Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Otis_in_the_house
#3280653
Hoi,
Ik heb een pub van 10 weken, Duitse herder, is gespeend met KVV en heeft altijd KVV gehad. Nu is de dierenarts geen voorstander van KVV en adviseert brokken.
Ik ben nu op zoek naar een goede combinatie van beide.

Wie heeft er een suggestie of heeft ervaring? Vooral naar de combinatie van de verschillende merken.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3280665
Welkom!

Waarom zou je dan brok gaan voeren? Alleen omdat de da het zegt? Ik zou je echt met klem willen aanraden om kvv te blijven geven.

Over kvv kunnen we je hier eindeloos adviseren. Voor brokadvies moet je vrees ik elders zijn omdat niemand dit hier voert, behalve dan een enkeling op medische gronden.

Heb je al merken kvv op het oog? En wat kreeg je pup bij de fokker?
Ik wil je sowieso adviseren om een aantal verschillende merken te geven en te kiezen voor kvv zonder premix, met bot als calcium bron en zonder toevoeging van granen.
Door Lizzy
#3280692
Otis_in_the_house schreef:Hoi,
Ik heb een pub van 10 weken, Duitse herder, is gespeend met KVV en heeft altijd KVV gehad. Nu is de dierenarts geen voorstander van KVV en adviseert brokken.
Ik ben nu op zoek naar een goede combinatie van beide.

Wie heeft er een suggestie of heeft ervaring? Vooral naar de combinatie van de verschillende merken.
Ik zou je dierenarts op dit gebied negeren. Wat weet een dierenarts nou helemaal van voeding? Laat ik het gewoon simpel zeggen: een dierenarts die geen voorstander is van KVV en brokken adviseert: die heeft geen kaas gegeten van voeding. Je kunt je pup namelijk heel goed (en zelfs beter) op een goed merk KVV op laten groeien. Duizenden en duizenden pupeigenaren zijn je al voor gegaan.

Dus ik zou zeggen: meerdere goede merken en smaken KVV afwisselen en geen brok voeren :)
Door Mijati
#3280724
Otis_in_the_house schreef:Hoi,
Ik heb een pub van 10 weken, Duitse herder, is gespeend met KVV en heeft altijd KVV gehad. Nu is de dierenarts geen voorstander van KVV en adviseert brokken.
Ik ben nu op zoek naar een goede combinatie van beide.

Wie heeft er een suggestie of heeft ervaring? Vooral naar de combinatie van de verschillende merken.


Dierenartsen zijn geen voedingsdeskundigen, ze krijgen slecht een paar colleges over voeding en die zijn gesponsord door grote brokkenfabrikanten.
Ik heb nu twee honden van pup af aan, de ene op brok tot negen maanden en de andere op kvv/barf. En eerlijk, het zijn broer en zus, maar wat heb ik getobd met degene die op brok heeft gestaan. Degene op kvv/barf groeide zonder problemen op. Dit gold ook voor de broertjes en zusjes van mijn honden.
Dus laat de dierenarts maar lekker kletsen en gewoon kvv voeren.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door