Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Robian
#327441
Hallo Allemaal,

Op 21 mei heb ik onze jongste kattekind opgehaald.
Pepper is in diezelfde week ge-ent en had als reactie een vochtig neusje met zo nu en dan een nies.

We zijn nu een week verder en hij niest circa 10 keer per dag, dan komen er beste klodders snot uit zijn neusje.

Ik geef hem nu 2 keer per dag twee druppels euchina force door zijn eten.

Is deze docering genoeg of moet het hoger?
Is er misschien een ander middeltje die de verkoudheid aanpakt?

Groetjes,
Sylvia
Door Mevroi Kruim
#328072
Vreemd ... ik had een reactie gepost en nou istie weg ???

Ik had geschreven: klinkt voor mij als niesziekte als reactie op het enten. Komt volgens mij vaker voor. Wat je ertegen moet doen weet ik eerlijk gezegd niet, de laatste keer dat een kat van mij dat had is zo'n 12 jaar geleden. Even zoeken op 'niesziekte' hier misschien? (Bovenaan staat de zoekoptie.)
Sterkte met de uk!
Door Robian
#328111
Ik heb me net even de rambam gelezen nadat ik ben gaan zoeken op 'niesziekte'.

Ik heb toch nog een vraagje;
Hoe kun je het verschil zien tussen een gewone verkoudheid en niesziekte?
Hij heeft de oogjes helder en hij eet als een slootgraver.

Is misschien Nysileen beter dan Euchinaforce?
(heb gelezen dat iemand dat had gebruikt)

Zal ik toch maar langs een DA gaan met het ukje?
Dan wordt het niet mijn reguliere DA want die zal er waarschijnlijk AB in stoppen.

Is er een homeopatisch middel te koop voor niesziekte?

Groetjes,
Sylvia
Door Loeka
#328207
Er is geen verschil. De verkoudheid zoals wij mensen kennen , krijgen katten niet. Als ze "verkouden" zijn is dat niesziekte.
Door Robian
#328226
Loeka schreef: Er is geen verschil. De verkoudheid zoals wij mensen kennen , krijgen katten niet. Als ze "verkouden" zijn is dat niesziekte.
O.k. das dan duidelijk.

Ik heb gelezen dat als je er mee heen slorderd het chronisch kan worden.
Dat wil ik dus voorkomen.

Hij is heel levendig, eet goed en heeft de oogjes helder.
Wat kan ik het beste doen? Naar de DA gaan? Of het nog even aanzien?

Groetjes,
Sylvia
Door Nelly
#328712
Mijn Mistral had als kitten ook steeds niesziekte na de entingen. Paar keer naar de DA geweest met 'm, dan kreeg hij weer een ab-kuurtje en ging het weer ff goed. Tot een paar dagen nadat het kuurtje op was, dan begon de ellende op nieuw. Tot ik het zat was; toen ben ik bij een natuurwinkel een hom. middeltje tegen niesziekte gaan halen. Meen dat het van Dr. Vogel was. Men wist mij toen nog te vertellen dat Mistral dit spul z'n leven lang zou moete gebruiken. Hij heeft het ca. 3 jaar gekregen, toen ben ik, om te proberen, ermee gestopt. Hij heeft nooit geen niesziekte meer gehad. Hij is nu 15 jaar; maar nu ben ik bang dat hij suikerziekte heeft, hij drinkt erg veel en wordt zo mager. Kan dat, suikerziekte bij katten?
Door Robian
#328741
Nelly schreef: Mijn Mistral had als kitten ook steeds niesziekte na de entingen. Paar keer naar de DA geweest met 'm, dan kreeg hij weer een ab-kuurtje en ging het weer ff goed. Tot een paar dagen nadat het kuurtje op was, dan begon de ellende op nieuw. Tot ik het zat was; toen ben ik bij een natuurwinkel een hom. middeltje tegen niesziekte gaan halen. Meen dat het van Dr. Vogel was. Men wist mij toen nog te vertellen dat Mistral dit spul z'n leven lang zou moete gebruiken. Hij heeft het ca. 3 jaar gekregen, toen ben ik, om te proberen, ermee gestopt. Hij heeft nooit geen niesziekte meer gehad. Hij is nu 15 jaar; maar nu ben ik bang dat hij suikerziekte heeft, hij drinkt erg veel en wordt zo mager. Kan dat, suikerziekte bij katten?
Weet je nog wel hom. middel je toen hebt gehad voor Mistral?

En volgens mij kunnen katten inderdaad last van suikerziekte hebben.
Ik weet echter niet of veel drinken en erg mager worden per definitie wijst op suikerziekte.

Groetjes,
Sylvia
Door Kefraya
#328808
Nelly schreef: Hij is nu 15 jaar; maar nu ben ik bang dat hij suikerziekte heeft, hij drinkt erg veel en wordt zo mager. Kan dat, suikerziekte bij katten?
Ja, helaas kan dat! Het kan ook nog iets anders zijn (schildklier of nieren), dus laat hem maar snel nakijken bij de da.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#328811
Het hangt een beetje van de sympotmen af welk homeopathisch middel gaat werken bij niesziekte. Aangezien dit een entingsreactie lijkt zou ik Silicea D30 geven.
Door Robian
#328814
Hitam schreef: Het hangt een beetje van de sympotmen af welk homeopathisch middel gaat werken bij niesziekte. Aangezien dit een entingsreactie lijkt zou ik Silicea D30 geven.
Bedankt voor je reactie.
Kan ik Silicea D30 bij een reformhuis kopen?

Groetjes,
Sylvia
Door Robian
#329162
Hitam schreef: Soms wel of bij een apotheek.
Anderen hebben daar waarschijnlijk meer ervaring mee.
Ik zal wel eens even op jacht gaan.

Je merkt eigenlijk niets aan Pepper.
Hij speelt, vreet van allerlei kattekwaad uit en eet als een slootgraven.
Hij heeft alleen een snotneus en niest zo nu en dan.
Tot ik de Silicea heb gevonden blijf ik gewoon de Euchinaforce geven. Dat kan toch geen kwaad?
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door