Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#3279753
Ingrid (shadow) schreef:dank je wel , lief dat je dat zegt ik dacht echt dit lukt me nu niet en durf ik niet meer
maar dat zetje krijg je dan net hier weer
ik ga vanmiddag de bestelling erdoor doen en ga dan voor wat grotere dingen voor Djowah

ik kan niet genoeg bedanken ik durf nu echt de rest ook te proberen dit had ik zoooo niet verwacht,
misschien blijf ik wel orgaan en spiervlees in de bak geven en zijn karkas netjes op een kussen, het lijkt net dat hij dan dit niet met eten assosieerd maar met een snack kauwen
heel heel erg bedankt :daisy:
hou jullie op de hoogte knuf shadow en djowah
Dat kan zeker helpen. Ik geef het ook nog steeds apart zodat Nelson lekker kan schrokken met zijn groenten, spiervlees en orgaan. Voor mijn gevoel is de ergste hongerdrift er dan ook af en dan krijgt hij pas zijn vleesbot.

Supertof dat het jullie zo geholpen heeft! Barfen is zó leuk. Het zal hem ook zoveel meer voldoening geven dan een bak kvv. Ik vind dat nog steeds iedere dag heerlijk, een hond die na de wandeling zijn eten krijgt, daar met zijn hele lijf voor moet werken, en dan uren op zijn rug in zijn mand ligt uit te buiken :smitten:
#3279845
Hope schreef:Dat kan zeker helpen. Ik geef het ook nog steeds apart zodat Nelson lekker kan schrokken met zijn groenten, spiervlees en orgaan. Voor mijn gevoel is de ergste hongerdrift er dan ook af en dan krijgt hij pas zijn vleesbot.

Supertof dat het jullie zo geholpen heeft! Barfen is zó leuk. Het zal hem ook zoveel meer voldoening geven dan een bak kvv. Ik vind dat nog steeds iedere dag heerlijk, een hond die na de wandeling zijn eten krijgt, daar met zijn hele lijf voor moet werken, en dan uren op zijn rug in zijn mand ligt uit te buiken :smitten:
ja barfen is erugggg verslavend haha ook snacks drogen trouwens
ikzelf barf al jaren maar dit was even anders met die kleine schrok kop
ik ben ook zo blij dat het zo is gegaan dus hij kan het wel , en liet dat op de eerste dag al zien
haha ik zie die hond van jou in gedachten op de rug liggen uitbuiken
maar eerst orgaan en vlees voordat hij zijn karkas krijgt , dat blijf ik denk ik wel doen het leek net of dacht ik krijg een bot te kluiven en mijn eten is al klaar haha

dank je wel voor het mee denken
#3280328
Ik kom nog even met een vraag
heb de bestelling gedaan en vandaag alles binnen gekregen
helaas hadden ze veel niet wat ik wilde voor groot karkas

ik heb er ook eenden rugstukken bij genomen
De eende rugstukken zijn best heel groot en heb het in de lengte doorgeknipt dus qua grootte zou het wel kunnen maar is dat niet te hard voor hem of te scherp ?, of kan ik die aan hem geven

heb ook kippenrugstuk maar die geef ik maar aan de oudste want vond die erg klein vcor Djowah

ik begin morgen weer met een hele kip en daarna met konijn denk ik en zo verder maar wilde de eend wel weten om te verdelen
alvast bedankt
#3280338
Volg dit topic met interesse. Bij die kleine hier (Tygo, 16 weken), heb ik eerder deze week de Heimlich greep moeten toepassen: ondersteboven gehouden en druk gegeven onder middenrif, omdat meneer dacht dat hij die kippenvleugel wel in een keer naar binnen kon slokken. dat ging niet goed: het ding bleef steken en hij begon te slikken en te piepen en raakte in paniek. Kon er met mijn vingers niet bij en hij had het toch echt wel benauwd, dus toen maar ondersteboven en drukken. Toen schoot het los. Ben me rot geschrokken en even terug op KVV gegaan. Als ik weer durf ga ik ook eerst spiervlees en orgaan voeren en dan een wat groter karkasdeel. En hem even apart zetten.
#3280538
MillyMol schreef:Ingesneden en geplet met een hamer. Maar meneertje schrokt.
Nou zeg. Daar zit je toch echt niet op te wachten met pupmans. Geen vleugels meer dus zou ik ook niet doen. Eerlijk gezegd heb ik vleugels altijd enge dingen gevonden. Als ze vastzitten aan een karkas prima, dan moeten ze ze er af knagen, maar als los onderdeel, ik weet niet hoor. Moet zeggen dat ik vrijwel altijd alleen grotere dingen geef, alhoewel ik nog nooit iets engs heb meegemaakt, ook niet met schrokopje Pike. Zelf de normaal rustigste eter kan onder bepaalde omstandheden iets snel weg willen slikken. Zoals Duc die laatst bijv. een drumstick in zijn geheel naar binnen slokte die ik hem als extraatje gaf. Hij dacht dat ik er nog een in mijn handen had dus snel weg met die ene. Ik had er nog 3 in de koelkast liggen. Die heb ik later wel staan meppen tot onherkenbaar ;D en ik koop ze dus nooit mee als extraatje).
#3280543
pike schreef:Nou zeg. Daar zit je toch echt niet op te wachten met pupmans. Geen vleugels meer dus zou ik ook niet doen. Eerlijk gezegd heb ik vleugels altijd enge dingen gevonden. Als ze vastzitten aan een karkas prima, dan moeten ze ze er af knagen, maar als los onderdeel, ik weet niet hoor. Moet zeggen dat ik vrijwel altijd alleen grotere dingen geef, alhoewel ik nog nooit iets engs heb meegemaakt, ook niet met schrokopje Pike. Zelf de normaal rustigste eter kan onder bepaalde omstandheden iets snel weg willen slikken. Zoals Duc die laatst bijv. een drumstick in zijn geheel naar binnen slokte die ik hem als extraatje gaf. Hij dacht dat ik er nog een in mijn handen had dus snel weg met die ene. Ik had er nog 3 in de koelkast liggen. Die heb ik later wel staan meppen tot onherkenbaar ;D en ik koop ze dus nooit mee als extraatje).
Nee, zit ik inderdaad niet op te wachten. Schrok me het apezuur. Met zijn 16 weken nu zit ik nog wel vast aan ten minste 3 porties per dag. Hij zit nu op rond de 5% van zijn lichaamsgewicht en krijgt rond de 400 gram per dag, dus 135 -140g per keer. Aan grote karkassen hoef ik dus nog niet te denken. :-\
#3280559
MillyMol schreef:Nee, zit ik inderdaad niet op te wachten. Schrok me het apezuur. Met zijn 16 weken nu zit ik nog wel vast aan ten minste 3 porties per dag. Hij zit nu op rond de 5% van zijn lichaamsgewicht en krijgt rond de 400 gram per dag, dus 135 -140g per keer. Aan grote karkassen hoef ik dus nog niet te denken. :-\
Je kan, als je vleesbot mooi bevleesd is, gerust 1 maaltijd vleesbot geven en die andere twee alleen spier/orgaan/groenten/extra's. Dan zit je toch op bijna 200 gram vleesbot per keer.
Of je geeft wel grote dingen en je ruilt als je op het oog denkt dat hij genoeg heeft. Dus je geeft een half konijn, laat hem daar op het oog zijn portie van eten, vult zijn bak met spiervlees en orgaan en zet die bak naast hem. Grote kans dat hij daar dan aan begint en jij het konijn kan wegpakken. Geef je hem daarna nog een snackje en klaar is kees. Als je pup dan tenminste niet boos wordt! Bij Nelson ging dit prima, als ik maar ruilde voor iets anders en niet gewoon zijn eten inpikte.
#3280564
Hope schreef:Je kan, als je vleesbot mooi bevleesd is, gerust 1 maaltijd vleesbot geven en die andere twee alleen spier/orgaan/groenten/extra's. Dan zit je toch op bijna 200 gram vleesbot per keer.
Of je geeft wel grote dingen en je ruilt als je op het oog denkt dat hij genoeg heeft. Dus je geeft een half konijn, laat hem daar op het oog zijn portie van eten, vult zijn bak met spiervlees en orgaan en zet die bak naast hem. Grote kans dat hij daar dan aan begint en jij het konijn kan wegpakken. Geef je hem daarna nog een snackje en klaar is kees. Als je pup dan tenminste niet boos wordt! Bij Nelson ging dit prima, als ik maar ruilde voor iets anders en niet gewoon zijn eten inpikte.
Dank je Hope! Dat is zeker het overwegen waard!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door