Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door senadance
#327930
Eerst Mozes een paar fikse hotspots, en nu Boy!!!

Mozes heeft een paar hotspots maar bij hem heb ik de ervaring , goed uitwassen met betadineschampoo en een flinke klodder kalendulazalf erop en het is gauw weer verdwenen.
Bij Booy ziet het er even anders uit!
Eerst een grote plek boven op zijn kop, heb natuurlijk dezelfde behandeling als bij Mozes toegepast, maar nauwelijks werking, lijkt alleen maar erger te worden.
Wil dan ook niet langer wachten en vandaag naar de DA met hem.Hij heeft er gisteren ook nog eentje bijgekregen onder zijn oor. :'( :'(

Wat doe ik toch verkeerd dat die hotspots steeds maar terugkomen en is het dan toch waar dat hotspots besmettelijk zijn ??? ???
ben erg verdrietig op het moment :'(
Door Femke
#327931
nee ik denk eerder dat het het met het weer te maken geeft, het is een paar dagen flink broeierig geweest!! Voor mijn gevoel ontstaan hotspots dan veel sneller....

Hotspots gaan soms zo hard, dan ga ik toch liever even voor een corticozalfje naar de DA hoor! (Hydrocortiderm heet het geloof ik). Meestal proberen ze je ook nog een spuit aan te smeren maar hier zou ik even mee wachten.
Door Lizzy
#327953
Nou ja, als er ineens 2 honden in huis zijn met deze problemen (en Boy heeft nog nooit eerder hotspot gehad), dan begrijp ik wel een beetje waarom je vertwijfeld bent! Ik kan je helaas antwoord geven wat het is.... Misschien is het iets in huis (onwaarschijnlijk natuurlijk, maar als je iets van bijv. wollen tapijten hebt, dan is het niet ondenkbaar dat beide daar gevoelig/allergisch voor zijn). Ik weet niet of het de voeding is? Wat eten ze? Het kan ook gewoon pure toeval en pech zijn. Maar als je denkt dat er ergens een verband is (besmettelijk is het volgens mij niet), dan zou je eens naar een holistisch DA kunnen gaan.
Door Sammie
#327960
Voel je niet alleen, mijn Sam heeft nu ook z'n eerste grote hotspot te pakken nadat we net 2 kleinere snel weg hebben gekregen. Volgens mij heeft de temperatuur er zeker invloed op. Sam heeft een ondervacht van heel veel en fijn haar en ik denk dat de combinatie zwemmen/warmte ermee te maken heeft. Dat het na het zwemmen gaat broeien waarna er een hotspot ontstaat (mijn vorige hond kreeg het weer van in de zon liggen...). Ik ben vorig jaar bezig geweest met allerlei zalfjes welke geen van allen hielpen en ben toen toch maar overgestapt op Hydrocortiderm. Ik heb daar de ervaring mee dat dat de snelste manier is om het onder controle te krijgen en dat is voor mij (en Sam) het belangrijkste. En als je hond er heel veel last van heeft dan zou ik niet aarzelen om toch een spuit van de da te accepteren. Het neemt de pijn en jeuk even weg waardoor de wond de gelegenheid krijgt om op te drogen (waarna je door de grootste crisis heen bent!) en daarnaast is het voor de hond natuurlijk even een verademing als hij van de pijn en jeuk af is. Ik heb wel wat haren weggeknipt zodat er meer lucht bij komt.
Ik hoop echt dat je het snel onder controle hebt, ik weet hoe vervelend het voor hond en baas kan zijn!
Heel veel succes!
Door senadance
#327969
voel me alweer iets beter na jullie berichtjes, kijk het nog even aan tot vanavond , met Mozes komt het wel goed daar ben ik van overtuigd, Boy is een ander verhaal, anders ga ik vanavond met Boy naar de DA.
Door senadance
#327972
Lizzy schreef: Nou ja, als er ineens 2 honden in huis zijn met deze problemen (en Boy heeft nog nooit eerder hotspot gehad), dan begrijp ik wel een beetje waarom je vertwijfeld bent! Ik kan je helaas antwoord geven wat het is.... Misschien is het iets in huis (onwaarschijnlijk natuurlijk, maar als je iets van bijv. wollen tapijten hebt, dan is het niet ondenkbaar dat beide daar gevoelig/allergisch voor zijn). Ik weet niet of het de voeding is? Wat eten ze? Het kan ook gewoon pure toeval en pech zijn. Maar als je denkt dat er ergens een verband is (besmettelijk is het volgens mij niet), dan zou je eens naar een holistisch DA kunnen gaan.
Boy heeft er al eerder last van gehad hoor, ook bij zijn vorige baasjes.
Een wollen tapijt heb ik niet, ze liggen op hun eigen deken, iedere week worden deze gewassen.
Maar ik kijk het nog even aan.
:-*
Door Femke
#327973
spelen ze veel met elkaar? Een hotspot kan ook ontstaan naar aanleiding van een wondje....
Door senadance
#328019
Femke schreef: spelen ze veel met elkaar? Een hotspot kan ook ontstaan naar aanleiding van een wondje....
nee hoor ze spelen niet met elkaar, liggen wel naast elkaar en zijn altijd samen, maar spelen ::), nee dat vinden ze te kinderachtig :-\ :-\.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door