Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#3279443
Ik barf al jaren 7 dagen in de week met shadow (golden retriever)
We hebben er nu weer vanaf 8 weken eenpup bij golden retriever ,( Djowah) inmiddels al weer bijna 8 maanden oud
Hij weegt nu 30 kilo
Ik heb hem de eerste 2 maanden kvv gegeven , verschillende soorten( darf - bandit- tamro - kivo - soms carnibest) maar dit loopt erg hoog op natuurlijk en je kan niet 100% de inhoud bepalen dus ik wil 100% ook op barf met hem
mooi menu klaar liggen voor hem maar helaas

ik wilde vanaf die 2 maanden al met hem gaan barfen en hij krijgt ook al maanden 2 keer in de week barf ( de rest verdorie nog steeds kvv)
De reden is dat het In mijn ogen niet lukt hoe ik het wil
hij is een vreselijke schrokker en eet alles wat los en vast zit als het eetbaar is
wel makkelijk maar oh zo eng als ik volledig ga barfen
hij krijgt nu 5 dagen kvv 3 keer per dag 300 gram ( totaal 900 gram)
2 keer in de week 900 gram barf , wat bestaat uit
310 gr bot ( kippen of kwartel -170 gr spiervlees -70 gr orgaan -70 gr pens
70 gr groentemix - noten en 1 keer in de week ei en bosvruchten honingscheut enz
Ik kan het niet 7 keer in de week gaan geven omdat hij dan in bot te kort komt aan diersoorten want ik zit nog steeds op kippennek- vleugel- kwartel en alles kapot geslagen
in zijn geheel geven lukt niet dat is 1 hap slok weg - ook in kleine stukken hap slok weg ( dus andere diersoorten durf ik niet .
plat slaan lukt natuurlijk en doe ik ook steeds ,maar dan heb ik meer kvv dan barf haha
ik heb ook geprobeerd om eende-nek te geven maar dan houd ik het vast en knaagt hij er aan , lukt hem amper om er een stuk af te krijgen dus knip of sla het daarna weer in stukken( eigelijk wil ik dit niet vast houden want misschien frustreerd hij zich wel omdat hij het niet in zijn geheel krijg al lijkt hij het prima te vinden maar toch, dit is niet de manier .
hij krijgt ook geregeld knaagbotten rauw zacht bot en daar knaagt hij heerlijk op tot het op is
Hoe krijg ik dit toch voor elkaar ik weet het echt niet meer ( heeft ook de hele dag honger zo heb ik het idee maar meer voeren kan niet is nu in perfecte bouw en wil hem niet dik krijgen
hoe gaat hij toch leren goed te kauwen en rustig eten ( wacht wel netjes tot hij het mag pakken hoor maar pak het maar is boem aanvallen en 1-2-3 sec op ( zucht)

ik hoop dat iemand een oplossing heeft , heb voor de ene hond een diepvries vol Barf en voor de andere kvv pfff dit kan niet de bedoeling zijn , en ik wil het niet opgeven
groetjes Ingrid ( shadow 3) - Djowah 8 mnd

Afbeelding
#3279450
Hier ook 1 ontzettende schrokker, waar ik wel volledig mee barf, al 7 jaar, maar ik sla t vleesbot altijd plat en hou t vervolgens ook nog vast. Hij heeft geleerd rustig uit mijn hand te eten. Spiervlees en orgaan snij ik klein genoeg zodat hij er niet in kan stikken wanneer t in 1X naar binnen gaat. Grote stukken pens hou ik ook vast zodat hij er stukken vanaf kan knagen. Ik heb in t begin 2x n stikkende hond gehad en met veel geluk t doorgeslikte karkasstuk er uit weten te krijgen, vreselijke ervaring. Hij leerde er niets van, dus voor mij is plat slaan en vasthouden de enige oplossing waardoor ik met hem gewoon en met n gerust hart kan barfen (t vreetmonster, maar wel n heel lief vreetmonster hoor).

Ps. Ik heb n zware hamer waarmee ik ook konijn- en haaskarkas plat sla, net zoals kalkoennekken en geitjes. En nee, hij kan niet n half uur lekker knagen op vleesbotwerk, maar dat vind ik minder erg dan n stikkend hondje.
#3279475
Wat gebeurt er als je hem een heel konijnkarkas geeft? Probeert hij dat ook door te slikken? Want dat lukt uiteraard niet en dan moet hij wel kauwen.
Zou je kunnen ruilen als het stuk te klein wordt en dan de rest vb aan je andere hond geven?
Kleine stukken geven zou ik net zeker niet doen dat is veel gevaarlijker. Die kan hij zo inslikken. Ik zou zowiezo enkel zaken geven waarbij hij dat niet kan doen. Platslaan kan ook helpen om je gerust te stellen.
En dan zou hij dat met verloop van tijd wel moeten leren dat er gekauwd moet worden. Hoe langer hij het anders doet en gewend is alles in 1 stuk door te slikken, hoe langer het duurt voor hij dat leert natuurlijk. Dus je moet wel een beetje geduld hebben.

Eerst spier en orgaan en dan pas vleesbot geven wordt ook aangeraden omdat de ergste honger dan weg is tegen dat ze het bot krijgen.
Voor die honger zou ik ook maar 2 keer op een dag meer voeren.

Vasthouden zou ik niet doen maar bij sommige honden werkt het.
Ik zou hem eerder zoveel mogelijk gerust laten zodat je hem niet opjaagt.
Na het eten hem nog even gerust laten en zelfs negeren indien nodig, helpt ook om hem aan te moedigen zich niet te haasten.
#3279488
*Remy* schreef:Hier ook 1 ontzettende schrokker,....................................
...........................................................................
Ps. Ik heb n zware hamer waarmee ik ook konijn- en haaskarkas plat sla, net zoals kalkoennekken en geitjes. En nee, hij kan niet n half uur lekker knagen op vleesbotwerk, maar dat vind ik minder erg dan n stikkend hondje.
---------------------------------------------------------------
Dank je wel voor je reactie , zo ben ik het nu ook steeds aan doen alleen dan nog maar met kippennek en kwartel
het is natuurlijk een optie om het zo te gaan doen net als jij ook met andere dieren natuurlijk ga ik dan evengoed voor barf
ik hoop alleen heel erg dat het nog gaat lukken en hopelijk heb ik nog niet alles geprobeerd maar anders ga ik dit zeker doen want ik vind barfen veel belangrijken dan kvv omdat ik weet wat hij met barf binnen krijgt en het niet door elkaar zit geprakt
dank je wel voor je antwoord
#3279491
pearlsofpassion schreef:Wat gebeurt er als je hem een heel konijnkarkas geeft? Probeert hij dat ook door te slikken? Want dat lukt uiteraard niet en dan moet hij wel kauwen.

Dat weet ik niet ik want hebt dat nog niet durven te proberen het is echt hap slok weg blindelings zonder kijken
Hij kauwt of beter gezegd knaagt wel op een lamsbot maar hij kan ook niet anders
die pak ik weg als het te klein word en hij er niet is
Konijnkarkas zal hij misschien wel op kauwen maar ook de ribben en kleine botjes zitten daar aan natuurlijk en als hij daar er iets vanaf heeft zal het hap skok weg zijn dus vind dat wel eng


Zou je kunnen ruilen als het stuk te klein wordt en dan de rest vb aan je andere hond geven?
Ik kan hem niets af pakken ( hij doet niets hoor) maar slikt het dan snel door )

Kleine stukken geven zou ik net zeker niet doen dat is veel gevaarlijker. Die kan hij zo inslikken. Ik zou zowiezo enkel zaken geven waarbij hij dat niet kan doen.
( daar was ik inderdaad al achter daarom sloeg ik het compleet plat want heel laten is geen optie bij kwartel en kippennek dan verslikt hij zich was al een paar keer het geval en ja dan is het nood dus krijg ik het er uit als het moet maar hij zou het zo weer in dezelfde min dat het gebeurd naar binnen werken pff

Platslaan kan ook helpen om je gerust te stellen.
En dan zou hij dat met verloop van tijd wel moeten leren dat er gekauwd moet worden. Hoe langer hij het anders doet en gewend is alles in 1 stuk door te slikken, hoe langer het duurt voor hij dat leert natuurlijk. Dus je moet wel een beetje geduld hebben.

Ik ben het nu na die 2 maanden kvv nu al 8 maanden aan het proberen 2 keer in de week en sla alles plat maar hij blijft schrokken, ik ben zelf de hele dag thuis dus heb tijd genoeg voor hem vind het zo jammer want zo geniet hij ook niet van het eten

Eerst spier en orgaan en dan pas vleesbot geven wordt ook aangeraden omdat de ergste honger dan weg is tegen dat ze het bot krijgen.

ik heb 2 bakken in een standaard naast elkaar gezet en hij pakt zelfs de bot in de mond slikt daarmee de orgaan bij het bot mee naar binnen echt niet leuk
daarna heb ik hem uit de ruimte gezet van de andere hond en heb het een tijdje geprobeerd eerst het orgaan en vlees in de bak daarna op zijn kussen een doek met daarop het vleesbot en alleen in de kamer , hij moet dan gaan liggen zodat hij misschien denkt dat het een knaagbot is haha maar hem hou je niet voor de gek voordat je ook maar 1 stap erbij weg zet is het al weg naar binnen en alle 5 de kippennekken tegelijk in de bek - heel en kapot geslagen doet hij dat bij
Sorry het lijkt net of ik alles in de wind sla maar ik ben echt blij dat je wil helpen maar heb dit al geprobeerd daarom vraag ik nu na 8 maanden pas voelt zo rot zo

Voor die honger zou ik ook maar 2 keer op een dag meer voeren.
Ja dat was ik nu aan het denken als ik hem eens 2 keer op een dag ga voeren maar is het dan niet dat hij dan nog meer honger heeft dus nog harder het naar binnen schrokt? daar was ik bang voor

Vasthouden zou ik niet doen maar bij sommige honden werkt het.
Ik zou hem eerder zoveel mogelijk gerust laten zodat je hem niet opjaagt.
Na het eten hem nog even gerust laten en zelfs negeren indien nodig, helpt ook om hem aan te moedigen zich niet te haasten.
Het vasthouden is voor mij ook niet de voorkeur, ik heb het met eendenek nu wel gedaan het gaat niet anders maar hoop echt dat het wel gaat lukken met barf anders kan je niet anders of alles blijven plat slaan

bedankt voor je antwoord ik ga zeker overwegen om 2 keer te voeren ipv 3 keer
ik hoop echt dat alle honden kunnen leren barfen haha en dat dit niet de uitzondering word die het niet kan

Laatst gewijzigd door Ingrid (shadow) op za 28 jan 2017, 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
#3279492
Ik zou in ieder geval nu overgaan op 2 keer per dag voeren. Dat kan met 8 maanden prima en dan zijn de porties groter. En dan zsm (ik weet niet wat de minimumleeftijd is) over op 1 keer per dag voeren. Grote portie, eerst inderdaad spier en orgaan en dan een zo groot mogelijk karkas om kauwen af te dwingen. Dan gaat ie een gevoel van verzadiging krijgen. Het verschil tussen 3 porties kvv op een dag of 1 portie barf met hetzelfde totaalgewicht per dag zal een hoop kunnen helpen.

Vasthouden wordt in de regel afgeraden. Ik zou eerder kiezen voor hem zoveel mogelijk met rust laten. Zodat hij leert dat hij de tijd heeft om te eten. Kippennekken en kwartels zijn ook veel te klein voor een grote hond om op te leren kauwen. Die worden hier door mijn herder (die een ervaren en rustige barfer was) ook naar binnen geslurpt. Wij kauwen ook niet op onze soep, als vergelijk. Kvv gaat hier al helemaal hap-slik-weg naar binnen en geeft veel sneller weer trek. Juist het kauwen op barf geeft ook weer verzadiging. Overigens is een half uur over een karkas doen ook niet reeël hoor. Een portie parelhoen of konijnkarkas ging hier ook in 2-5 minuten hooguit naar binnen. Maar er moet wel even fatsoenlijk op worden gekauwd.

Ik zou hem ook gerust tijdelijk even meer durven voeren (maar dan wel in 2 porties, met 3 keer per dag zet het geen zoden aan de dijk). Dik worden ze niet in een paar dagen. Het is het proberen waard om te zien of hij na een paar dagen beduidend meer eten nog steeds zo schrokt. Je kan het volume ook ophogen door dan ook (meer) groentes te geven. Heeft het totaal geen effect, weet je dat ook weer, maar best kans dat dan het kwartje valt dat ie gerust even de tijd kan nemen om op zijn eten te kauwen.

Kort gezegd: ik zou overgaan op 2 porties per dag, hem een paar dagen beduidend meer voeren en hem dan na een dag of 4 na een flinke portie spiervlees en orgaan een groot karkas geven waar hij wel op moet kauwen. Die mag je best nog even platslaan, als het maar groot genoeg blijft om op te moeten kauwen. En dan zien of hij dan rustiger is.

Bedenk ik nog iets: ik zou kvv uit een slowfeeder gaan voeren. Van die voerbakken met allerlei patroontjes waar je de kvv tussen kan stoppen. Of uit een kong, of uit een kong en slowfeeder. Alles om hem wat langer over zijn eten te laten doen. Zo verzadigd hij meer en leert hij even nadenken en handelen voordat het eten rechtstreeks zijn slokdarm in schuift.
#3279496
Nog even een toevoeging vanwege je reactie op Parelridder

Bot mag in best flinke stukken naar binnen! Het hoeft niet fijngekauwd te zijn. Enige wat eigenlijk nodig is, is dat ze het fatsoenlijk door kunnen slikken.

Als hij 5 kippennekken tegelijk naar binnen slurpt, best. Maakt niet uit. Zolang hij zich maar niet verslikt en zolang hij maar gewoon poept. Als hij konijnkarkas zo gekauwt heeft dat ie het goed doorgeslikt krijgt, prima. Honden kauwen het niet in kleine stukjes.

Misschien is je andere hond een hele rustige uitgebreide kauwer, dan is dat wat je gewend bent. Maar nodig voor een degelijke vertering en opname van voedingsstoffen is het niet. En genieten van eten is maar relatief he, daar hoeft ie niet langzaam voor te eten.
#3279499
Kaela schreef:Ik zou in ieder geval nu overgaan op 2 keer per dag voeren. Dat kan met 8 maanden prima en dan zijn de porties groter. En dan zsm (ik weet niet wat de minimumleeftijd is) over op 1 keer per dag voeren. Grote portie, eerst inderdaad spier en orgaan en dan een zo groot mogelijk karkas om kauwen af te dwingen. Dan gaat ie een gevoel van verzadiging krijgen. Het verschil tussen 3 porties kvv op een dag of 1 portie barf met hetzelfde totaalgewicht per dag zal een hoop kunnen helpen.

Vasthouden wordt in de regel afgeraden. Ik zou eerder kiezen voor hem zoveel mogelijk met rust laten. Zodat hij leert dat hij de tijd heeft om te eten. Kippennekken en kwartels zijn ook veel te klein voor een grote hond om op te leren kauwen. Die worden hier door mijn herder (die een ervaren en rustige barfer was) ook naar binnen geslurpt. Wij kauwen ook niet op onze soep, als vergelijk. Kvv gaat hier al helemaal hap-slik-weg naar binnen en geeft veel sneller weer trek. Juist het kauwen op barf geeft ook weer verzadiging. Overigens is een half uur over een karkas doen ook niet reeël hoor. Een portie parelhoen of konijnkarkas ging hier ook in 2-5 minuten hooguit naar binnen. Maar er moet wel even fatsoenlijk op worden gekauwd.

Ik zou hem ook gerust tijdelijk even meer durven voeren (maar dan wel in 2 porties, met 3 keer per dag zet het geen zoden aan de dijk). Dik worden ze niet in een paar dagen. Het is het proberen waard om te zien of hij na een paar dagen beduidend meer eten nog steeds zo schrokt. Je kan het volume ook ophogen door dan ook (meer) groentes te geven. Heeft het totaal geen effect, weet je dat ook weer, maar best kans dat dan het kwartje valt dat ie gerust even de tijd kan nemen om op zijn eten te kauwen.

Kort gezegd: ik zou overgaan op 2 porties per dag, hem een paar dagen beduidend meer voeren en hem dan na een dag of 4 na een flinke portie spiervlees en orgaan een groot karkas geven waar hij wel op moet kauwen. Die mag je best nog even platslaan, als het maar groot genoeg blijft om op te moeten kauwen. En dan zien of hij dan rustiger is.

Bedenk ik nog iets: ik zou kvv uit een slowfeeder gaan voeren. Van die voerbakken met allerlei patroontjes waar je de kvv tussen kan stoppen. Of uit een kong, of uit een kong en slowfeeder. Alles om hem wat langer over zijn eten te laten doen. Zo verzadigd hij meer en leert hij even nadenken en handelen voordat het eten rechtstreeks zijn slokdarm in schuift.
Dank je wel voor je antwoord
Ik ga dan inderdaad 2 keer per dag voeren dat heeft de andere hond ook hopelijk scheelt dat al wat ( al ben ik niet voor 1 keer per dag hoor) maar snap wel dat je dan grotere karkas kan geven in zijn totaliteit dus dat dit kan schelen ,maar wat moet moet

Ik ga morgen meteen beginnen met 2 keer en dan meer voeren en de kvv als hij die heeft in een slowfeeder doen die heb ik wel voor hersenwerk)al pakt hij hem vast kiept het op en hap slok weg maar ik ga hem nu vast maken ( de bak dan he haha)
het lijkt er ook op of hij de hele dag honger heeft echt iedere stap loopt hij mee piept ook soms en rent weer naar zijn voerbak terwijl ik alleen even iets in de keuken ging paken staat hij al in de achterkeuken haha
de hele dag is gefocust op eten dus misschien inderdaad wel de oplossing een paar dagen flink wat meer
Aan welk karkas denk je dan ?? want ik deed extra kippenek en kwartel omdat ze dat adviseren bij pups maar wil niet dat hij zich in kleine botjes verslikt
waar zal jij aan te denken welk bot of karkas? heb wel alles in huis ivm de andere barfers

dank je wel voor het antwoord ik hoop dat het lukt
#3279506
Puur gebaseerd op hoe lang hij al kvv en karf eet, zoudeb vrijwel alle gebruikelijke karkassen kunnen. Ik zou voor zo groot mogelijk gaan, dus iets als parelhoen. Eend is toch wel harder dan parelhoen en zou ik om die reden niet als eerste kiezen. Maar als parelhoen qua eten goed gaat, kan dat prima als tweede. Konijnkarkas is vaak wat kleiner, die zou ik daarom ook niet als eerste doen omdat het nog niet direct kauwen afdwingt, maar kan prima qua hardheid.

Waarom ben je niet voor 1 keer per dag voeren? Ik zou dat met een hongerlap als jou pup juist zsm gaan doen.
#3279512
Kaela schreef:Nog even een toevoeging vanwege je reactie op Parelridder

Bot mag in best flinke stukken naar binnen! Het hoeft niet fijngekauwd te zijn. Enige wat eigenlijk nodig is, is dat ze het fatsoenlijk door kunnen slikken.

Als hij 5 kippennekken tegelijk naar binnen slurpt, best. Maakt niet uit. Zolang hij zich maar niet verslikt en zolang hij maar gewoon poept. Als hij konijnkarkas zo gekauwt heeft dat ie het goed doorgeslikt krijgt, prima. Honden kauwen het niet in kleine stukjes.

Misschien is je andere hond een hele rustige uitgebreide kauwer, dan is dat wat je gewend bent. Maar nodig voor een degelijke vertering en opname van voedingsstoffen is het niet. En genieten van eten is maar relatief he, daar hoeft ie niet langzaam voor te eten.
dank je wel voor de aanvulling , hij heeft zich wel soms verslikt in de kippennek maar moet kokhalzen en het ligt er weer en hij werkt het weer net zo snel naar binnen vandaar plat geslagen
maar snap wat je bedoelt ik durfde ook geen eenden nek neer te leggen dat is vragen om problemen dus ga nu voor wat groters
waar zat je aan te denken?kip rugstuk - kip vleugel- kipkarkas - kalkoen karkas enz-konijn - eend- patrijs- fazant?? of zijn er dingen bij die gevaarlijk nog voor hem zijn

Onze shadow nu 3 jaar het is een hele erge rustige barfer kijkt rustig om zich heen en is zeker 10 min met zijn eten bezig kauwt alles compleet ook de kippennek
Shadow was eerst ook een schrokker ik heb hem toen een hele kip een keer gegeven compeet zoals wij die kopen alleen dan biologishe en dat ging toen goed langzaam is dat goed gekomen
maar Djowah is echt een veel ergere schrokker niet normaal durfde dat niet te proberen omdat ik denk dat alles wat hij van zo1n kip of karkas af trekt vleugel poot enz slikt hij in zijn geheel door
maar ik ga het nu toch zo proberen met de hoop dat hij het ook gaat leren al blijf ik het wel wat griezelig vinden maar ik ben misschien ook wel shadow gewent zo zal hij nooit worden met eten denk ik
het is wel een geweldige schat niet normaal hoe lief haha
dank je wel alvast
#3279514
Kijk uit hè!! Heb alle bovenstaande zaken geprobeerd. Joon slikt gewoon te grote stukken door die dan vast komen zitten in z'n keel of slokdarm. Wilde ik bv t kleiner wordende stuk karkas ruilen dan slikte hij t in 1X door. Vasthouden is een kwestie van vertrouwen. Ik hou t stuk zo vast dat hij er maar n klein stuk vanaf kan bijten. Hij zet z'n mondje tegen mijn hand aan en bijt daar precies langs. Dit gaat rustig en relaxt. Verstikkingen zijn de laatste 6 jaar niet meer voorgekomen, gelukkig (al weet ik wel wat en hoe ik moet doen mocht t nog ooit gebeuren bij mijn honden).
#3279517
Kaela schreef:Puur gebaseerd op hoe lang hij al kvv en karf eet, zoudeb vrijwel alle gebruikelijke karkassen kunnen. Ik zou voor zo groot mogelijk gaan, dus iets als parelhoen. Eend is toch wel harder dan parelhoen en zou ik om die reden niet als eerste kiezen. Maar als parelhoen qua eten goed gaat, kan dat prima als tweede. Konijnkarkas is vaak wat kleiner, die zou ik daarom ook niet als eerste doen omdat het nog niet direct kauwen afdwingt, maar kan prima qua hardheid.

Waarom ben je niet voor 1 keer per dag voeren? Ik zou dat met een hongerlap als jou pup juist zsm gaan doen.
kvv al zijn hele leven en 2 keer in de week barf maar compleet kapot geslagen en dan alleen nog maar de kippennek en de kwartel kapot geslagen meer nog niet
ik ga dit zeker proberen heb net mijn man al opgebelt dat hij wat groter spul nu moet mee brengen want we moeten toch opnieuw bestellen dus kunnen we er mooi op aanpassen
oke duidelijk allemaal dank je wel voor je hulp ik zag het even niet meer zitten dat dit nog goed kwam en heb nu weer even hoop haha dank je wel ik laat weten hoe het is gegaan morgen of maandag
#3279518
Oh zo'n hele kip vind ik ook een idee! Ik zou alleen de vleugeltjes en poten er af halen, die kan hij er inderdaad af trekken en dan heb je een kleiner inslikbaar deel met bot er in. Maar zo'n lekkere ronde dikke kip met al het vlees er nog aan kan onmogelijk in een keer naar binnen.

Hou een bak met iets superrrrr lekkers bij de hand om te kunnen ruilen. Bijvoorbeeld kvv met pens (lekker luchtje ;) ) Dit kan je dan naar hem toeschuiven als je de kip te klein vindt worden. Dan is ruilen ook leuk voor hem en hou je het veilig.
#3279521
Kaela schreef:Oh zo'n hele kip vind ik ook een idee! Ik zou alleen de vleugeltjes en poten er af halen, die kan hij er inderdaad af trekken en dan heb je een kleiner inslikbaar deel met bot er in. Maar zo'n lekkere ronde dikke kip met al het vlees er nog aan kan onmogelijk in een keer naar binnen.

Hou een bak met iets superrrrr lekkers bij de hand om te kunnen ruilen. Bijvoorbeeld kvv met pens (lekker luchtje ;) ) Dit kan je dan naar hem toeschuiven als je de kip te klein vindt worden. Dan is ruilen ook leuk voor hem en hou je het veilig.
oh dan ga ik dat doen daar kan ik vandaag nog aan komen haha en morgen een bestelling bij dogmeat erdoor en dan patrijs en de rest bestellen en dan heb ik het dinsdag al in huis
daar had ik nog niet aan gedacht om de vleugels en de poten er af te knippen dan krijgt onze shadow die haha

dank je wel alvast
#3279524
*Remy* schreef:Kijk uit hè!! Heb alle bovenstaande zaken geprobeerd. Joon slikt gewoon te grote stukken door die dan vast komen zitten in z'n keel of slokdarm. Wilde ik bv t kleiner wordende stuk karkas ruilen dan slikte hij t in 1X door. Vasthouden is een kwestie van vertrouwen. Ik hou t stuk zo vast dat hij er maar n klein stuk vanaf kan bijten. Hij zet z'n mondje tegen mijn hand aan en bijt daar precies langs. Dit gaat rustig en relaxt. Verstikkingen zijn de laatste 6 jaar niet meer voorgekomen, gelukkig (al weet ik wel wat en hoe ik moet doen mocht t nog ooit gebeuren bij mijn honden).
Ja ik blijf er ook bij maar vind het zelf ook nog wel eng hoor maar wil eigenlijk wel dat hij gaat barfen
als ik de eendenek vast hou dan doet hij het ook zo net als bij jou heel lief en heel voorzichtig bij mijn vingers maar hij bijt dan niet echt maar trekt meer omdat hij het niet door krijgt maar hoor net ook dat eendenek te hard kan zijn dus wacht ik nog maar even mee
ik ga het in ieder geval proberen en neem alle tips mee ook die van jou mocht het allemaal niet lukken
misschien kan jij het ook nog eens proberen met hele kip wie weet lukt het nog zou mooi zijn
thanks in ieder geval ben met ieder advies blij
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door