Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3277330
Eef+doggies schreef:Eehh leek me nodig uit hygienisch oogpunt?
Bp gebruikt daarom toch massaal een stoomreiniger?
Vroeger dweilde ik de vloer altijd met Dettol :biggrin2:
Je hebt ontsmet en 32 nano seconden zitten er weer nieuwe beestjes op :biggrin2:

Ik gebruik geen stoomreiniger en ook geen ontsmettingsmiddelen als Dettol. En ik leef nog steeds :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3277333
Ik doe de keuken graag af en toe met de stoomreiniger, daar hebben we tegels liggen. Gewoon, dan is het eens extra schoon en het droogt mooier op. Maar wat Lizzy zegt, ontsmetten is maar relatief.

Ik zou overigens best met de stoomreiniger over laminaat durven. Juist omdat het alleen demi water is en omdat het super snel droogt. Met dweilen wordt het ook nat, dus dat maakt geen verschil.
#3277337
Kaela schreef:Ik doe de keuken graag af en toe met de stoomreiniger, daar hebben we tegels liggen. Gewoon, dan is het eens extra schoon en het droogt mooier op. Maar wat Lizzy zegt, ontsmetten is maar relatief.

Ik zou overigens best met de stoomreiniger over laminaat durven. Juist omdat het alleen demi water is en omdat het super snel droogt. Met dweilen wordt het ook nat, dus dat maakt geen verschil.
Misschien had ik dat moeten zeggen: af en toe extra schoon :biggrin2:

Zou de hitte van de stoomreiniger niet juist slecht zijn voor laminaat?
Ik moet zeggen dat mijn stoomreiniger ervaringen ook niet geweldug waren; duurde eeuwen voordat ie heet was, kon er nog niet 1 kamer mee doen voor het water op was en de hoeveelheid stoom viel ook tegen. Daarbij is het een enorm ding dat je kwijt moet. Gelukkig heeft de fabrikant hem gehouden toen ik hem opstuurde ter reparatie ::)

Ik zal eens kijken hoe het straks met de magic mop gaat :)
#3277349
Ik heb deze: http://www.blokker.nl/nl/blknl/huishoud ... omreiniger

Wordt in 10 seconden heet en is dan klaar voor gebruik. Als het waterreservoir leegraakt, even uitzetten, water bijvullen, dop d'r weer op, aanzetten, en na 10 seconden weer verder. En veel plaats neemt hij ook niet in. Ik vind 'm retemakkelijk!

Edit: volgens het filmpje wordt ie in 15 seconden heet. :biggrin2:
#3277352
Eef+doggies schreef:Ow dat wist ik niet :-[ nog nooit eerder laminaat gehad. Ik gebruikte eco allesreiniger van sonett, dat leek me wel geschikt :???:
En op de tegels in het oude huis gebruikte ik ook regelmatig sonett hygienische reiniger, bevat voornamelijk alcohol, dus vast ook niet geschikt voor laminaat..
Maar hoe kan ik een laminaatvloer dan ontsmetten? Een stoomreiniger op laminaat lijkt me ook geen optie?
Sonett heeft ook een onderhoudsmiddel voor vloeren, ook geschik voor laminaat. Dat lijkt mij voor de vloer beter dan de allesreiniger van Sonett.

Ontsmetten van de vloer? Daar zie ik niet het nut van in. Dan zou ik elke keer dat de hond buiten is geweest zijn voeten moeten ontsmetten om maar een voorbeeld te noemen. :uglystupid2: Gewoon niet van de vloer eten... :P Trouwens een bacterie hier of daar kan geen kwaad. Zo vaak mogelijk een schone theedoek, vaatdoek, enzovoort is belangrijker dan een vloer ontsmetten, vind ik.
#3277357
Anne in Duitsland schreef:Ik heb deze: http://www.blokker.nl/nl/blknl/huishoud ... omreiniger

Wordt in 10 seconden heet en is dan klaar voor gebruik. Als het waterreservoir leegraakt, even uitzetten, water bijvullen, dop d'r weer op, aanzetten, en na 10 seconden weer verder. En veel plaats neemt hij ook niet in. Ik vind 'm retemakkelijk!

Edit: volgens het filmpje wordt ie in 15 seconden heet. :biggrin2:
Is het nou 10 of 15 seconden :???: :biggrin2:
Klinkt heel goed! Laat ie de vloer niet te nat achter? En strepen?
Nu begin ik toch weer te twijfelen ::)
#3277358
Eef+doggies schreef:Is het nou 10 of 15 seconden :???: :biggrin2:
Klinkt heel goed! Laat ie de vloer niet te nat achter? En strepen?
Nu begin ik toch weer te twijfelen ::)
15 volgens het filmpje, ik zal het zo meteen even voor je checken. :biggrin2:

Ik moet je bekennen dat ik nog nooit op strepen heb gelet, maar aangezien me ook niet is opgevallen dat er strepen achterblijven, denk ik dat het meevalt. Het laminaat hier is door 4 x 4 hondenpoten toch al niet de beste kwaliteit meer...
De vloer droogt snel op, in ieder geval veel sneller dan met een normale dweil. Dat was ook de reden dat ik hem heb gekocht; normaal gesproken moest ik na het dweilen de honden minstens een halfuur in de kelder laten wachten tot de woonverdieping weer droog was, nu kan het na enkele minuten al. Hangt een beetje van de ondergrond af: het laminaat droogt geloof ik sneller dan de tegels.

Je moet wel eerst goed stofzuigen van tevoren, want hij zuigt geen rommel op. Hier en daar een vergeten pluis of stukje prut veeg ik wel gewoon mee (ik zet de stoomreiniger erop en ga dan verder, dan sleept het doek het wel mee).
#3277361
Anne in Duitsland schreef:15 volgens het filmpje, ik zal het zo meteen even voor je checken. :biggrin2:

Ik moet je bekennen dat ik nog nooit op strepen heb gelet, maar aangezien me ook niet is opgevallen dat er strepen achterblijven, denk ik dat het meevalt. Het laminaat hier is door 4 x 4 hondenpoten toch al niet de beste kwaliteit meer...
De vloer droogt snel op, in ieder geval veel sneller dan met een normale dweil. Dat was ook de reden dat ik hem heb gekocht; normaal gesproken moest ik na het dweilen de honden minstens een halfuur in de kelder laten wachten tot de woonverdieping weer droog was, nu kan het na enkele minuten al. Hangt een beetje van de ondergrond af: het laminaat droogt geloof ik sneller dan de tegels.

Je moet wel eerst goed stofzuigen van tevoren, want hij zuigt geen rommel op. Hier en daar een vergeten pluis of stukje prut veeg ik wel gewoon mee (ik zet de stoomreiniger erop en ga dan verder, dan sleept het doek het wel mee).
Bedankt voor de info!
Dat vind ik ook lastig, dat de honden zo lang moeten wachten tot het droog is.
Dat ie niet zo makkelijk pluis oid opneemt is dan weer een plus voor de magic mop :biggrin2:
#3277362
src_esther schreef:Sonett heeft ook een onderhoudsmiddel voor vloeren, ook geschik voor laminaat. Dat lijkt mij voor de vloer beter dan de allesreiniger van Sonett.

Ontsmetten van de vloer? Daar zie ik niet het nut van in. Dan zou ik elke keer dat de hond buiten is geweest zijn voeten moeten ontsmetten om maar een voorbeeld te noemen. :uglystupid2: Gewoon niet van de vloer eten... :P Trouwens een bacterie hier of daar kan geen kwaad. Zo vaak mogelijk een schone theedoek, vaatdoek, enzovoort is belangrijker dan een vloer ontsmetten, vind ik.
Dat Sonett vloermiddel heeft wist ik niet, bedankt voor de tip!!
Ml heeft minder weerstand dan ik, en als ie wat op de grond laat vallen wil ie dat nog wel eens graag alsnog opeten, als de honden hem niet voor zijn ;D Ik zal hem zeggen dat niet meer te doen :biggrin2:

Edit: die vloerreiniger bevat schellak en dat gebruik ik niet. Maar ik zal eens even bij andere eco merken voor vloerreiniger kijken.
#3277468
Ik heb geleerd dat hoe meer 'natuurlijke bacteriën' je in huis dood maakt, hoe makkelijker het wordt voor Ecolli's om te overleven binnenshuis. In schone huizen zijn meer schadelijke bacteriën dan in huizen waar nog 'buiten bacteriën' zijn.
#3277503
Dat kan wel zijn maar ik woon toch heel graag in een schoon huis. :)

Ik dweil met Dettol met een geurtje en af en toe gaat er een scheut tegelreiniger van HG bij. Het laminaat boven dweilen we heel af en toe zonder reinigingsmiddelen. Wij lopen nooit met schoenen aan boven dus een stofzuiger en zo nu en dan een dweilbeurt is voldoende.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door