Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Luna2014
#3276222
Mijn labrador is begonnen met poep eten toen ik haar minder ging voeren, dus ik dacht (en hoopte eigenlijk ook wel een beetje) dat het hieraan zou liggen. Echter wil natuurlijk niet zeggen dat als het de oorzaak is van het probleem het ook weer de oplossing is. Ze heeft nu eenmaal geleerd dat ze het lekker vindt. Veendrenkstof heb ik ook geprobeerd maar ik merkte op geen enkel vlak verschil.

Als mijn vriezer leeg is ga ik overstappen op Darf en dan de verschillende soorten afwisselen. Ik ben van plan in eerste instantie 1 + 1/3 blok per dag te gaan voeren (komt neer op 466 gram per dag), verdeeld over twee maaltijden per dag en kijken hoe dat gaat. Ben benieuwd of ze snel weer aan zal komen of niet. Een rauw eitje krijgt ze al regelmatig en verse gekookte groenten ook dagelijks.
Door src_esther
#3276360
src_esther schreef:Mhmmm, 200 vluchtmisdrijven per dag... Vreemd volkje, die Belgen... ;-)
Misschien moet ik vluchtmisdrijven ook even vertalen voor de Nederlanders. In België wordt de term vluchtmisdrijf gebruikt voor het doorrijden na het veroorzaken van een verkeersongeval.
Door src_esther
#3276568
Volgens mij geldt: als een hond eenmaal poep heeft geproefd en het beviel, dan blijft 'tie poep eten. Onafhankelijk of er brok, blik, kvv of barf op het menu staat.
Mijn hond (KVV) is nog selectief in welke poep en op welke plek. Zijn vriendinnetje (brok) vreet overal alle poep en het is dus een ellende om met haar een stukje te lopen want ze is bijna alleen maar opzoek naar poephapjes.
Cockerlover schreef:Misschien terug on topic? :please:
Prima. Laten we het niet meer over poepeten hebben, want daar gaat dit topic niet over, dat was waar jij op inging in plaats van de zeer kleine hoeveelheid voeding die de hond van TS krijgt/kreeg.
Door Cockerlover
#3276573
src_esther schreef:Volgens mij geldt: als een hond eenmaal poep heeft geproefd en het beviel, dan blijft 'tie poep eten. Onafhankelijk of er brok, blik, kvv of barf op het menu staat.
Mijn hond (KVV) is nog selectief in welke poep en op welke plek. Zijn vriendinnetje (brok) vreet overal alle poep en het is dus een ellende om met haar een stukje te lopen want ze is bijna alleen maar opzoek naar poephapjes.


Prima. Laten we het niet meer over poepeten hebben, want daar gaat dit topic niet over, dat was waar jij op inging in plaats van de zeer kleine hoeveelheid voeding die de hond van TS krijgt/kreeg.


Dankjewel voor je vriendelijke terechtwijzing. Ik dacht dat het hier op het forum met gelukkig vooral aangename mensen, de bedoeling was om ervaringen uit te wisselen en dit topic gaat over "onvoldoende voedingsstoffen". Dat kan je interpreteren op verschillende manieren, maar blijkbaar is jou dat niet duidelijk.
Ik zal de volgende keer eerst aan jou vragen hoe jij een topic/titel interpreteert en dan pas vragen stellen of reageren.
Door src_esther
#3276576
Cockerlover schreef:[/b]

Dankjewel voor je vriendelijke terechtwijzing. Ik dacht dat het hier op het forum met gelukkig vooral aangename mensen, de bedoeling was om ervaringen uit te wisselen en dit topic gaat over "onvoldoende voedingsstoffen". Dat kan je interpreteren op verschillende manieren, maar blijkbaar is jou dat niet duidelijk.
Ik zal de volgende keer eerst aan jou vragen hoe jij een topic/titel interpreteert en dan pas vragen stellen of reageren.
:???:
Gebruikersavatar
Door pluk
#3276593
src_esther schreef: Prima. Laten we het niet meer over poepeten hebben, want daar gaat dit topic niet over, dat was waar jij op inging in plaats van de zeer kleine hoeveelheid voeding die de hond van TS krijgt/kreeg.
ts heeft t wel degelijk over het eten van poep
Door src_esther
#3276805
pluk schreef:ts heeft t wel degelijk over het eten van poep
Ja, TS heeft het ook het eten van poep. Maar haar hond weegt ongeveer 30kg en de vraag was: Ik ben haar nadat ze zo was aangekomen minder KVV gaan geven, ze krijgt nu ongeveer 300 gram per dag Source Light en blijft hiermee mooi op gewicht. Maar nu vraag ik me af of ze met zo weinig voer wel voldoende voedingsstoffen binnnenkrijgt?
Ko weegt 21kg en krijgt 500 tot 550 gram per dag, soms 600 gram. Als ik hem 300 gram per dag zou geven, zou hij ook alle poep die hij vindt gaan eten.
Door Luna2014
#3290689
Goedenavond.
Mijn labrador is inmiddels volledig over op Darf en ik ben er erg tevreden over. Ze krijgt nu ongeveer 466 gram per dag en blijft hiermee mooi op gewicht. Ik wissel de verschillende varianten met elkaar af.
Poep eten doet ze helaas nog steeds. Ik vroeg me af of hier baasjes zijn die hier ervaring mee hebben en dé gouden tip voor mij hebben? Na trainen met de clicker, muilkorf, eierkoeken en veendrenkstof begin ik ondertussen wel een beetje wanhopig te worden..
Dank!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door