Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Veronique83
#3274309
Hoi mijn honden kregen altijd zelf samengesteld barf. Sinds een jaar staan ze op kvv . Ik merk nu dat bij twee van mijn Mechelse herders (broer 3.5 jaar en zus 2 jaar) hun vacht wat bruiner begint te worden. (zijn normaal pikzwart.) Toen ik ze nog barf voerde waren ze nog wel pikzwart. Kan het zijn dat ze iets te kort komen in de kvv? Ze krijgen kvv van Dogmeat en ik wissel in alle diersoorten af. Het vreemde is dat ze wel gewoon een glanzende vacht hebben, en verder zijn ze ook goed gezond.

De reden dat ik over gestapt ben op kvv, is omdat ik in de omgeving van Geldrop niet echt een leverancier voor het vlees kan vinden, die grote hoeveelheden bezorgt. Ik heb namelijk 4 Mechelse herders die samen zo een 2 kilo vlees per dag weg eten. Dus om een maandje vlees in te slaan kom ik al snel op de 60 kilo vlees. Dogmeat waar ik de kvv koop , levert wel zulke grote hoeveelheden maar die heeft niet echt veel variatie aan spiervlees. En ik wil mijn honden toch wel de afwisseling aan spiervlees geven die ze nodig hebben.

Omdat ik het idee heb dat ze met de kvv toch iets te kort komen voer ik ze naast de kvv extra kwark, karnemelk, vette vissoorten, groente prutje, zalmolie, kokosrasp en een rauw eitje. Alle producten zijn biologisch. Naast de extra's zijn ze ook gek op fruit wat ze af en toe krijgen.
Eigenlijk zijn het net twee kliko's en ik kan ze dan ook werkelijk alles voeren. Mijn andere twee Mechels ( 4 jaar en 10 jaar ) hebben daar geen last van.

Ik hoop dat ik wat tips krijg, zodat hun vacht weer zwart wordt.

Groetjes,
Veronique :)
Gebruikersavatar
Door pluk
#3274383
Persoonlijk kan ik me niet voorstellen dat dit aan de voeding ligt.
Dogmeat wordt al lange tijd door veel honden gegeten en heeft zich dus "bewezen" en daarnaast voeg je nog van alles toe.

Maar sowieso wil ik je aanraden om meerdere merken kvv te varieren of weer over te gaan op zelf samenstellen.
Met meerdere merken geef je het meest brede menu. Sommige merken voegen bijvoorbeeld nauwelijks nier toe, anderen juist wat meer als gewenst. Door meerdere merken middelt dit uit.

Je geeft aan dat gestopt bent met barf omdat je afwisseling in spiervlees wil bieden Dat is een goed streven! Maar vergis je niet in de kwaliteit van het spiervlees in de kvv! Dit is niet perse de kwaliteit van het spiervlees dat los verkocht wordt voor barf. Ik voer persoonlijk dan liever wat minder diersoorten maar dan wel van hoge kwaliteit.

In Leende(dat is vlakbij jou toch?) zit Lupa diervoeding. Zij hebben meerdere merken kvv en barf in het assortiment. Je kunt afhalen maar bij een minimale afname wordt er ook bezorgd. Sowieso zijn er heel veel bedrijven bijgekomen de laatste jaren die barf en kvv aan huis leveren.

Daarnaast zijn er hier op BP de zogenaamde lijntjes waarmee je kunt meebestellen. Sommigen haal je zelf ergens op, anderen leveren aan huis.
http://www.barfplaats.nl/forum/viewforum.php?f=4
Door Martine-Tom
#3274399
Of een middenweg, kvv in smaken die je niet in barf kan krijgen :)
Dus als je spier van rund en kalkoen kan krijgen, bot van kip en konijn...dan wild en vis kvv erbij...dan ben je echt al een heel eind :)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3274414
Als dogmeat bij jou kvv kan brengen, dan kan ie toch ook BARF leveren? Ik bestelde mijn menu met regelmaat volledig bij dogmeat.

En ik ga met Pluk mee, liever een paar soorten goede kwaliteit spiervlees, dan meer soorten van mindere kwaliteit. Want wat er in kvv gaat, is in de regel echt niet zo mooi als wat jij bij barf in de voerbak gooit.

Kijk ook eens bij de lijntjes van Floris. Die heeft heel mooi spiervlees en die komt door heel NL.

PS, wij willen natuurlijk ook best eens een fotootje van jou vier mechels zien he :biggrin2: , de mijne zie je in mijn onderschrift :)
Door Lizzy
#3274415
Ik kan me ook niet voorstellen dat het aan je menu ligt, hoewel KVV natuurlijk nooit de kwaliteit biedt die zelf samenstellen biedt. Je doet er echter naast nog vele leuke gezonde dingen dus dat zou goed moeten zijn. Maar net als mijn voorgangers zou ik ook met merken gaan afwisselen. Of daarnaast voor een klein deel blijven zelf samenstellen. En verder zou je er zeewier bij kunnen gaan geven, dat is goed voor het pigment maar ook bevat het micronutrienten.
Gebruikersavatar
Door Veronique83
#3274436
Allereerst wil ik iedereen heel erg bedanken voor alle handige tips en voor het meedenken. Ik ga zeker even kijken welke leveranciers er tegenwoordig allemaal bezorgen in Geldrop. Denk dat ik bij de volgende bestelling toch weer een gedeelte Barf bestel. Want ze vinden het toch veel lekkerder om ergens op te kunnen kluiven ,dan dat ze met een paar happen hun bak leeg hebben ;) . De jongste kijkt me dan altijd aan of dat alles is wat ze te eten krijgt haha.

Lizzy ik ga zeker de zeewier eens proberen. Ik houd jullie op de hoogte.

Kaela, ik zal een foto van mijn Mechels plaatsen. :)

Martine- Tom: dat is inderdaad ook een optie om over na te denken. Om voor de helft Kvv en de helft Barf te voeren.

Pluk, ik zal eens kijken bij de lijntjes of ik met iemand mee kan bestellen.

Ik houd jullie op de hoogte. Nogmaals heel erg bedankt voor alle tips. :)
Laatst gewijzigd door Veronique83 op ma 09 jan 2017, 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Tal
#3274442
Goedemorgen,

Dogmeat heeft, vind ik, juist van veel diersoorten spiervlees. Rund, paard, kip, kalkoen, hert, konijn. lam. Deze in ieder geval want die kopen wij ook van dogmeat.
Groetjes, Chantal
Gebruikersavatar
Door Veronique83
#3274446
Hoi Chantal,
Dogmeat heeft inderdaad wel veel keuze in spiervlees om de website staan. Maar is niet altijd in in grote hoeveelheden leverbaar :( . Dat is juist het probleem. Verder is de kwaliteit daar wel super goed vind ik en de klantenservice ook helemaal top.

Ik bestel meestal voor 3 maanden tegelijkertijd, omdat ik dan maar 1 dag bezig ben met het in porties te maken. Ik maak dan porties per 2 kilo en dan heb ik voor alle vier hun voeding per dag. Ik bestel dan in totaal 180 kilo vlees. Het komt vaak voor dat ik dan elders nog mijn spiervlees moet gaan kopen omdat er niet genoeg voorraad is. Op zich te begrijpen want ben niet de enige die besteld. Maar voor mij soms wel even lastig. Vandaar dat ik over ben gegaan op Kvv. Maar zoals sommige al aangeven weet je niet exact welke kwaliteit vlees er in gaat.

Ik werk met mijn hondjes in de beveiliging en hierdoor veel nachten, dus is het voor mij handiger om grotere hoeveelheden tegelijkertijd te bestellen. Zodat ik dat ook allemaal kan verwerken in porties. Dan hoef ik voor mijn nachtdienst alleen maar het eten uit de vriezer te halen voor de volgende dag.

Omdat ze met mij werken ,vind ik het erg belangrijk dat ze goede voeding krijgen. Want soms maken we wel eens diensten van 12 uur.

Maar ik kan nu in iedere geval even vooruit met de tips die ik allemaal heb gekregen.

Groetjes,
Veronique.


Tal schreef:Goedemorgen,

Dogmeat heeft, vind ik, juist van veel diersoorten spiervlees. Rund, paard, kip, kalkoen, hert, konijn. lam. Deze in ieder geval want die kopen wij ook van dogmeat.
Groetjes, Chantal
Gebruikersavatar
Door Tal
#3274475
Veronique83 schreef:Hoi mijn honden kregen altijd zelf samengesteld barf. Sinds een jaar staan ze op kvv . Ik merk nu dat bij twee van mijn Mechelse herders (broer 3.5 jaar en zus 2 jaar) hun vacht wat bruiner begint te worden. (zijn normaal pikzwart.) Toen ik ze nog barf voerde waren ze nog wel pikzwart. Kan het zijn dat ze iets te kort komen in de kvv? Ze krijgen kvv van Dogmeat en ik wissel in alle diersoorten af. Het vreemde is dat ze wel gewoon een glanzende vacht hebben, en verder zijn ze ook goed gezond.

De reden dat ik over gestapt ben op kvv, is omdat ik in de omgeving van Geldrop niet echt een leverancier voor het vlees kan vinden, die grote hoeveelheden bezorgt. Ik heb namelijk 4 Mechelse herders die samen zo een 2 kilo vlees per dag weg eten. Dus om een maandje vlees in te slaan kom ik al snel op de 60 kilo vlees. Dogmeat waar ik de kvv koop , levert wel zulke grote hoeveelheden maar die heeft niet echt veel variatie aan spiervlees. En ik wil mijn honden toch wel de afwisseling aan spiervlees geven die ze nodig hebben.

Omdat ik het idee heb dat ze met de kvv toch iets te kort komen voer ik ze naast de kvv extra kwark, karnemelk, vette vissoorten, groente prutje, zalmolie, kokosrasp en een rauw eitje. Alle producten zijn biologisch. Naast de extra's zijn ze ook gek op fruit wat ze af en toe krijgen.
Eigenlijk zijn het net twee kliko's en ik kan ze dan ook werkelijk alles voeren. Mijn andere twee Mechels ( 4 jaar en 10 jaar ) hebben daar geen last van.

Ik hoop dat ik wat tips krijg, zodat hun vacht weer zwart wordt.

Groetjes,
Veronique :)
Hoi Veronique, dat is dan best wel lastig inderdaad.
Door je openingsbericht heb ik je dan verkeerd begrepen.
180 kg vlees in 1 keer is idd wel erg veel.
Onze eten 2-2,5 kg per dag dus ook best veel maar wij laten iedere 2 weken leveren. Even een kleinere hoeveelheid dus dan dat wat jij per keer bestelt :)

Groetjes, Chantal
Gebruikersavatar
Door Hope
#3274493
Misschien kan je contact opnemen met naturalpaws. Zij is over het algemeen erg fijn als het gaat om mee-denken en wellicht kan ze voor jou aan grote hoeveelheden komen. Ze heeft wel altijd kei mooi vlees en de service vind ik top.
Gebruikersavatar
Door pike
#3274604
Ik weet niet beter dan dat Mechelaars, net als Duitse Herders, als pup behoorlijk zwart zijn maar naar mate ze ouder worden veel van hun zwart verliezen en bruiner worden. Dat is een normaal verschijnsel en heeft absoluut niets met het voer te maken. De Mechelaar behoudt uiteindelijk alleen het zwart in het hoofd. De Duitse herder krijgt zijn zwarte zadel en daaromheen wordt het bruin.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3274608
pike schreef:Ik weet niet beter dan dat Mechelaars, net als Duitse Herders, als pup behoorlijk zwart zijn maar naar mate ze ouder worden veel van hun zwart verliezen en bruiner worden. Dat is een normaal verschijnsel en heeft absoluut niets met het voer te maken. De Mechelaar behoudt uiteindelijk alleen het zwart in het hoofd. De Duitse herder krijgt zijn zwarte zadel en daaromheen wordt het bruin.
Daar heb ik nog nooit van gehoord. Hun zwarte masker wil wel wat groter of kleiner worden van pup naar volwassen en ze worden vaak vlot grijs. Maar de algemene kleur wisselt niet van zwart naar bruin.
Ik merk bij mijn mechel wel dat zijn vacht van kleur wisselt al naar gelang zijn ruiperiode, zomer en wintervacht. Hij is niet jaarrond exact dezelfde kleur. Maar dat zijn nuances van iets lichter naar iets donkerder. Kijk ik naar foto's van 5 jaar terug zie ik (behalve het grijs worden) geen verschil.

Dank je voor de link Veronique! Prachtige honden en je maakt er ook nog eens prachtige foto's van!

Succes met alles uitzoeken. Half barf-half kvv lijkt me een mooie oplossing. En wie weet hoe ver je komt met de lijntjes die hier op het forum lopen. Ik begrijp wel dat je graag alles in een keer voor een flinke tijd op orde hebt, maar wie weet is er toch nog wat moois van te maken!
Gebruikersavatar
Door pike
#3274610
Kaela schreef:
Daar heb ik nog nooit van gehoord. Hun zwarte masker wil wel wat groter of kleiner worden van pup naar volwassen en ze worden vaak vlot grijs. Maar de algemene kleur wisselt niet van zwart naar bruin.
Ik merk bij mijn mechel wel dat zijn vacht van kleur wisselt al naar gelang zijn ruiperiode, zomer en wintervacht. Hij is niet jaarrond exact dezelfde kleur. Maar dat zijn nuances van iets lichter naar iets donkerder. Kijk ik naar foto's van 5 jaar terug zie ik (behalve het grijs worden) geen verschil.

Dank je voor de link Veronique! Prachtige honden en je maakt er ook nog eens prachtige foto's van!

Succes met alles uitzoeken. Half barf-half kvv lijkt me een mooie oplossing. En wie weet hoe ver je komt met de lijntjes die hier op het forum lopen. Ik begrijp wel dat je graag alles in een keer voor een flinke tijd op orde hebt, maar wie weet is er toch nog wat moois van te maken!
Dus dat werkt alleen bij DH zo en bij de Mechelaar zijn het kleurvariëteiten?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3274613
pike schreef:Dus dat werkt alleen bij DH zo en bij de Mechelaar zijn het kleurvariëteiten?
Ik heb geen idee hoe dat precies werkt bij DH, maar bij de mechel heb je inderdaad heel veel kleurvariëteiten. Van heel lichtbruin, tot heel rood en ook volledig zwart. Echte raszuivere mechels hebben vrij uniform een bepaalde tint (veel lichter als Oscar, die is al veel te gevlamd), maar de werklijnen kijken niet zo op kleur en daar zie je dus heel veel tinten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door