Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door El Guapo
#3273955
Goedenavond
Mijn hond deed lastig met organen, pens en vis eten, maar gelukkig eet die nu alles wat ik hem geef! :)
Ik heb nu een nieuw menu gemaakt en als er verbeterpunten zijn, hoor ik het graag!

Actieve hond van 30kg

Ma: 300gr kippenrug 210gr rundvlees
Di: 300gr eendennek 210gr lamsvlees 240 gr kippenhart
Wo: 300gr reerib 210gr geitenvlees 100 gr paardenlever
Do: 300gr kippenrug 210gr rundvlees
Vrij: 300gr eendennek 210gr lamsvlees 100gr rundernier
Za: 300gr reerib 210gr geitenvlees
Zo: 300gr kalkoennek 400gr runderpens

Groente blijft echter een probleem, alleen broccoli eet die. Dus heb ik 50% vb en 30% sv.
Hij krijgt iedere week nog 100gr vis, 3-4 eieren en yoghurt.
Door Lizzy
#3273995
El Guapo schreef:Goedenavond
Mijn hond deed lastig met organen, pens en vis eten, maar gelukkig eet die nu alles wat ik hem geef! :)
Ik heb nu een nieuw menu gemaakt en als er verbeterpunten zijn, hoor ik het graag!

Actieve hond van 30kg

Ma: 300gr kippenrug 210gr rundvlees
Di: 300gr eendennek 210gr lamsvlees 240 gr kippenhart
Wo: 300gr reerib 210gr geitenvlees 100 gr paardenlever
Do: 300gr kippenrug 210gr rundvlees
Vrij: 300gr eendennek 210gr lamsvlees 100gr rundernier
Za: 300gr reerib 210gr geitenvlees
Zo: 300gr kalkoennek 400gr runderpens

Groente blijft echter een probleem, alleen broccoli eet die. Dus heb ik 50% vb en 30% sv.
Hij krijgt iedere week nog 100gr vis, 3-4 eieren en yoghurt.
Ziet er prahtig uit, ook qua afwisseling! Ik vind zelf dat er wat veel nek in je menu zit en ik zou 1 keer nek vervangen door iets van karkas (eend bijv of kalkoenvleugels). Ik begrijp eigenlijk niet wat je bedoelt met
Dus heb ik 50% vb en 30% sv.
Vaak broccoli geven zou ik niet doen, broccoli is kool en teveel kool heeft een nadelige invloed op de werking van de schildklier. Gekookte witlof, courgette, pompoen lust hij ook niet?
Gebruikersavatar
Door El Guapo
#3274004
Ik heb juist de nekken zo ingedeeld, omdat ik zeker weet dat hij deze wel eet. Zou het heel erg zijn dan, als hij dit 3x per week krijgt?

Ik heb de 10% groente uit het menu gehaald en ipv 45% vleesbot 50% en spiervlees heb ik ook met 5% verhoogd van 25 naar 30%.
Ik geef hem maar heel af en toe broccoli, niet meer dan 3 kleine stukjes uit mijn eigen bord.

Bedankt voor je reactie!
Door Lizzy
#3274025
El Guapo schreef:Ik heb juist de nekken zo ingedeeld, omdat ik zeker weet dat hij deze wel eet. Zou het heel erg zijn dan, als hij dit 3x per week krijgt?

Ik heb de 10% groente uit het menu gehaald en ipv 45% vleesbot 50% en spiervlees heb ik ook met 5% verhoogd van 25 naar 30%.
Ik geef hem maar heel af en toe broccoli, niet meer dan 3 kleine stukjes uit mijn eigen bord.

Bedankt voor je reactie!
Wat is erg....? Ik geef het advies om niet vader dan twee keer per week nek te voeren om meerdere redenen. Het is eenzijdig, 3 keer per week nek. En we zijn er daarnaast niet 100% zeker van dat nekken echt nooit met restanten van schildklier materiaal komen (wat gevolgen kan hebben voor de schildklierwerking van de hond). We denken van niet. Maar ik durf er ook geen hand voor in het vuur te steken. Dus tja, ik zou het niet doen maar het is jouw hond natuurlijk.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3275395
Persoonlijk zou ik geen paardenlever voeren. Paarden krijgen ontzettend veel medicatie en de paspoortcontrole is meer dan belabberd. Eigenlijk weten we gewoon niet wat een paard aan medicatie/ontworming etc gehad heeft voor het geslacht is en de lever is hét orgaan bij uitstek waar al die rommel in terecht komt.

Lizzy, wat doe je dan met een hond die alleen op koolsoorten niet allergisch reageert? Hoe vaak geef je die dan een groentenmix?
Door topaaz
#3286367
Goh voor de groenten zou ik niet wakker liggen... Barf is met groenten maar als je gaat op prooimodel van voeren vallen de groeten al weg.
Je zou een gekookte pompoen moeten proberen... heel veel honden lusten dit (zoete smaak)
Door Lizzy
#3286377
Hope schreef:Persoonlijk zou ik geen paardenlever voeren. Paarden krijgen ontzettend veel medicatie en de paspoortcontrole is meer dan belabberd. Eigenlijk weten we gewoon niet wat een paard aan medicatie/ontworming etc gehad heeft voor het geslacht is en de lever is hét orgaan bij uitstek waar al die rommel in terecht komt.

Lizzy, wat doe je dan met een hond die alleen op koolsoorten niet allergisch reageert? Hoe vaak geef je die dan een groentenmix?
Oh jee, dit is een oudje :-[

Toch niet vaker dan 1 keer per week een beetje gekookte kool geven en verder niks.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3286555
Lizzy schreef:Oh jee, dit is een oudje :-[

Toch niet vaker dan 1 keer per week een beetje gekookte kool geven en verder niks.
Haha, ik ben er toch nog blij mee!
Nelson niet trouwens ::)
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door