Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Karin-1983
#3273415
Ik kwam op bol.com deze vleesmolen tegen en vroeg me af of deze geschikt zou zijn om zelf barf te maken cq kvv te maken.

Voorheen gaf ik mijn katten barf, en sneed ik alles in grove stukken. Echter nu heb ik een herplaatser die ik van de goedkope brokken wil halen. Budget is beperkt. En alles is voor hem nog maatwerk etc.

Alle tips zijn welkom. Want ik denk dat barf en/of kvv maken voor een hond net wat anders ligt..

Dit is de molen https://www.bol.com/nl/p/westmark-class ... ypedsearch

Maar misschien is er wat beters/geschikters voor deze prijs.

Bvd
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3273453
Die is wel erg klein. Ik denk dat je daar spijt van gaat krijgen. Ik denk dat je daar enkel superzacht bot mee kan malen.
Ik heb een Westmark 10 liggen. Daarmee heb ik een tijdje wat bot gemalen.
Ik.vond dat erg zwaar om te malen. Ik heb me dan ook een elektrische aangeschaft.
Als je het echt met de hand wil gaan malen, zou ik minstens een 10 maar misschien zelfs groter kopen.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3273466
Karin-1983 schreef:Ik kwam op bol.com deze vleesmolen tegen en vroeg me af of deze geschikt zou zijn om zelf barf te maken cq kvv te maken.

Voorheen gaf ik mijn katten barf, en sneed ik alles in grove stukken. Echter nu heb ik een herplaatser die ik van de goedkope brokken wil halen. Budget is beperkt. En alles is voor hem nog maatwerk etc.

Alle tips zijn welkom. Want ik denk dat barf en/of kvv maken voor een hond net wat anders ligt..

Dit is de molen https://www.bol.com/nl/p/westmark-class ... ypedsearch

Maar misschien is er wat beters/geschikters voor deze prijs.

Bvd
Nee, dat gaat niet lukken. Hij wordt gewoon krom van vleesbot ::)
Het is een drama om er wat in te malen. Spiervlees is leuk als je er stukjes van maakt, orgaan gaat prima. Maar een konijnkarkasje waarvan de nek is afgeknipt is echt ho-pe-loos. Hij vliegt van de tafel/werkbank af, die niet te dik mag zijn want je hebt bijna geen ruimte om te klemmen.

Ik ging een hond niet op kvv zetten omdat hij nu op brokken staat. Gewoon starten met beginnersbot en dit desnoods even bewerken met een (vlees)hamer. Maar goed, dat was de vraag niet :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door