Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3272339
BlissSpirit schreef:+1
Afschaffen zou ik ook het liefste willen.
En dan gewoon een georganiseerd vuurwerk om 00.00 uur.
Wil ik zelfs nog wel aan meebetalen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Georganiseerd vuurwerk om 00.00 uur zou wel een verbetering zijn, maar ik betaal er zeker niet aan mee ;) het blijft overlast geven voor dieren en milieuvervuiling al die zware metalen die de lucht in worden geschoten..
#3272353
Eef+doggies schreef:
Georganiseerd vuurwerk om 00.00 uur zou wel een verbetering zijn, maar ik betaal er zeker niet aan mee ;) het blijft overlast geven voor dieren en milieuvervuiling al die zware metalen die de lucht in worden geschoten..
Ja, klopt, maar snap best dat mensen het nieuwe jaar in willen luiden en als dat dan 15 tot 30 minuten per jaar is, dan overleven zowel de dieren als het milieu het wel hoor. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
#3272358
BlissSpirit schreef:Ja, klopt, maar snap best dat mensen het nieuwe jaar in willen luiden en als dat dan 15 tot 30 minuten per jaar is, dan overleven zowel de dieren als het milieu het wel hoor. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Vooruit dan maar :P
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3272362
Was net wel even teleurgesteld en boos.
Ik loop met Xavi vaak op landweggetjes en daar vlakbij is een vogelrustgebied.. daar loopt de weg dood en zijn er hekken voor de weilanden. Daar zitten nu ook echt veel vogels. Hebben een stel idioten daar vannacht (was er gister nog rond 17.00 toen lag er niks) vuurwerk af staan steken. >:(
Lege blikjes redbull, KFC (we hebben niet eens een KFC in Friesland!) Drinkbeker, vuurwerkverpakkingen, wietzakjes.. allemaal bende. Ik snap het ook echt niet. Het is in the middle of nowhere en er is daar nergens een lantaarnpaal te vinden in. Wat moet je daar stiekem te doen?! Arme vogels.
Door judith1967
#3272363
Van mij mag het ook afgeschaft worden en dan een vuurwerkshow op bepaalde plaatsen.Maar dat gaat toch niet lukken,het brengt veel geld in het laatje van de staatskas.
Siervuurwerk vind ik zelf wel mooi om te zien,enkel die knallers niet,vooral de hele harde.
Dus mss ook een idee enkel nog siervuurwerk gaan verkopen
Gebruikersavatar
Door pluk
#3272374
Hier vooral de jeugd die met wat kleine knallers in de weer zijn. De echt harde knallen vallen gelukkig mee.

En er is nog hoop...We kwamen onderweg een groep jochies tegen van een jaar of 12-14. Allemaal een blikje in de hand, maar veel vuilnisbakken zijn afgesloten. "Nee, blikje bij je houden, aan die kant staan ook bakken dan gooien we t daar wel weg"
En inderdaad...netjes naar de prullenbak lopen. Zij liepen verder en daarna werden er wat rotjes en zo afgestoken. Toen wij dichterbij kwamen "Wachten, wachten, die mensen hebben een hond". Heb ze vriendelijk bedankt dat ze even wachten. "Graag gedaan hoor mevrouw, wij hebben ook een hond dus ik weet hoe het is"
echt zo schattig :biggrin2: (Dat heb ik maar niet gezegd ;) )
Door jasmijn
#3272375
Heb nu al 2 dagen een hele moeie baby, ze wilt slapen maar word elke keer wakker geknald door die mega knallen >:(

Het valt wel iets mee in vergelijking met vorig jaar maar sinds gister is alles los gebarsten, nu een bang hond en een moeie baby :(

Van mij mag het ook echt verboden worden!!
In iedergeval al het knal vuurwerk, hebben we al een stuk minder bange dieren en wakker babys
Door fransbulletje
#3272386
Er wordt hier behoorlijk geknald >:(
Oliver wil niet meer naar buiten, even een snelle plas naast het huis en vervolgens een sprintje naar binnen.
Gelukkig heeft hij er in huis geen last van en ligt rustig te slapen.
Hugo maakt het niet uit loopt rustig rond te snuffelen buiten en kijkt niet op of om hoe hard de knallen ook zijn.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3272387
Nou hier leven we net buiten oorlogsgebied. Maar we hebben dus wel een achtergrond "ruis" van net over de grens in NL.
Boh blij dat ik daar niet woon :-X
Maar Maci gaat goed, de continue knallen zijn gedemd genoeg dat ze niet als knallen binnendringen bij hem.
Dus mooi dat is alleen vannacht een beetje stress en dan weer herstellen :)
Door yazzie
#3272406
Net terug van een wandeling van bijna twee uur aan de buitenzijde van Den Helder. Heen over het strand (het was nog eb :) ), terug door de polder. Alleen ver weg klinkt wat dof geknald. Honden zijn gelukkig ook niet bang voor vuurwerk. Om een uur of negen laat ik ze nog een keer goed uit, om twaalf uur een bullepees om ze wat af te leiden ;) en om een uur of twee vannacht nog een kleine ronde. Gelukkig hier veel rustige wandelroutes. :)
Gebruikersavatar
Door Hope
#3272408
Hier één van de paarden goed over de zeik, verder gaat het nog wel. Nelson geeft er geen ene z*k om, heerlijk. Lotje vindt het spannend maar meer ook niet.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door