Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Anneke V
#322128
Ik zit thuis met 2 koppige katten die niet weten wat goed voor hun is ::) :-\ !!!!!!!!!!

De laatste maanden heb ik ze al laten barfen & kvv gegeven, maar meestal trekken ze hier mooi hun neus voor op....Tenzij je hun konijn of haantje geeft, maar dat kan ik niet dagelijks geven, dan ga ik failliet ;D !
Maar dan nog blijven ze (vooral onze kater) zaaaaaaaaagen & blijten voor hun droge brokken :-[
Onze kater komt 's nachts op ons bed liggen janken & in je armen bijten totdat je van grote ellende opstaat & hem droge brokken geeft!!!! ::)
Dus heb ik hun nu bio-brokken gekocht zonder kleur-& smaakstoffen & met de garantie dat de inhoud geen afval is & allemaal van biologische afkomst is.. :-\

Nu, de enige kvv die ik in België vind is Duck, voor katten hebben ze rund-kip-lever, maar onze katten lusten niet graag kip.... ::) , nu is mijn vraag, kan ik andere soorten duck, BV: de uitmuntend, de rundssmaak mengen met vers orgaanvlees & dit aan de katten geven???? Krijgen ze dan alles binnen wat ze nodig hebben ??? Want als ik het goed begrijp kan een kat niet zelf taurine aanmaken, maar kunnen ze dit wel uit orgaanvlees halen, toch??
Af en toe ga ik ze nog eens barf geven, maar het probleem is dat ik hun brokken wel kan minderen, maar niet kan weglaten.... :-\
En ik lees hier overal dat brokken + vers vlees een slechte combinatie is ??? :-\
Door Francisca
#322228
Taurine zit vooral in hart, in rood vlees ook.

Ik heb hier 2 katten die naast hun vlees (vooral kip) gewoon brokken eten.
Laatst gewijzigd door Francisca op do 19 mei 2005, 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Anneke V
#322722
sylvia schreef: Van Duck kun je alle enkelvoudige voeders geven.
Zonder taurine te moeten toevoegen???
Door Anneke V
#322723
Sunshine schreef: Taurine zit vooral in hart, in rood vlees ook.

Ik heb hier 2 katten die naast hun vlees (vooral kip) gewoon brokken eten.
Bedankt!!! ;D
De combinatie van vlees/kvv met droge brokken kan dus geen kwaad!!!!
Door Francisca
#322774
Anneke V schreef: Bedankt!!! ;D
De combinatie van vlees/kvv met droge brokken kan dus geen kwaad!!!!
Hier niet iig. Zolang die 2 alleen maar kip eten geef ik ze er gewoon brokken bij. ;)
Laatst gewijzigd door Francisca op vr 20 mei 2005, 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#322784
Anneke V schreef: Zonder taurine te moeten toevoegen???
als je voldoende rood vlees geeft krijgen ze genoeg taurine binnen.
Door Anneke V
#322827
sylvia schreef: als je voldoende rood vlees geeft krijgen ze genoeg taurine binnen.
Ok, bedankt allemaal!!!! 8)
Door Anneke V
#323720
sylvia schreef: Van Duck kun je alle enkelvoudige voeders geven.
Nog een vraagje ;D!!! Waarom eigenlijk alleen de enkelvoudige voeders???
Dit weekend heb ik onze katten goed liggen gehad ;) Ik had soepvlees gemalen & hiertussen was Sheba gemengd...Ze hebben allebei ALLES opgegeten ;D ;D ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#323777
Anneke V schreef: Nog een vraagje ;D!!! Waarom eigenlijk alleen de enkelvoudige voeders???
Dit weekend heb ik onze katten goed liggen gehad ;) Ik had soepvlees gemalen & hiertussen was Sheba gemengd...Ze hebben allebei ALLES opgegeten ;D ;D ;D
In de komplete versie zitten granen in, daar heeft je kat niets aan, dat is alleen maar een belasting voor zijn systeem.

Als dat zo lukt dan gaat dat ook vast met andere dingen lukken, is wel zo fijn dat ze het zo wel eten.
Door Anneke V
#323824
sylvia schreef: In de komplete versie zitten granen in, daar heeft je kat niets aan, dat is alleen maar een belasting voor zijn systeem.

Als dat zo lukt dan gaat dat ook vast met andere dingen lukken, is wel zo fijn dat ze het zo wel eten.
Thanks! ;D

Ja, soms eten ze het wel zo.... ::) Hangt ervan af of meneer & mevrouw er zin in hebben... ::)
Door Sofie
#327196
sylvia schreef: Van Duck kun je alle enkelvoudige voeders geven.
Ja? Mogen katten ook Duck?

Sofie.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#327268
Sofie schreef: Ja? Mogen katten ook Duck?

Sofie.
Ja, het is alleen de vraag of ze het willen. Die van mij halen er hun neus voor op. :(
Door gwenda
#341033
Anneke V schreef: Ik zit thuis met 2 koppige katten die niet weten wat goed voor hun is ::) :-\ !!!!!!!!!!

De laatste maanden heb ik ze al laten barfen & kvv gegeven, maar meestal trekken ze hier mooi hun neus voor op....Tenzij je hun konijn of haantje geeft, maar dat kan ik niet dagelijks geven, dan ga ik failliet ;D !
Maar dan nog blijven ze (vooral onze kater) zaaaaaaaaagen & blijten voor hun droge brokken :-[
Onze kater komt 's nachts op ons bed liggen janken & in je armen bijten totdat je van grote ellende opstaat & hem droge brokken geeft!!!! ::)
Dus heb ik hun nu bio-brokken gekocht zonder kleur-& smaakstoffen & met de garantie dat de inhoud geen afval is & allemaal van biologische afkomst is.. :-\

Nu, de enige kvv die ik in België vind is Duck, voor katten hebben ze rund-kip-lever, maar onze katten lusten niet graag kip.... ::) , nu is mijn vraag, kan ik andere soorten duck, BV: de uitmuntend, de rundssmaak mengen met vers orgaanvlees & dit aan de katten geven???? Krijgen ze dan alles binnen wat ze nodig hebben ??? Want als ik het goed begrijp kan een kat niet zelf taurine aanmaken, maar kunnen ze dit wel uit orgaanvlees halen, toch??
Af en toe ga ik ze nog eens barf geven, maar het probleem is dat ik hun brokken wel kan minderen, maar niet kan weglaten.... :-\
En ik lees hier overal dat brokken + vers vlees een slechte combinatie is ??? :-\
die van ons is ook koppig
(net als papa :D)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#341175
gwenda schreef: die van ons is ook koppig
(net als papa :D)
Jeanne niet op het account van je dochter berichtjes plaatsen hé >:( ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door