Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door cactus3
#3269338
Misschien een heel rare vraag hoor, maar ik blijf hier uitkomen met google...

Voor de vitamines en mineralen heb ik het advies gekregen orgaanvlees te gaan eten omdat dit goede bronnen zijn. Echter is runder- en varkenslever als broodbeleg het enige wat ik in de supermarkt kan vinden, en als ik zoek op runderlever, kalfslever als stuk, blijf ik uitkomen bij BARF-voeding.

Weet iemand een plek waar het vlees de 'menselijke keurmerken' heeft? Of een slager die het volgens de menselijke hygiëne-eisen slacht en verkoopt? Heb al wat slagers in de buurt gebeld, maar die kunnen het ook niet leveren... nooit gedacht dat dat zo moeilijk te vinden zou zijn!
Gebruikersavatar
Door Hope
#3269341
cactus3 schreef:Misschien een heel rare vraag hoor, maar ik blijf hier uitkomen met google...

Voor de vitamines en mineralen heb ik het advies gekregen orgaanvlees te gaan eten omdat dit goede bronnen zijn. Echter is runder- en varkenslever als broodbeleg het enige wat ik in de supermarkt kan vinden, en als ik zoek op runderlever, kalfslever als stuk, blijf ik uitkomen bij BARF-voeding.

Weet iemand een plek waar het vlees de 'menselijke keurmerken' heeft? Of een slager die het volgens de menselijke hygiëne-eisen slacht en verkoopt? Heb al wat slagers in de buurt gebeld, maar die kunnen het ook niet leveren... nooit gedacht dat dat zo moeilijk te vinden zou zijn!
Een Islamitische slager al geprobeerd? Islamiten zijn gewend om orgaanvlees te etn.
In de supermarkt kan je wel vaak kippenlevertjes bestellen.
Door Martine-Tom
#3269344
Hart is volgens mij ook nog wel te verkrijgen.
Hier in de super kan ik varkenslever (vlees niet de vleeswaren) kippenhart en lever en varkensnieren kopen
Door Lizzy
#3269366
Oh, ze verkopen bij de Appie gewoon kippenlevertjes. En maagjes. Gewoon voor menselijke consumptie. En als ik bij de groeneweg slager ben, hebben ze daar ook vrij standaard kalfslever liggen. En inderdaad, bij Islamtische slagers hebben ze sowieso lever van meerdere diersoorten.
#3269375
Bij de Makro ligt er ook altijd wat.

Bij de keurslager kon ik het ook niet krijgen maar in de supermarkt ligt dus ook geregeld wat en bij de islamslager inderdaad ook vanalles.
Bij de poelier kan je ook wat krijgen.

Ik weet wel niet of ik milt zou eten.
Hart, lever, nier en kippenmaagjes wel. Hersenen kan je ook hier en daar vinden maar is wel wat werk om klaar te maken. Net als zwezeriken, ik weet niet of je daar ook wat mee bent.

Let ook op met de hoeveelheden, vooral van lever. Vit A kan je nl overdoseren...
#3269419
Zoals anderen al hebben aangegeven, bij een aantal supers te krijgen..... Ik weet niet of je rundertong lekker vindt (of geprobeerd hebt), maar ik vind die voor op de boterham erg lekker; verkrijgbaar bij ah xl... Soms kan je bij de slager ook bestellen zoiets......
Gebruikersavatar
Door pike
#3269455
Kippenlevertjes verkopen ze zowat in elke supermarkt. De (keur)slager verkoopt ook kalfs- en/of runderlever. De islamitische slager ook lamslever. Die heeft trouwens ook lamsniertjes mocht je die lekker vinden (ik niet ::) ) Varkenslever heb ik eigenlijk nooit zo op gelet of ze dat ook verkopen. ;)
Nadeel van orgaanvlees als broodbeleg is dat er doorgaans heel veel toevoegingen en e-nummers in zitten.
Door cactus3
#3270573
Oeps, ik was m'n topic kwijt! Bedankt voor alle reacties. De Islamitische slager is een goed idee, ware het niet dat ik geen Halal mag eten van m'n ouders haha. Maar daar valt misschien nog wel een mouw aan te passen.

Verder heb ik vanwege de voedingswaarden wel liever van zoogdieren dan gevogelte. Maar nogmaals dank voor alle tips!
Gebruikersavatar
Door Hope
#3270671
cactus3 schreef:Oeps, ik was m'n topic kwijt! Bedankt voor alle reacties. De Islamitische slager is een goed idee, ware het niet dat ik geen Halal mag eten van m'n ouders haha. Maar daar valt misschien nog wel een mouw aan te passen.

Verder heb ik vanwege de voedingswaarden wel liever van zoogdieren dan gevogelte. Maar nogmaals dank voor alle tips!
Ik zou dat dan juist weer liever niet hebben, van zoogdieren. Of het moet al biologisch zijn.
Rund bijvoorbeeld krijgt in zijn leven best behoorlijk wat medicatie en ab. Ik voer daarom al nooit lever van grote dieren en dieren uit de bio-industrie aan mijn hond, ik zou het zelf ook niet willen eten.
Lam staat vaak buiten en is qua medicatie vaak minder belast. Maar als je regelmatig lever gaat eten ging ik echt biologisch zoeken. De lever is natuurlijk echt een orgaan waarin schadelijke stoffen worden verzameld.
Door src_esther
#3270674
cactus3 schreef:De Islamitische slager is een goed idee, ware het niet dat ik geen Halal mag eten van m'n ouders haha.
Eerlijk gezegd zou ik niet door mijn ouders laten bepalen wat ik wel of niet mag eten, ze mogen hun mening geven, that's it. Mag kosjer wel?
Gebruikersavatar
Door Hope
#3270737
src_esther schreef:Eerlijk gezegd zou ik niet door mijn ouders laten bepalen wat ik wel of niet mag eten, ze mogen hun mening geven, that's it. Mag kosjer wel?
Mischien woont TS bij haar ouders en dan hebben die toch wel wat in de pap te brokkelen lijkt mij.
Gebruikersavatar
Door pike
#3271001
Ik zie dat je in Waterland woont. Dat is natuurlijk een ruim begrip, maar in Purmerland zit een oer-Hollandse pluimveeslachter, genaamd Tromp, die heeft er een winkel bij, en daar kan je allerhande orgaanvlees voor menselijke consumptie kopen. Niet alleen van kip maar ook van rund en lam.
Door src_esther
#3271046
pike schreef:Ik zie dat je in Waterland woont. Dat is natuurlijk een ruim begrip, maar in Purmerland zit een oer-Hollandse pluimveeslachter, genaamd Tromp, die heeft er een winkel bij, en daar kan je allerhande orgaanvlees voor menselijke consumptie kopen. Niet alleen van kip maar ook van rund en lam.
Zover ik weet is Tromp tegenwoordig gewoon een slagerij, nouja, islamitisch begreep ik... Halal dus.

Maar ik ben nog steeds benieuwd of de ouders van TS ook tegen kosjer zijn.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door