Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door prissie
#326838
Vrijdag hebben ze hier voor het eerst een kippennek gehad, maar Benji was er zo mee klaar.
Hij nam het hele dicht overdwars in zn bek, beet het in 2en en voor ik in kon grijpen had ie t hele ding zo doorgeslikt :o
Is dat normaal? ;D
Rocky doet het wel beschaafd en die kauwt er tenminste eerst op voor het in te slikken.
Kan het trouwens kwaad?
Hij is er niet ziek van geworden ofzo, maar vast voor de volgende keer...
De karkassen eet ie wel normaal, die peuzelt ie echt zorgvuldig op.
Door Nelly
#326846
Weet niet wat Benji voor hond is (hoe groot?), maar mijn witte herders slikken die nekken ook zo door, meestal zelfs helemaal zonder te kauwen, soms zelfs met 2 of 3 tegelijk. Nooit problemen gehad. Nu zit er in nekken geen echt bot, maar kraakbeen, dus dat scheelt alweer een beetje. Zou me niet te ongerust maken hoor ;)
Door bas rouge
#326852
Ik neem niet aan dat je hond een chihuahua is, dan zou ik me wel zorgen maken ....

Joh, ik zit soms met stomme verbazing te kijken wat ze in een keer naar binnen werken, soms komt het nog een keer terug en wordt het kleiner geknipt maar even zo vaak gaat het hupsakee nog een keer in eenmaal :o

Vraag me ook weleens af of dat wel goed kan gaan maar blijkbaar weet zo'n hondenlijf er prima raad mee.
Door prissie
#327058
Haha, nee het is gelukkig geen chihuahua die krijgt dat niet in 1x weg en zou ik me ergere zorgen gemaakt hebben, maar een kruising, geen idee wat er allemaal in zit, maar hij is ongeveer kniehoogte en blijkbaar vond ie zelf ook wel dat dat gewoon even kon...
Ow dus het was kraakbeen, ik dacht al wat doet ie dat toch handig, hij beet m in 1x door en weg ::)
Bedankt voor de antwoorden en hoef me dus niet ongerust te maken...
Door 202spots
#327073
Nelly schreef: Nu zit er in nekken geen echt bot, maar kraakbeen, dus dat scheelt alweer een beetje.
Uhh...er zit wel degelijk echte bot in de nek hoor.
Het is wel geen kei hard bot,en heel makkelijk om te bijten,maar toch wel effe anders als kraakbeen wat tussen de werveltjes zit.

Afbeelding
Door BBF
#327548
Ik zit dit topic net te lezen en mijn twijfels zijn nu denk ik toch wel weg. Ik heb hier ook een slikker zitten en was bang dat dat nooit goed zou kunnen gaan met het proberen van een karkas, maar zo te horen moet het geen probleem zijn. Nou dan gaan we ze maar eens proberen. ;D
Door prissie
#327686
Check! het was nummero 1, de dader is gesignaleerd!
Hmm maar het is wel bot, welliswaar niet hard, maar toch om een beetje in de gaten te houden dus...
@BBF: Benji heeft de kippennek dus bijna zo ingeslikt, maar ik denk dat dat komt omdat het te klein is en het dus "kan".
Met een karkas kan dit niet en maak me daar dus ook minder zorgen om dan met een nekje.
Geen idee hoe groot jouw hond is, maar de mijne is ongeveer kniehoogte en kan dus een karkas niet inslikken, gewoon proberen, ik vond het ook eng, maar ze weten zelf wel wat ze doen ;D
Door 202spots
#327781
prissie schreef: :-[ Ik zie nu dat het gewoon 1 en dezelfde nek is, maar dan ontleed en niet 3 verschillende... ( toch? :-[ )
Ja het is 1 en dezelfde nek.
links 1 foto waar alles nog aan elkaar zit, de andere kant is 1 foto van 't bot en vlees naast elkaar,(na het ontleden), en wat toen bij de eerste foto is geplakt.
kan je 't nog volgen? 8)
Door BBF
#327806
prissie schreef: Check! het was nummero 1, de dader is gesignaleerd!
Hmm maar het is wel bot, welliswaar niet hard, maar toch om een beetje in de gaten te houden dus...
@BBF: Benji heeft de kippennek dus bijna zo ingeslikt, maar ik denk dat dat komt omdat het te klein is en het dus "kan".
Met een karkas kan dit niet en maak me daar dus ook minder zorgen om dan met een nekje.
Geen idee hoe groot jouw hond is, maar de mijne is ongeveer kniehoogte en kan dus een karkas niet inslikken, gewoon proberen, ik vond het ook eng, maar ze weten zelf wel wat ze doen ;D
Formaat labrador ;D Ik denk dat ik het maar eens gewoon gaat proberen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door