Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#3269513
Hallo,

Als alles goed gaat word binnenkort mijn teefje gedekt

Ik vroeg me eigenlijk af of ik qua voeding goed bezig ben of niet?

Mijn honden (zijn er 4) krijgen nu 3a 4 dagen KVV en andere dagen Acana met soms Renske tussen

Ik geef nu de merken Huntershome Kivo Dogmeat maar omdat 1kg eigenlijk te veel is voor mijn 4 zou ik graag overgaan naar merk Alaska en Tammenga of spikie

Ik wissel altijd wel smaken af vind dit belangrijk dus ik hoop eigenlijk dat ik geen tekorten heb in hun voeding

en kan het kwaad dat ik 3 dagen kvv geef en 4 dagen brok?
elke dag kvv geven is helaas niet haalbaar..

groeten
#3269519
Als 100% rauw geen optie is, is dit een prima alternatief. Je hondje zal zeker niks tekort komen. Aangezien een drachtige teef behoefte heeft aan koolhydraten (aan het eind van de dracht en begin zoogperiode) heb ik even gekeken of er in Acana wel koolhydraat zit en in alle smaken zit wel een koolhydraatleverancier dus dat is prima.

Succes met je aankomende nestje!
#3269856
Ik heb lang zitten zoeken naar brokken die mij aanstonden en deze spraken mij het meeste aan :-)

wat ik mij nog afvroeg ook ik werk in een dierenwinkel en ik zie best vaak zo kan en klare rijst passeren voor tussen het eten te mengen ik vroeg mij af of dit nu ook geen goed idee was dit tussen hun KVV te mengen of niet?

ook krijgen ze hier wekelijks een rauw eitje denk dat ik men teefje er 2 ga geven de week als ze gedekt is maar twijfel dan weer of ik best rauw of gekookt geef ivm salmonella maar dit kan natuurlijk ook gewoon in de KVV zitten niet?
#3269866
Miraculu schreef:Ik heb lang zitten zoeken naar brokken die mij aanstonden en deze spraken mij het meeste aan :-)

wat ik mij nog afvroeg ook ik werk in een dierenwinkel en ik zie best vaak zo kan en klare rijst passeren voor tussen het eten te mengen ik vroeg mij af of dit nu ook geen goed idee was dit tussen hun KVV te mengen of niet?

ook krijgen ze hier wekelijks een rauw eitje denk dat ik men teefje er 2 ga geven de week als ze gedekt is maar twijfel dan weer of ik best rauw of gekookt geef ivm salmonella maar dit kan natuurlijk ook gewoon in de KVV zitten niet?
Afgezien van in sommige diëten zie ik geen goede reden om rijst toe te voegen. Mijn hond vind t lekker en krijgt weleens een schepje, maar dus voor de lekker. Net als ik mayonaise op mijn friet doe.

Een ei geef je gewoon rauw. Met of zonder schil. Per 5-10 kilo lichaamsgewicht kun je 1 ei per week geven.

Salmonella kan overal inzitten, ook in brokken.
Door Martine-Tom
#3269867
pluk schreef:Afgezien van in sommige diëten zie ik geen goede reden om rijst toe te voegen. Mijn hond vind t lekker en krijgt weleens een schepje, maar dus voor de lekker. Net als ik mayonaise op mijn friet doe.

Een ei geef je gewoon rauw. Met of zonder schil. Per 5-10 kilo lichaamsgewicht kun je 1 ei per week geven.

Salmonella kan overal inzitten, ook in brokken.
Bij drachtige honden word wel KH toegevoegd ;)
#3277285
Miraculu schreef:wat ik mij nog afvroeg hoeveel snacks zou ik mogen geven als ze gedekt is? ben soms wat bang voor te veel calcium te geven tijdens dracht
Dat hangt er vanaf wat voor snacks. Gedroogde pens en gedroogd vlees kan prima. Gedroogde lever zou ik niet geven, dat bevat teveel vitamine A en dat is schadelijk voor de foetussen. En snacks met teveel calcium (wat dat dan ook mogen zijn): gewoon links laten liggen. Eveneens alle onnatuurlijke vieze snacks.
#3277417
ik bedoel gedroogde snacks zoals varkens rund lam konijn oor Kippen kalkoen eend nek bullepees rund long slokdarm gedroogd paardenvlees enzo voort
Ik werk in een dierenwinkel dus keuze genoeg :p

Wij hebben nu sinds vandaag ook lamsrib en kippenbil van duck diepvries dat zou ik ook graag eens willen proberen

weet niet goed welke snacks veel calcium bevatten
#3277446
Miraculu schreef:ik bedoel gedroogde snacks zoals varkens rund lam konijn oor Kippen kalkoen eend nek bullepees rund long slokdarm gedroogd paardenvlees enzo voort
Ik werk in een dierenwinkel dus keuze genoeg :p

Wij hebben nu sinds vandaag ook lamsrib en kippenbil van duck diepvries dat zou ik ook graag eens willen proberen

weet niet goed welke snacks veel calcium bevatten
Gedroogd vlees en gedroogd orgaanvlees bevat weinig calcium. Maar zoals eerder geschreven: geef geen gedroogde lever. Dat bevat teveel vitamine A. Alles waar bot in zit: dat bevat calcium en dat zou ik naast een complete voeding nu gewoon niet geven. Dus ook geen extra vleesbot. Dus ook geen extra rib of billen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door