Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Cait_ie
#3268890
Hoi allemaal,

Vorige keer heb ik onze hond Mellow al voorgesteld, maar wij hebben dus ook drie poezenkopjes bij ons thuis rondlopen.
Of in ieder geval, momenteel nog twee want onze kattin is sinds 28/10/2016 vermist. Inmiddels dus een hele poos.

En met betrekking tot haar start ik ook dit topic... Ik heb hier al enkele keren het begrip "dierentolk" of zelfs medium voorbij zien komen.
Meestal ben ik niet zo voor die dingen, maar ik ben aan het einde van mijn latijn en wil alles geprobeerd hebben.

Al onze katten zijn buitenkatten - ze gaan elke ochtend buiten en staan 's avonds klaar voor hun avondmaaltijd en dan gaat hun veranda ook dicht voor de nacht.
Nu gebeurde het al wel eens dat een van de drie een nachtelijk avontuurtje tegemoet ging en een avond niet thuis kwam, maar die stond dan wel 's ochtends te wachten voor de ochtendportie. Maar op 29/10 stond Maudje daar dus niet en ook 's avond zou ze haar eten niet komen halen.
We hadden dus vrij snel door dat er iets mis was en zijn de zoekactie ook diezelfde dag nog gestart op sociale media en met flyers in de buurt.
Alle dierenartsen, gemeentediensten en politiezones werden verwittigd. Ze is gechipt en zou bij het binnenbrengen bij deze diensten dus vrij eenvoudig te identificeren moeten zijn. Ook herhaaldelijke stalking met de vraag om een update hebben we massaal verstuurd en verdeeld, maar tot op heden dus alles zonder succes...

Nu overwegen we dus de "communicatie met dieren" kant, maar wil graag jullie ervaringen en eventuele aanbevelingen. Heeft iemand voor iets gelijkaardig al eens zo iemand ingeschakeld? Ik zou zeker niet willen vermelden dat het om een vermiste kat gaat. Het enige wat ik eigenlijk wil weten is of ze al dan niet nog in leven is.
Is het überhaupt mogelijk om via zo'n contact vast te stellen of het dier nog leeft? Het vreselijkste is gewoon om niet te weten wat er gebeurd is. Zelfs de melding dat ze dood is zou voor ons een hele opluchting zijn. :-\

Dankjewel alvast voor het delen van jullie ervaringen!
Door Anne in Zweden
#3268910
Wat vreselijk dat je je kat kwijt bent... Ik weet hoe wanhopig je moet zijn, hoe je ieder vrij moment naar die deur staat te staren en hoopt-verwacht je poezenbeest daar te zien opduiken. Weinig dingen zijn zo erg als een vermist huisdier, vind ik. Ik hoop dat je knuffie toch weer thuiskomt!

Wat je vraag over ervaringen met tolken betreft heb ik even een stuk tekst van mezelf gekopieerd uit een eerder topic dat hierover ging:




Ik ben ervan genezen, van dierentolken.

Naar aanleiding van Pipo's verdwijning heb ik in totaal vijf tolken geraadpleegd, die allemaal een ander verhaal hadden. De eerste beweerde dat Pipo in zijn eentje de wereld aan het ontdekken was, en dat hij dat geweldig vond allemaal en dat hij zou terugkeren als hij dat wilde en dan vol enthousiasme zou vertellen wat hij had meegemaakt. Leuk verhaal, waar je je als tolk geen buil aan kunt vallen, want als Pipo was teruggekeerd, had ze gelijk gehad, en als hij niet zou terugkeren ook. Toen ik aangaf het allemaal wat vrijblijvend te vinden, die info, en graag wat meer specifieke informatie wilde hebben (zodat ik het gevoel kreeg dat ze inderdaad via telepathie dingen te weten was gekomen die ze niet kón weten), kreeg ik een zodanig bitse reactie dat ik het mens verder genegeerd heb. Iemand die zoveel negatieve energie in een mail weet te steken kán volgens mij geen contact leggen met dieren. Haar naam is hier genoemd, dus die zal ik niet vermelden; als anderen goede ervaringen met haar hebben, dan ben ik blij voor hen.

Nummer twee liet me een vragenlijst invullen en vroeg om foto's van al onze dieren en onszelf. Toen een paar dagen later het verslag van het consult met Pipo kwam, inclusief een weergave van de instructies die ze Pipo had gegeven om ons huis weer terug te vinden, bleek dat ze de foto van Bambi had gebruikt om contact te leggen... De grootste giller daarbij was dat Bambi op het tijdstip dat die tolk met haar had "gecommuniceerd", hier gewoon op een stoel had liggen slapen. Geen enkele reactie van Bambi, niets. Terwijl je zou denken dat ze op zijn minst onrustig zou zijn geworden of anderzins gereageerd zou hebben als iemand telepathisch met haar in verbinding had gestaan.
De tolk in kwestie bood duizendmaal verontschuldigingen aan en gaf zelf al aan dat mijn geloof in dierentolken door die blunder waarschijnlijk niet bepaald was gesterkt, wat ook zo was. Maar ik was wanhopig doordat Pipo nog steeds niet terug thuis was, en dus ben ik op haar aanbod ingegaan om het nog een keer te proberen, over een langere periode ook. Ze schakelde nog een andere tolk in om haar te helpen Pipo te laten aansterken zodat hij de terugreis kon aanvaarden (het was een loeikoude winter met veel sneeuw, en naar het scheen was hij verzwakt...) Needless to say - geen resultaat. Pipo is nooit teruggekomen. In haar laatste mail schreef ze dat ze hem ergens bij iemand op schoot zag liggen, dat hij blijkbaar een nieuw thuis had gevonden, en dat hij aangaf dat hij het prima vond als ze niet meer zou proberen contact met hem te maken. Duh...
Die tweede tolk had ook overduidelijk googlemaps gebruikt om Pipo instructies te geven om ons huis weer te vinden. Zo had ze op basis van ons adres waarschijnlijk ontdekt dat we bij een windmolenpark wonen, en haar instructie luidde dan ook: 'Volg die grote witte pilaren met die draaiende witte wieken, Pipo, volg ze, volg ze, volg de rode lichtjes op de top van die pilaren, die zullen je naar huis leiden...' Alleen jammer dat op googlemaps niet te zien is dat op de windmolens hier in de buurt geen rode lichtjes branden. ::)

Een vierde tolk leek wél veelbelovende resultaten te geven (lees: kwam met info die geloofwaardig leek omdat ze die dingen niet kon weten), maar verzandde uiteindelijk ook. Als ik vertelde wat de andere tolken hadden gezegd, kwam ze met een: inderdaad, zoiets kreeg ik ook al door van Pipo. Tja...

Verder was er nog iemand die Pipo in de buurt van boerderijen met rieten daken zag lopen (ik woon in Oost-Duitsland, Saksen; geen rieten dak te bekennen) en die het ook al snel opgaf.

Kortom: ik heb het wel gehad met dierentolken.
Door tt-tjes
#3268916
En toch, ik heb goede ervaring met Noesja Kosters. Er zit heel veel kaf onder het koren maar ik vind haar goed.
Je hoeft haar niets te zeggen, alleen een foto op te sturen.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3268982
Ik ben een tijdje heel betrokken geweest bij diverse honden vermissingen en de beheerders waar ik contact mee had hebben nog nooit een hond gevonden door de info van een dierentolk. Al met al ben ik dus heel sceptisch daarover.
Door Martine-Tom
#3268984
Ik heb er ook niks mee. Alles wat ik ervan lees lijkt vooral op "cold reading" waarbij ze mensen vertellen wat ze willen horen.
Ik zou er in elk geval verre van blijven, hoe zwaar zoiets ook te accepteren is, de vraag is maar net of je na een zgn reading ook maar 1 cent wijzer bent geworden..
Gebruikersavatar
Door pike
#3269004
Ik heb er zelf geen ervaring mee. Ken éen iemand die een dierentolk heeft geraadpleegd nadat de hond verdwenen was en die hond zou zijn meegenomen en bij mensen in Duitsland verblijven. Uiteindelijk werd de hond gevonden, dood, precies daar waar ze hem ook kwijt waren geraakt.
Gebruikersavatar
Door Margot
#3269019
tt-tjes schreef:En toch, ik heb goede ervaring met Noesja Kosters. Er zit heel veel kaf onder het koren maar ik vind haar goed.
Je hoeft haar niets te zeggen, alleen een foto op te sturen.
Ik dus ook.
Gebruikersavatar
Door Cait_ie
#3269109
Anne in Duitsland schreef:Wat vreselijk dat je je kat kwijt bent... Ik weet hoe wanhopig je moet zijn, hoe je ieder vrij moment naar die deur staat te staren en hoopt-verwacht je poezenbeest daar te zien opduiken. Weinig dingen zijn zo erg als een vermist huisdier, vind ik. Ik hoop dat je knuffie toch weer thuiskomt!
Dankjewel Anne, het is inderdaad (onbewust) blijven rond kijken en roepen omdat je verwacht ze zomaar ergens te zien.

Wat jouw ervaringen betreft, wat naar dat het zo'n ontnuchtering is geweest... Ik heb ook wel een beetje het gevoel dat zij je in een bepaalde richting proberen sturen en meer als een mentalist werken dan als echte tolk... Maar goed blijkbaar zijn hier andere ervaringen en ik wou het toch even toetsen.
tt-tjes schreef:En toch, ik heb goede ervaring met Noesja Kosters. Er zit heel veel kaf onder het koren maar ik vind haar goed.
Je hoeft haar niets te zeggen, alleen een foto op te sturen.
Margot schreef:Ik dus ook.
Mag ik vragen waarvoor jullie haar hebben ingeschakeld? Heeft zij je echt nieuwe inzichten gegeven of eerder bevestigd wat je al wist?
Martine-Tom schreef:Ik heb er ook niks mee. Alles wat ik ervan lees lijkt vooral op "cold reading" waarbij ze mensen vertellen wat ze willen horen.
Ik zou er in elk geval verre van blijven, hoe zwaar zoiets ook te accepteren is, de vraag is maar net of je na een zgn reading ook maar 1 cent wijzer bent geworden..
Daar zit dus ook wat mee in mijn maag... Ik zou het ook vreselijk vinden iets te geloven dat achteraf niet waar blijkt te zijn.

Ook aan alle anderen alvast bedankt voor het delen van jullie ervaringen!
Door Parelridder
#3269121
Een goede kennis van me is er van overtuigt dat zij kan praten met overleden dieren. Ze bood me na Indra's (hond) overlijden aan om met haar te praten. Kosteloos: vriendendienst. Ik geloofde er niet in, maar nooit geschoten.. Ze vertelde een aantal 'controle vragen' te stellen. Toen ik hoorde welke dat waren, waren die mij wat te voorspelbaar. De kans dat ze deze goed zou invullen zonder enig contact met Indra was me te groot. Ik had en heb geen enkele twijfel aan haar oprechtheid, haar eigen geloof in haar gave en contact, maar je kunt natuurlijk menen dat je iets hebt door gekregen, wat je in werkelijkheid zelf hebt ingevuld.. Dus in overleg nam ze enkele door mij gestelde vragen me ter controle, vragen waarvan ik wist dat er maar één was die de curieuze antwoorden daarop kende: Indra.
Ze deed verslag na het contact wat ze ervaren had. Het verslag raakte kant noch wal, de controle vragen waren echt onjuist beantwoord. Ik wilde haar niet voor het hoofd stoten, dus gaf zonder waarde oordeel de goede antwoorden, waarop ze onmiddellijk onomwonden concludeerde dat het dan echt niet klopte.. Haar conclusie: Indra en ik stonden te dichtbij, ze voelde zich te verbonden om het goed te kunnen.
Er is in Nrd Holland een holistische dierenarts die aan biedt tegen betaling te praten met je huisdier. Persoonlijk wantrouw ik zo'n aanbod allen al om het feit dat áls je zo'n gave hebt ik het afschuwelijk vind dat je je klant zou laten betalen om enige rust te kunnen krijgen na het overlijden van 't dier.
En in Heerhugowaard werkt een therapeut psychodynamica en healing, die tevens dierentolk / dier mediator is, waarmee ze o.a. agressieproblemen zegt te kunnen verhelpen. Haar eigen hond is mijn Daantje naar de strot gevlogen op grond van het feit dat ze er de kans toe zag en dat was niet het eerste 'incident'. Kortom, geloofwaardigheid 0,0.
Een goede vriendin - en dan zal ik mijn opsomming stoppen - heeft middels een foto hulp gevraagd bij weer een andere dierentolk tav een geïmporteerd getraumatiseerd hondje. Ik kreeg het verslag te lezen en tja.. wat er in stond waren zulke algemeenheden!! Stuk voor stuk was dat eenvoudig te bedenken vanuit de verstrekte info, want wetende waar het hondje vandaan kwam en met wie het leefde kon je echt al heel goed een beeld krijgen van mijn vriendin, de problemen die ongeveer spelden enz. En dan is het toevoegen van en voorgeschiedenis van de hond die plausibel klinkt ook niet ingewikkeld.. Aanvankelijk was ze verguld met het 13 in een dozijn verslag, omdat 'alles klopte'. Na herlezen heeft ze zich bedonderd gevoeld, omdat het bij nader inzien eigenlijk niet voldoende specifiek was om te vertrouwen op het werkelijk 'getolkt' hebben.

Ik begrijp je wanhoop maar al te goed, de rust die je zoekt om alsjeblieft tenminste te weten wat er gebeurd is, zelfs als dat afschuwelijk nieuws is, maar ik zou er geen betaalde tolk voor inschakelen. En als je dat wél doet, bedenk dan eerst een aantal héél specifieke controle vragen die echt niet te gissen zijn nav de info die je over jezelf, je kat, je woonomgeving/adres of je vraag/situatie prijs geeft.
Ik ben 1 keer een kat verloren waar nergens iets van geregistreerd was bij asiels/dierenambulance, enz. enz. Posters opgehangen enz. enz. Gezocht, geroepen, op de meest bijzondere plekken geweest waarover we getipt werden door mensen die haar menden te herkennen, heel veel verder van huis dan ze ooit zou gaan. De moed al opgegeven toen we gebeld werden door een mevrouw die op vakantie geweest was, dus de posters pas laat zag en wist dat er vlak voor ze op vakantie ging en dierenambulance voor haar deur had gestaan. Er was en kat dood gereden die daar op de weg een dode vogel had zitten eten.. De plek die zij aan wees was echt vlak bij, dát was de afstand die onze kat liep. En normaal ging ze nooit die kant uit, maar gunst.. dat kan natuurlijk dan toch eens gebeuren. De dierenambulance hield vol dat ze álles registreerden en dat dit dus niet plaats gevonden had, want dan hadden zij dat in hun systeem staan. Daar moet toch wat mis gegaan zijn, deze mevrouw kon de specifieke kleur van onze kat goed omschrijven, ze gaf bovendien geen enkele aanleiding om haar te wantrouwen en de scenario paste goed bij deze kat, incl. de plek waar ze verongelukt was (ze bleef heel dichtbij huis, áltijd, riep de andere kat zelfs terug, dat was het onbegrijpelijke van de verdwijning). Zo akelig als het bericht was dat ze echt dood was, het gaf wel een soort rust dat eindelijk duidelijk was wat er gebeurd was en dat ze ook echt niet terug zou komen.
Gebruikersavatar
Door Margot
#3269249
Cait_ie schreef:
Mag ik vragen waarvoor jullie haar hebben ingeschakeld? Heeft zij je echt nieuwe inzichten gegeven of eerder bevestigd wat je al wist?
Ik heb haar 3 jaar geleden ingeschakeld vanwege Norah die bij haar ademhaling een rare piep had en ze was ook licht benauwd.
De zelfde avond kreeg ik bericht terug dat er iets haar luchtpijp dicht drukte en ja de volgende dag naar de DA en foto's laten maken en daar zagen wij het gezwel.
Na 2 weken kon Norah opeens niet meer lopen en weer contact met Noesja,zij kon precies aangeven waar de wervels verkeerd zaten.
Zo kon ik met haar naar de osteopaat en kwam het weer goed.
Ik denk dat het wel moeilijker is met een vermissing maar ik zou het zeker proberen.
http://www.noesjakosters.nl/testimonials/
Door bloemetje
#3269264
Margot schreef:Ik heb haar 3 jaar geleden ingeschakeld vanwege Norah die bij haar ademhaling een rare piep had en ze was ook licht benauwd.
De zelfde avond kreeg ik bericht terug dat er iets haar luchtpijp dicht drukte en ja de volgende dag naar de DA en foto's laten maken en daar zagen wij het gezwel.
Na 2 weken kon Norah opeens niet meer lopen en weer contact met Noesja,zij kon precies aangeven waar de wervels verkeerd zaten.
Zo kon ik met haar naar de osteopaat en kwam het weer goed.
Ik denk dat het wel moeilijker is met een vermissing maar ik zou het zeker proberen.
http://www.noesjakosters.nl/testimonials/
En als je dit dan zo terugleest denk je dan niet van... ? Niet lelijk bedoeld hoor. Maar dat stukje over die luchtpijp en benauwdheid..

Ik heb weleens een tolk in opleiding mijn hond laten readen. Toen dacht ik; opleiding? Hoezo kun je dit nu leren?
Overigens: nee er klopte weinig van.
Gebruikersavatar
Door Margot
#3269515
bloemetje schreef:En als je dit dan zo terugleest denk je dan niet van... ? Niet lelijk bedoeld hoor. Maar dat stukje over die luchtpijp en benauwdheid..

Ik heb weleens een tolk in opleiding mijn hond laten readen. Toen dacht ik; opleiding? Hoezo kun je dit nu leren?
Overigens: nee er klopte weinig van.
Iedereen is een tolk in opleiding en ja je kan het leren om beter open te staan voor de dingen die doorkomen.
Er zijn meerdere dingen die een goede tolk kan doen maar dat zal "zweverig "overkomen voor de meeste mensen.
De meeste mensen geloven alleen wat ze zien maar is dat dan niet wat die ene persoon ziet.
Als een dierentolk een foto krijgt van bijv. een hond en in het verslag staat bijv. de hele woonkamer beschreven is dat dan nog steeds IK geloof het niet.
Er zijn heel veel dierentolken waar ik geen vertrouwen in heb maar in Noesja wel.
Er zitten volgens mij hier ook veel mensen die met Reiki te maken hebben,dat is weer voor heel veel mensen hokus pokus
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3269517
Ik ben wel wat genezen van dierentolken, toen ik eens bij eentje thuis kwam. Zij claimde met dieren te praten, als er medisch iets mis was, sprake van angst, of bij vermissing.

Ik kwam daar en my god, wat zaten haar dieren er slecht bij. Een aantal honden in vieze donkere hokken, paarden tot hun enkels in de stront, konijnen in minihokjes, katten die graatmager waren. Echt he, als je werkelijk tolk zou zijn, zou je daar alleen maar heel erg hard HELP! hebben gehoord. Zelf ik kon dat horen en ik ben en heb echt nul komma nul iets met telepathie.
Door bloemetje
#3269530
Margot schreef:Iedereen is een tolk in opleiding en ja je kan het leren om beter open te staan voor de dingen die doorkomen.
Er zijn meerdere dingen die een goede tolk kan doen maar dat zal "zweverig "overkomen voor de meeste mensen.
De meeste mensen geloven alleen wat ze zien maar is dat dan niet wat die ene persoon ziet.
Als een dierentolk een foto krijgt van bijv. een hond en in het verslag staat bijv. de hele woonkamer beschreven is dat dan nog steeds IK geloof het niet.
Er zijn heel veel dierentolken waar ik geen vertrouwen in heb maar in Noesja wel.
Er zitten volgens mij hier ook veel mensen die met Reiki te maken hebben,dat is weer voor heel veel mensen hokus pokus
Ik heb het puur over dat stukje. Over woonkamers beschrijven heb ik geen voorbeelden. Ik probeer voor dingen open te staan en heb goede ervaring met Reiki.
ik werk veel op mijn gevoel en zeker met honden.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door