Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Does72
#3268789
Hallo,

Ik ben nieuw hier op het forum. Heb al wel een poosje meegelezen, maar nog nooit iets geplaatst.
Wij hebben een pup van 9 1/2 weken. We hebben hem nu anderhalve week en het is een heel lief hondje. Hij krijgt kvv vanaf dat hij bij ons is. Bij de fokker kreeg hij brokken en 1x vers vlees p/d. Daar had hij eerst wel wat moeite mee, hij spuugde een aantal keer. Maar nu gaat het heel goed. Hij heeft alleen af en toe van die oprispingen. Je ziet het gebeuren en je hoort hem daarna een paar tellen flink smakken.
Hij is twee kilo en krijgt 120 gram per dag. Zou dit misschien teveel zijn voor hem? Het is overigens niet meteen na het eten. Meestal heeft ie dan al geslapen en gebeurt het zo 'n drie uur later als ie aan het spelen is.

Ik hoop dat iemand advies kan geven.

Bianca
Door Martine-Tom
#3268800
Welke kvv voer je en hoe vaak per dag geef je hem eten, en op welk moment geef je hem eten?
Gebruikersavatar
Door Does72
#3268804
Hij krijgt kivo puppy compleet. Dat geef ik hem drie keer per dag. Volgens mij horen ze op deze leeftijd nog vier keer per dag te krijgen, maar de fokker gaf hem ook drie keer per dag en zei ons dat wij dat ook moesten doen. Hij krijgt om 7.30 uur, maar 13.00 uur en 18.00 uur.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3268816
Wat is het vetgehalte van kivo? Welke smaken voer je allemaal?
Misschien valt het wat zwaar op de maag omdat het te vet is?
Door Lizzy
#3268818
Ik dacht ook gelijk "vet gehalte". Dus probeer ook gerust eens een ander merk (je hoeft niet 1 merk te voeren met KVV, sterker nog, het is aan te bevelen om meer merken en smaken te voeren).
Door MillyMol
#3268837
En ik zou toch naar 4 keer per dag voeren gaan. De kleintjes kunnen die grote hoeveelheden gewoon nog niet aan.

Je kunt bijvoorbeeld het volgende schema aanhouden:

8-12 weken leeftijd: 4 maaltijden per dag
12-30 weken leeftijd: 3 maaltijden per dag
> 30 weken (8 maanden): 1-2 maaltijden per dag. Bij grote rassen wordt over het algemeen aangeraden 2 maaltijden per dag te voeren i.v.m. de kans op maagtorsie.
Door Martine-Tom
#3268874
Abiri schreef:Hij krijgt kivo puppy compleet. Dat geef ik hem drie keer per dag. Volgens mij horen ze op deze leeftijd nog vier keer per dag te krijgen, maar de fokker gaf hem ook drie keer per dag en zei ons dat wij dat ook moesten doen. Hij krijgt om 7.30 uur, maar 13.00 uur en 18.00 uur.
Ik denk dat ik indien mogelijk in elk geval iets verder zou spreiden, van 18 tot 7.30 is best een lange ruk zonder eten, dus of de 3x verder uit elkaar laten vallen of ergens rond 22 uur ofzo een 4e maaltje. Ik ken Kivo niet uit eigen ervaring maar zou inderdaad ook eens kijken naar een ander merk kvv erbij. Hoeft geen speciale puppy mix te zijn hoor ;)
En mogelijk zou een groentemix erbij ook nog wat verlichting kunnen brengen :)
Gebruikersavatar
Door Does72
#3268880
Bedankt voor de reacties. Hier kan ik wel iets mee. Ik vraag me nu alleen af op welke tijden hij dan eten moet krijgen bij 4x per dag. Nu kan hij 's nachts van 23.00 tot 7.00 zonder te plassen. Ik ben bang dat als ik hem later eten geef (waar toch veel vocht in zit) dat hij dan weer in de nacht moet plassen.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3268922
Dan zul je er een keer extra uit moeten. Dat duurt waarschijnlijk niet lang, hij houdt het al mooi vol voor zo'n jonkie en ik denk biet dat een extra maal daar veel en lang effect op heeft. Ik vind van 18.00 uur tot 7.30 de volgende dag erg lang voor een pup van 9,5 week zonder eten.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3268958
Kaela schreef:Dan zul je er een keer extra uit moeten. Dat duurt waarschijnlijk niet lang, hij houdt het al mooi vol voor zo'n jonkie en ik denk biet dat een extra maal daar veel en lang effect op heeft. Ik vind van 18.00 uur tot 7.30 de volgende dag erg lang voor een pup van 9,5 week zonder eten.
Ja, ik vind dat ook erg lang. Ik zou als je naar bed gaat zijn water weghalen en moet je eruit dan is dat even niet anders. Als hij nu mooi droog is dan is de kans groot dat hij ook droog blijft.

Ik gaf rond 07:00, 13:00, 17:00 en 22:00 dat was voor ons het handigste. Overigens keek ik niet zo heel erg naar de klok, ik voerde vooral als het uitkwam. Na de wandeling, of ruim voor de training bijvoorbeeld. Dat is ook handig om ze aan te leren, dat het niet altijd etenstijd is als jij een pan uit de kast pakt om aardappels te schillen.
Gebruikersavatar
Door Does72
#3269158
We hebben de tijden iets verruimd. Hij krijgt nu later in de avond ook nog iets te eten. Hij heeft ook bijna geen oprispingen meer.
Bedankt voor de tips en het meedenken.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3269785
Abiri schreef:We hebben de tijden iets verruimd. Hij krijgt nu later in de avond ook nog iets te eten. Hij heeft ook bijna geen oprispingen meer.
Bedankt voor de tips en het meedenken.
Fijn dat het nu beter gaat!

Ik wil je wel op je hart drukken dat je meerdere smaken en liefst ook meerdere merken gaat voeren!

Kivo puppy compleet bevat alleen rund en kip. Dit is geen compleet menu. Waarom ze het bij Kivo compleet noemen is mij een raadsel eerlijk gezegd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door