Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door saad-eddine.kenaan
#3268554
Hallo allemaal graag hoor ik jullie opinie,

Mijn pup zal ongeveer 350 gram per dag eten.

Maandag 158g kalfsvlees+bot , 88g kippendijvlees, 35 gram lamslong+paardenhart, 35g geitenpens, 35g groente en 1 ei.

Dinsdag 158g kalkoennek , 88 g paardensnijsel, 35g rundernier + kippenlever , 35g schapenpens en 35 g groente.

Woensdag 158g kippenvleugels, 88g paardensucade, 35g runderlong + runderhart, 35 g geitenpens , 35g groente en 1 haring

Donderdag 158g parelhoenkarkas , 88 gram lamsvlees, 35 g kippenlever + paardenhart , 35g runderpens, 35 g groente.

Vrijdag 158 g runderknars , 88 g hertenvlees, 35 g lamslong + kippenmaag , 35 g schapenpens , 35 g groente en 20g pollock.

Zaterdag 158 g kippennek, 88gram rundvlees, 35g runderlong + lamslong , 35g geitenpens, 35 gram groente.

Zondag 158 g lamsnek , 88g paardensucade, 35 g runderhart +rundernier , 35g runderpens , 35 g groente en 1 ei


De extra's worden om de week veranderd en zal steeds doorlopen met om de dag een extraatje .

Hoop dat het een beetje klopt ;D

Mvg,

Kenaan en Kenzo
Gebruikersavatar
Door pluk
#3268570
Super dat je je pup direct barf wil gaan geven!
Het is een amstaff toch? Gevoelsmatig klinkt 350gr dan wat weinig. Hoeveel zal hij ongeveer wegen als hij bij jullie komt? Neem van dat gewicht eens 7% en ga dat voeren.

In je menu zie ik diverse soorten vleesbot die ongeschikt zijn voor pups (en veel volwassen honden): kalfsbot, kalkoennek, runderknars en lamsnek.
Deze zou ik vervangen voor bijvoorbeeld: konijn, eend, kwartel. Lees echt even dit topic http://www.barfplaats.nl/forum/viewtopic.php?f=11&t=801

Tav de organen die je voert: long zou ik schrappen. Dat is leuk om te drogen voor beloninkjes maar qua voedingswaarde voegt het niets toe. Maag hoeft ook niet perse maar kan wel. Ik heb niet nagerekend hoe je de organen hebt verdeeld maar van hart, lever en nier kun je ongeveer 1/3 geven van de 10% orgaan (de overige 10% is pens).

Succes!
Gebruikersavatar
Door saad-eddine.kenaan
#3268574
De fokker zei dat die ongeveer tussen de drie en drieënhalf kilo zou wegen , ik zal de zware botten vervangen zo als je had aangegeven , en de long veranderen in een ander soort orgaan wil namelijk alles bij dogmeat bestellen maar daar hebben ze qua orgaan niet extreem veel variatie
Gebruikersavatar
Door pluk
#3268575
saad-eddine.kenaan schreef:De fokker zei dat die ongeveer tussen de drie en drieënhalf kilo zou wegen , ik zal de zware botten vervangen zo als je had aangegeven , en de long veranderen in een ander soort orgaan wil namelijk alles bij dogmeat bestellen maar daar hebben ze qua orgaan niet extreem veel variatie
Ja dan zit qua gewicht wel goed. Ik had verwacht dat de pup wel wat zwaarder zou zijn :)
De long kun je gewoon vervangen door wat meer lever, hart en nier dus daar hoef je niks anders voor te zoeken.
Gebruikersavatar
Door saad-eddine.kenaan
#3268580
Hallo allemaal graag hoor ik jullie opinie,

Mijn pup zal ongeveer 350 gram per dag eten.

Maandag 158g eendennek , 88g kippendijvlees, 35 gram lamstong+paardenhart, 35g geitenpens, 35g groente en 1 ei.

Dinsdag 158g konijn , 88 g paardensnijsel, 35g rundernier + kippenlever , 35g schapenpens en 35 g groente.

Woensdag 158g kippenvleugels, 88g paardensucade, 35g eendenlever + runderhart, 35 g geitenpens , 35g groente en 1 haring

Donderdag 158g parelhoenkarkas , 88 gram lamsvlees, 35 g kippenlever + paardenhart , 35g runderpens, 35 g groente.

Vrijdag 158 g kipkarkas , 88 g hertenvlees, 35 g lamstong + kippenmaag , 35 g schapenpens , 35 g groente en 20g pollock.

Zaterdag 158 g kippennek, 88gram rundvlees, 35g kippenlever + runderhart , 35g geitenpens, 35 gram groente.

Zondag 158 g eendenrug , 88g paardensucade, 35 g runderhart +rundernier , 35g runderpens , 35 g groente en 1 ei

Heb als lekkernij ook runderstrot

Mvg,

Kenaan en Kenzo
Gebruikersavatar
Door pike
#3268598
Ik geloof dat je pup nog niet eerder rauw vleesbot heeft gekregen? In dat geval zou ik niet gelijk alle beginnersbotten er op los laten. Eerst eens met kippenbotjes beginnen en als die goed verteren - lees: ontlasting is/gaat goed - pas het volgende bot introduceren. Parelhoen. Even aankijken of dat ook goed gaat, en dan konijn, dan eendnek. Als je pup het goed oppakt hoeft het niet lang te duren dan kan zijn spijsvertering al die botjes aan.

In principe ziet het menu er goed uit met veel afwisseling. Je kan het jezelf wel iets gemakkelijker maken:

bijvoorbeeld door op een dag 7o gram pens te geven, op een andere 70 gram hart, weer een andere 70 gram lever. Je hoeft het niet elke dag te splitsen.
Je kan ook gerust afronden, naar 160 gram bot en 90 gram spiervlees. Dat rekent wat makkelijker.

Of de hoeveelheid voldoende/teveel/teweinig is dat wijst zich vanzelf. Je zal zien dat je het nog wel eens aan moet passen bij een opgroeiende hond.
10% op de leeftijd van 8 weken lijkt me erg veel, denk dat ik zelf zou beginnen met 7% en kijken hoe hij het daarop doet, maar ik moet erbij zeggen dat ik geen ervaring heb met Amstaffs pups en wat ze nodig hebben.

Misschien ten overvloede maar ik wil nog graag er op wijzen dat het verstandig is om een pup meerdere keren per dag te voeren, 4x zou mooi zijn, maar toch zeker minimaal 3x.
Door Lizzy
#3268819
saad-eddine.kenaan schreef:Hallo allemaal graag hoor ik jullie opinie,

Mijn pup zal ongeveer 350 gram per dag eten.

Maandag 158g eendennek , 88g kippendijvlees, 35 gram lamstong+paardenhart, 35g geitenpens, 35g groente en 1 ei.

Dinsdag 158g konijn , 88 g paardensnijsel, 35g rundernier + kippenlever , 35g schapenpens en 35 g groente.

Woensdag 158g kippenvleugels, 88g paardensucade, 35g eendenlever + runderhart, 35 g geitenpens , 35g groente en 1 haring

Donderdag 158g parelhoenkarkas , 88 gram lamsvlees, 35 g kippenlever + paardenhart , 35g runderpens, 35 g groente.

Vrijdag 158 g kipkarkas , 88 g hertenvlees, 35 g lamstong + kippenmaag , 35 g schapenpens , 35 g groente en 20g pollock.

Zaterdag 158 g kippennek, 88gram rundvlees, 35g kippenlever + runderhart , 35g geitenpens, 35 gram groente.

Zondag 158 g eendenrug , 88g paardensucade, 35 g runderhart +rundernier , 35g runderpens , 35 g groente en 1 ei

Heb als lekkernij ook runderstrot

Mvg,

Kenaan en Kenzo
Ziet er goed uit hoor, Mooie afwisseling enzo. Ik denk dat 1 haring mogelijk best wel veel kan zijn voor pup. Je kunt deze altijd in 2 stukken knippen en de volgende dag het 2de stuk geven.

Je hebt nu elke dag alles in je menu zitten en dat is prima. Maar dat hoeft niet. Je kunt ook elke dag vleesbot en groenten geven en dan bijv. 4 keer per week spiervlees erbij en drie keer per week orgaanvlees erbij. Net wat jij handig vindt.

Wat ik met pup altijd deed was in een grote bak alles voor één dag klaar maken en dan daar 3 of 4 keer per dag een portie eten uithalen. Dat werkte het makkelijkst.

Qua hoeveelheid is het een goed idee om pup elke week een keer te wegen en daar de hoeveelheid voeding op af te stemmen. Ik denk dat 7% voeding van het gewicht van dat moment een goed uitgangspunt is.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door