Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door pup
#326815
Ik heb mijn pup vanaf vorige week overgezet van 4 naar 3 maaltijden per dag. Iedere week kwam ie netjes 1 kg aan. Hij is deze week niets aangekomen :( Moet ik nu overgaan op 4 maaltijden weer, of gewoon de hoeveelheid per maaltijd wat opschroeven. Ik baal ervan dat ie niet is gegroeid deze week. Het is een Bull terrier dus die mag best wat stevig zijn, maar onze pup is nu rank.
kan het kwaad dat ie niet is gegroeid deze week? Maak me een beetje zorgen :-[
Door Nelly
#326817
Als ik jou was, zou ik m'n pup niet te hard laten groeien; voor z'n botten en gewrichten is het beter als hij het 1e jaar wat ranker is. Die massa komt vanzelf wel als hij ouder wordt. Geduld! 8)
Door Lizzy
#326818
pup schreef: Ik heb mijn pup vanaf vorige week overgezet van 4 naar 3 maaltijden per dag. Iedere week kwam ie netjes 1 kg aan. Hij is deze week niets aangekomen :( Moet ik nu overgaan op 4 maaltijden weer, of gewoon de hoeveelheid per maaltijd wat opschroeven. Ik baal ervan dat ie niet is gegroeid deze week. Het is een Bull terrier dus die mag best wat stevig zijn, maar onze pup is nu rank.
kan het kwaad dat ie niet is gegroeid deze week? Maak me een beetje zorgen :-[
Nou, je hoeft je beslist geen zorgen te maken over 1 weekje niet aan komen hoor. Maar goed, je bent niet minder gaan voeren? Want ik snap niet zo goed hoe je van 4 naar 3 maaltijden bent gegaan en hij nu niet is aangekomen. Ik zou denken dat hij dan ook qua hoeveelheid minder heeft gehad? Hoe oud en hoe zwaar is hij?
Door pup
#326821
Hij is 13 weken en is nu 8,5 kilo. Iedere week is ie 1 kilo aangekomen. Hij krijgt CB 450 gram in 3 maaltijden. Ik wil hem nu 500-550 gram per dag gaan geven in 3 maaltijden. Zou dat oke zijn? Of toch maar 4 maaltijden?
Door pup
#326822
Nog even wat.....ik gaf dus iedere week 50gr meer CB. En dat is 4 weken lang goed gegaan. Hij is ook best actief moet ik zeggen.
Door pup
#326823
pffff.....nog wat.....Ik ben dus 3 maaltijden gaan geven en maar wel ietsje meer dus verdeeld in 3 porties.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door