Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3265745
Ik vind het trouwens ook niet heel handig om te zeggen dat hij brokkies eet, maar als vraag 1 als ik binnenkom altijd is: wat eet ie? Dan heb ik liever dat ze verder kijken en hun verstand gebruiken en kijken naar wat mijn hond heeft, dan dat ze alles meteen al afschuiven op vers voeren (zeker in Duitsland).
Gebruikersavatar
Door Hope
#3265747
pluk schreef:Zouden die bestaan? Da die op dat soort punten zo verschillend denken? Voor mij gaan juist de standpunten tav voeding, vaccineren, ontwormen en medicatie hand in hand. Prijs me gelukkig met een da die er hetzelfde over denkt als ik :)
Ik had een pr-vers da die Nelson op de ab wilde hebben vanwege jeuk. Heeftie dan een bacterie, dokter? Hij heeft toch jeuk mevrouw, en bij jeuk geven wij ab.
Die logica begreep ik niet, echt totaal niet.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3265757
Hope schreef:Ik had een pr-vers da die Nelson op de ab wilde hebben vanwege jeuk. Heeftie dan een bacterie, dokter? Hij heeft toch jeuk mevrouw, en bij jeuk geven wij ab.
Die logica begreep ik niet, echt totaal niet.
Doet me denken aan de da waar ik kwam toen Scott oogstmijt had. Was op zaterdag dus naar andere kliniek gegaan. Werd gevraagd hoe hij met prikjes is, toen ik zei dat hij het geen probleem vind maar dat ik toch wel graag wil weten wat er in gaat werd ik ook raar aangekeken ::)
bleek pred te zijn... Ze had eventueel ook wel een pilletje...

De relatie jeuk en ab ontgaat me ook overigens... :???:
Door frodo quin
#3267424
Ik heb ook al gemerkt dat da's het vaak vreemd vinden als je wil weten wat ze van plan zijn voor ze wat doen. Persoonlijk vind ik dat vreemd.

Ab en jeuk, die link zie ik ook niet tenzij het over een bacteriële infectie gaat. :???:
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3267429
pluk schreef:Doet me denken aan de da waar ik kwam toen Scott oogstmijt had. Was op zaterdag dus naar andere kliniek gegaan. Werd gevraagd hoe hij met prikjes is, toen ik zei dat hij het geen probleem vind maar dat ik toch wel graag wil weten wat er in gaat werd ik ook raar aangekeken ::)
bleek pred te zijn... Ze had eventueel ook wel een pilletje...

De relatie jeuk en ab ontgaat me ook overigens... :???:
Ik las laatst het da-citaat van de eeuw. Ab werkt tegen alles.
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3267430
Angelique schreef:Ik las laatst het da-citaat van de eeuw. Ab werkt tegen alles.
Oeps. Ik zeg maar even niks :-X

edit [sarcasme aan] En vergeet de cortico´s niet, die helpen ECHT tegen alles [sarcasme uit]
Laatst gewijzigd door Spikkelneus op di 06 dec 2016, 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.
#3267463
Nou.... Dan hebben wij toch echt iets verkeerds gedaan, met het eten van Appie.... Hij krijgt vanaf dag 1 bij ons (was ie 11 weken), kvv en vanaf 2 jaar (hij is nu 4,5 jaar) barf..... en hij is nog steeds klein voor een standaard ruwharige teckel..... Ala we onze omgeving mogen gekoven en als we andere standaards zien..... Hij komt uit een nest van 7, was de laatste die geboren werd en de kleinste van het nest.... :biggrin2: .......

Dus ik zou het eerder gooien op genetisch......

Was overigens vanmiddag bij de DA voor een nacontrole van zn castratie (12dg gelden gebeurd) en ze had nog niet zo vaak zo'n mooie wond gezien... Ook zag ie er ontzettend mooi uit, qua gewicht, vacht (hij is gister geplukt)..... Ze was even stil toen ze begreep dat ik zn eten helemaal zelf samenstelde ;) ....... Ze had nog geen tot weinig hondeneigenaren gehad die ook barfen.......Ik moest vooral doorgaan hiermee :D ......
Gebruikersavatar
Door Hope
#3267567
Angelique schreef:Ik las laatst het da-citaat van de eeuw. Ab werkt tegen alles.
Juist, en als er in dit land zo lekker gestrooid blijft worden met ab werkt het straks voor nergens meer voor.
CindyMayella schreef:Nou.... Dan hebben wij toch echt iets verkeerds gedaan, met het eten van Appie.... Hij krijgt vanaf dag 1 bij ons (was ie 11 weken), kvv en vanaf 2 jaar (hij is nu 4,5 jaar) barf..... en hij is nog steeds klein voor een standaard ruwharige teckel..... Ala we onze omgeving mogen gekoven en als we andere standaards zien..... Hij komt uit een nest van 7, was de laatste die geboren werd en de kleinste van het nest.... :biggrin2: .......

Dus ik zou het eerder gooien op genetisch......

Was overigens vanmiddag bij de DA voor een nacontrole van zn castratie (12dg gelden gebeurd) en ze had nog niet zo vaak zo'n mooie wond gezien... Ook zag ie er ontzettend mooi uit, qua gewicht, vacht (hij is gister geplukt)..... Ze was even stil toen ze begreep dat ik zn eten helemaal zelf samenstelde ;) ....... Ze had nog geen tot weinig hondeneigenaren gehad die ook barfen.......Ik moest vooral doorgaan hiermee :D ......



Kijk, dat is dan weer leuk. Een da die ziet dat het goed gaat met de hond en dat ook zegt.
Ik heb dus echt met Hope desstijds bij de da gestaan. Meneer zegt eerst dat hij er zo fantastisch uit zag, vroeg wat ik hem te eten gaf, ik zeg barf en plotseling mankeerde mijn hond van alles en moest hij op brok want dan zou hij het veel beter doen. Het is het één of het ander, hoor. Of hij ziet er bij binnenkomst al niet goed uit en je zegt tegen de eigenaar niet dat hij zo mooi in zijn velletje zit, of het ziet er top uit en je houdt je mond over het voer.
Gebruikersavatar
Door Glynnis
#3270368
Heb ook een discussie gehad met de fokker van mijn Landseer. Een jaar geleden is er ED en HD bij hem vastgesteld. Volgens de fokker lag het aan het voer dat ik gaf. Ik geef mijn honden namelijk kvv, zij geven eukanuba brokken en hun honden hebben geen problemen. Onze Landseer is echter zeer geleidelijk opgegroeid, dus een te snelle groei daar zal het wel niet aan liggen.
Nu ja dat het een multifactoriële aandoening is, dat ging er maar niet in...
Gebruikersavatar
Door kira
#3270694
Ach tja, onze pl komt ook van het voer. Vergeten ze alleen altijd dat onze oudste met pl pas barf is gaan krijgen na de pl operatie. Tot die tijd at ze netjes brok van het toen door fokkers geroemde Royale konijn en nog wel de variant voor grote honden. Ik grap dan altijd maar dat ze daarom vast pl heeft, want dame is maar een middelmaat beer dus ik had wellicht een andere variant van het konijn moeten laten voeren. De zus van dame die elders opgroeide op KVV en haar zus die elders opgroeide op goedkope meuk en bij gebrek aan middelen ook soms gewoon macaroni of brood kreeg hebben geen pl. Zus die bij mij opgroeide met barf evenmin.
Onze huidige da geeft nooit commentaar op het voer, wel complimenten over vacht gewicht verhouding spier tov vet, gebitten. En ipv direct te spuiten ben ik dinsdag gewoon naar huis gegaan met de afspraak dat ik eerst met onze hol da ga overleggen over zijn behandelplan (waarbij er ook direct overleg mogelijk is met hem) en dan mijn keuzes maak. Ik weet ook dat hij mijn keuze respecteert en de volgende keer weer klaar staat als het nodig is. Ook nooit commentaar op mijn keuze qua enten en wormen.
#3275452
nouky schreef:Ik heb al een tijdje een discussie met andere dh fokker.
Ik voer al 5 jaar mijn honden barf.
Speen mijn pups erop af enz enz
Alles naar volle tevredenheid.

Maar nu...discussiessss:
+ je teef moet je tijdens de dracht ECHT brok voeren anders komen ze echt te kort.....DACHT UT NIET..ZE BLIJFT OP VERS
+ze moeten tijdens de loopsheid ECHT brok....anders krijg je kleine nesten......ZUCHT
+ echt...je moet jonge honden op brok zetten...zie je...ze worden veeels te groot op alleen vlees.
1 pup bij mensen uitgezet op vlees...ik kan haar verkopen want ze is veeels te groot geworden...het hele nest op brok is normale hoogte.
Luister nu naar me...
Zie je...je hebt nu al 2x een klein nest én te grote teef die je aanhoud...

Nu komt het kleine nest bij deze teef door verkleving door BMO....maar idd...heb uit 2 nesten...grote teef die ik aanhoud.
Naar mijn mening is het genetisch...maar wat denken jullie?

Trouwens......no way dat ik van vers afga ..... :-X
Lekker laten lullen San , wij weten wel beter
Ziva is bij de fokker afgespeend op barf en wat kvv , ze is 57 cm

Haar dochters zijn 59 cm , ja ook Kono ( hoop toch wel dat ze nu wel zo'n beetje klaar is met groeien haha )
We hebben voor Ziva wat grotere reuen gekozen , denk dat t ook wel daaraan ligt.
Maar zeer zeker niet aan de voeding, want een aantal van haar kinderen die ook vers krijgen zijn meer de minimum maat dan t maximum

Ziefje heeft 2 nesten gehad , t eerste waren er 11 , nr 2 waren er 10

Tot zover de theorie dat ze op vers te groot worden en dat je kleine nesten krijgt :biggrin2:


Ook zo'n leuke discussie trouwens die bij elke pup die ik heb weer terugkomt ; je moet ook brok bijvoeren hoor want das goed voor de knoken
Of ooit eens een keurmeester op show ; ja jouw teef ( toen een maand of 5-6 ) krijgt alleen vers zeker, dat kan je zien want ze is niet zo fors
Als je nou brokken bijgeeft he dan word ze breder

Paar mnd later op een andere show , komen we iemand tegen die ook bij die clubmatch was
Zo je hebt toch naar de keurmeester geluisterd , zie je nou wel dat ze veel breder word met brok erbij ?

Die hond heeft never nooit brok bijgehad hahaha
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door