Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Loeka
#325339
Ik heb een poes van 11, die weigert vers te eten. Ze is een echte brokkenkat.
Nu heeft ze regelmatig last van een blaasontsteking. Haar unine is onderzocht en ze heeft geen blaasgruis. Op een bacterie is niet onderzocht. Ik denk zelf dat het door de stress komt. Sinds het nestje kittens er is heeft ze er veel meer last van. M.b.v. een simpele pijnstiller verbeterd het weer.

Maar eigenlijk wil ik die narigheid voorkomen want fijn voor de poes is het niet. Over een paar weken zijn de kittens de deur uit, maar een stresskip blijft het toch. Ik dacht er aan om haar i.p.v. brok blikvoer te gaan geven. Kan ik nog meer doen, iets tegen de stress misschien?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#325391
Als je druppels hebt: 4x daags vier druppels. Mag door het eten of op wat lekkers.
Als je spray hebt: 4x daags wat op de vacht sprayen.
Door Loeka
#325959
Jahoor tis weer zo ver >:( Ik Almo Nature voor de muts gehaald. Trekt ze haar neus er voor op! De andere katten werden zo ongeveer hysterisch door de geur van dat spul, maar zij niet hoor.

Ik heb iets van 25 blikjes gekocht... Misschien lust ze een andere smaak :-\
Door Loeka
#326347
Je gelooft het nooit, maar gisteravond at ze het ineens wel op ::)

Nu zit ze al heel de ochtend winden te laten :o, kan dat zijn omdat ze te gulzig gegeten heeft?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#326359
Loeka schreef: Je gelooft het nooit, maar gisteravond at ze het ineens wel op ::)

Nu zit ze al heel de ochtend winden te laten :o, kan dat zijn omdat ze te gulzig gegeten heeft?
het kan natuurlijk gewoon zijn dat ze moet gassen van dat voer, hopenlijk gaat dat over, zoniet dan mag je meegenieten ;D
Door Loeka
#326730
Het gassen is gelukkig al minder. :D En... het lijkt er op dat ze minder gestresst is, ook de blaas lijkt tot rust te komen nu. Ik ga in ieder geval nog door met de Rescue. Kan ik dit tzt wel gaan minderen? Of kan ik het gewoon tot het einde der tijd aan mijn stresskipje blijven geven?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#327165
Zolang alsze het nodig heeft. Ik zou niet te snel stoppen.
Tot aan het einde der tijden is wel erg lang, maar als dat nodig is kan het wel.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door