Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Cockerlover
#3265730
Gisteren sprak ik met iemand die haar hond ook al jaren kvv geeft. Toen ik haar zei dat ik oa Haaksbarf geef, beweerde ze dat je bij dit merk vitamines moet bijgeven. Ze bleef nogal vaag over hoe en wat, enkel dat het geen "volledige" kvv is. Ik wissel verschillende merken en diersoorten dagelijks af, dus ik veronderstel dat er geen probleem is voor mijn honden. Maar wat als je enkel HB geeft? Iemand een idee of het klopt dat je supplementen moet toevoegen? Voor zo'n best prijzig merk, verbaast mij dat toch.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3265732
Cockerlover schreef:Gisteren sprak ik met iemand die haar hond ook al jaren kvv geeft. Toen ik haar zei dat ik oa Haaksbarf geef, beweerde ze dat je bij dit merk vitamines moet bijgeven. Ze bleef nogal vaag over hoe en wat, enkel dat het geen "volledige" kvv is. Ik wissel verschillende merken en diersoorten dagelijks af, dus ik veronderstel dat er geen probleem is voor mijn honden. Maar wat als je enkel HB geeft? Iemand een idee of het klopt dat je supplementen moet toevoegen? Voor zo'n best prijzig merk, verbaast mij dat toch.
Deze iemand heeft ergens een klok horen luiden maar de klepel nog niet gevonden...

In kvv heb je 3 varianten:
- compleet doordat er voldoende diersoorten in een mix zitten
- niet compleet, maar door het zelf afwisselen van diersoorten is een compleet menu te maken
- compleet door toevoegen van een premix met vitaminen en mineralen

Haaksbarf valt in de 2e groep. Per rol is het dus niet "compleet" maar door afwisselen van verschillende smaken krijg je een compleet menu. HB raadt dit zelf ook aan op de website.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3265733
Nee, je moet niets toevoegen.
Misschien heeft mevrouw iets verkeerd begrepen en denkt ze dat omdat er geen premix in zit. Men noemt dat natuurlijk ook een incomplete kvv omdat hij pas compleet wordt door afwisselen.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3266046
Als je van haaksbarf, ik noem maar wat, alleen konijn zou voeren, dan heeft mevrouw een punt en is het niet compleet.
Een menu met kvv is compleet wanneer je voldoende diersoorten voert (minimaal vijf) of een kvv hebt met een premix erin.

Jij voert verschillende smaken (diersoorten) en ook verschillende merken. Dat is ideaal, want niet elk merk heeft dezelfde verhoudingen en/of kwaliteit. Alleen haaksbarf voeren kan natuurlijk prima zijn wannee je er vijf diersoorten mee kan voeren, maar het is wel een beetje "wedden op één paard". Nu is een merk als Haaksbarf al jaren bekend en staat het goed aangeschreven. Tegenwoordig zijn er ook fabrikanten die willen meeliften op de rage van vers voeren en eigenlijk geen flauw idee hebben wat ze doen. Ga je dan enkel zo'n merk voeren zou ik dat wel spannend vinden.

Maar goed, zoals jij het doet is het perfect!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door