Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door nouky
#3265345
Ik heb al een tijdje een discussie met andere dh fokker.
Ik voer al 5 jaar mijn honden barf.
Speen mijn pups erop af enz enz
Alles naar volle tevredenheid.

Maar nu...discussiessss:
+ je teef moet je tijdens de dracht ECHT brok voeren anders komen ze echt te kort.....DACHT UT NIET..ZE BLIJFT OP VERS
+ze moeten tijdens de loopsheid ECHT brok....anders krijg je kleine nesten......ZUCHT
+ echt...je moet jonge honden op brok zetten...zie je...ze worden veeels te groot op alleen vlees.
1 pup bij mensen uitgezet op vlees...ik kan haar verkopen want ze is veeels te groot geworden...het hele nest op brok is normale hoogte.
Luister nu naar me...
Zie je...je hebt nu al 2x een klein nest én te grote teef die je aanhoud...

Nu komt het kleine nest bij deze teef door verkleving door BMO....maar idd...heb uit 2 nesten...grote teef die ik aanhoud.
Naar mijn mening is het genetisch...maar wat denken jullie?

Trouwens......no way dat ik van vers afga ..... :-X
Door MillyMol
#3265347
Tuurlijk is het ’t vlees. Logisch toch! ;D

Effe serieus: het zou heel goed genetisch kunnen zijn, maar het kan ook toeval zijn. Kleine nesten: ‘Broer’ komt uit een nest van 7, en dat is echt niet weinig voor een cocker spaniël. Moeder staat op KVV/BARF dieet. Ze groeien als kool maar zijn echt niet te groot of te klein voor hun leeftijd hoor. Hun gewichten zijn uitstekend en passend bij hun leeftijd (5 1/2 week).

Lekker laken kletsen zou ik zeggen: zinloze discussie volgens mij.
Door Lizzy
#3265360
nouky schreef:Ik heb al een tijdje een discussie met andere dh fokker.
Ik voer al 5 jaar mijn honden barf.
Speen mijn pups erop af enz enz
Alles naar volle tevredenheid.

Maar nu...discussiessss:
+ je teef moet je tijdens de dracht ECHT brok voeren anders komen ze echt te kort.....DACHT UT NIET..ZE BLIJFT OP VERS
+ze moeten tijdens de loopsheid ECHT brok....anders krijg je kleine nesten......ZUCHT
+ echt...je moet jonge honden op brok zetten...zie je...ze worden veeels te groot op alleen vlees.
1 pup bij mensen uitgezet op vlees...ik kan haar verkopen want ze is veeels te groot geworden...het hele nest op brok is normale hoogte.
Luister nu naar me...
Zie je...je hebt nu al 2x een klein nest én te grote teef die je aanhoud...

Nu komt het kleine nest bij deze teef door verkleving door BMO....maar idd...heb uit 2 nesten...grote teef die ik aanhoud.
Naar mijn mening is het genetisch...maar wat denken jullie?

Trouwens......no way dat ik van vers afga ..... :-X
De uiteindelijke grootte van een hond ligt in de genen. De voeding bepaald of de hond deze maat bereikt of niet.

Tja en verder.... Wat moet je op zoveel onzin zeggen?

Kleine nesten of grote nesten heeft alles te maken met het juiste dekmoment maar bijv. ook zoiets als inteelt. Als er binnen jullie ras veel kleine nesten worden geboren (of steeds kleinere) moeten ze eens naar het COI van het ras gaan kijken.

En verder kunnen er zeker medische redenen zijn voor kleine nesten.

En verder: Biscuit is 3de generatie BARF. Tien pups. Haar moeder is dus 2de generatie BARF. Twaalf pups.
Gebruikersavatar
Door nouky
#3265365
Mijn teef heeft klein nest gehad na verkleving van 1 hoorn na BMO.
Komen dus uit nog maar uit 1 hoorn pups...puur medisch dus.
Ze vergeet dat ze daarvoor 7 en 9 pups heeft gehad.
Oma 3x 10 en 1x 8 pups....

Ja....ik hoef niet overtuigd te worden...maar word er gewoon moedeloos van...
#3265535
Is waarschijnlijk van dezelfde categorie dat het mijn schuld is dat Harry groeipijn heeft? Dat vers is veel te veel eiwitten, en dus krijgt hij groeipijn.... Ik moet hem maar eens even volwassen brok geven, zal ik zien dat het zo over is.

Overigens zegt de fokker dit niet hoor, die voert ook vers, kvv, en die zegt dat het erfelijk is, weet inmiddels okk welke lijnen het meer voor komt.
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3265558
constance.blokzijl schreef:Is waarschijnlijk van dezelfde categorie dat het mijn schuld is dat Harry groeipijn heeft? Dat vers is veel te veel eiwitten, en dus krijgt hij groeipijn.... Ik moet hem maar eens even volwassen brok geven, zal ik zien dat het zo over is.

Overigens zegt de fokker dit niet hoor, die voert ook vers, kvv, en die zegt dat het erfelijk is, weet inmiddels okk welke lijnen het meer voor komt.

Ja, maar dat is echt weer zo´n typische ´oh, je voert vers, dus dan zal het wel aan het voer liggen´ reactie. Alsof groeipijn niet voorkomt bij brok-honden ::)

En on topic: ik zou me pas zorgen maken als ze kleiner bleven dan de brok-gevoerde nestgenoten. Want het lijkt mij dat die iets tekort gekomen zijn als ze hun maximale grootte niet hebben kunnen bereiken...
Gebruikersavatar
Door Janneke
#3265565
Kim_S schreef:Ik kwam bij de DA omdat Atz niet lekker loopt. Vraag 1: Wat voert u?
Ik als antwoord gegeven: Hills.
O, zegt de DA, dan ligt het daar niet aan.

::)
Ik moet er wel om lachen! Wel slim zo antwoorden.....
Door MillyMol
#3265632
Kim_S schreef:Ik kwam bij de DA omdat Atz niet lekker loopt. Vraag 1: Wat voert u?
Ik als antwoord gegeven: Hills.
O, zegt de DA, dan ligt het daar niet aan.

::)
Ik zou een andere DA nemen als ik moest gaan liegen over wat ik ze te eten geef. In feite staat er nu verkeerde info in het dossier van Atz. Daarmee kan een DA wel op het verkeerde been gezet worden bij een of ander voedings gerelateerd (of ander) probleem. Maar misschien ben ik wel een zeurpiet hoor.
Door Martine-Tom
#3265639
MillyMol schreef:Ik zou een andere DA nemen als ik moest gaan liegen over wat ik ze te eten geef. In feite staat er nu verkeerde info in het dossier van Atz. Daarmee kan een DA wel op het verkeerde been gezet worden bij een of ander voedings gerelateerd (of ander) probleem. Maar misschien ben ik wel een zeurpiet hoor.
Tegen die tijd is het vroeg zat om erover te beginnen. Een da vinden die vers niet alleen geen probleem vind maar er ook nog verstand van heeft is een vrijwel onmogelijke opgave, dus zolang het er niet toe doet vind ik het best. Het zal me jeuken wat ze denken dat ik voer. Mocht het ooit van toepassing zijn....dan zien we dat dan weer wel ;)
Qua voeren sta ik sterk genoeg in mijn schoenen, daar heb ik hem toch niet voor nodig. En net zoals mijn huisarts niet weet wat ik eet vind ik het ook niet van belang dat mijn dierenarts weet wat mijn hond eet.

De mijne kreeg al een hartverzakking toen hij er achter kwam dat Tom maar 6 keer per week eet ipv 2 keer per dag :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Hope
#3265718
MillyMol schreef:Ik zou een andere DA nemen als ik moest gaan liegen over wat ik ze te eten geef. In feite staat er nu verkeerde info in het dossier van Atz. Daarmee kan een DA wel op het verkeerde been gezet worden bij een of ander voedings gerelateerd (of ander) probleem. Maar misschien ben ik wel een zeurpiet hoor.
Een da die op elk gebied precies bij je past is echt niet gemakkelijk te vinden. Ik snap op zich je punt wel maar ik kom liever bij een da die Hills helemaal top vindt en zuinig is met bijvoorbeeld ab gebruik dan dat ik bij een pro-vers da kom die mijn hond vol gif wil hebben.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3265736
Hope schreef:Een da die op elk gebied precies bij je past is echt niet gemakkelijk te vinden. Ik snap op zich je punt wel maar ik kom liever bij een da die Hills helemaal top vindt en zuinig is met bijvoorbeeld ab gebruik dan dat ik bij een pro-vers da kom die mijn hond vol gif wil hebben.
Zouden die bestaan? Da die op dat soort punten zo verschillend denken? Voor mij gaan juist de standpunten tav voeding, vaccineren, ontwormen en medicatie hand in hand. Prijs me gelukkig met een da die er hetzelfde over denkt als ik :)
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3265744
MillyMol schreef:Ik zou een andere DA nemen als ik moest gaan liegen over wat ik ze te eten geef. In feite staat er nu verkeerde info in het dossier van Atz. Daarmee kan een DA wel op het verkeerde been gezet worden bij een of ander voedings gerelateerd (of ander) probleem. Maar misschien ben ik wel een zeurpiet hoor.
Ik heb al jaren een andere DA ;)
Maar omdat Atzi nog niet de grens over mocht en hij toch niet helemaal zuiver liep, wilde ik er hier in de buurt even naar laten kijken. Ik was overigens meteen weer genezen, en nu hij wel geënt is voor rabies gaan we binnenkort naar een fatsoenlijke DA :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door