Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Kaykie
#323231
Hallo!!

Sinds ongeveer 2 weken staat Kay alleen nog maar op vers vlees en sinds 3 jaar (hij is ook 3 ) eet hij eindelijk gewoon zijn bak leeg!! Maar dat is een ander verhaal. Ik loop dus de hele dag te zwijmelen over het nieuwe en gezonde voer; krijg ik van sommige mensen van die achterlijke vragen!! En eerlijk gezegd weet ik hier ook geen antwoord op; in rauw vlees zou coccidiose zitten en wormeieren. Of dat 'rare rauwe vlees' daar dan op gecontroleerd wordt? Want die zouden alleen maar kapot kunnen gaan bij verhitting, en als ik het goed begrijp is dat nu net niet de bedoeling!!
Eigenlijk vind ik dat die mensen zich nergens mee moeten bemoeien; ik zeg er toch ook niks van dat zij hun honden volstoppen met troep (brokken)!!
Toch zou ik heel graag de volgende keer dat ik die persoon zie, vertellen hoe dat zit met die 'beestjes', gewoon om te jennen!!! ;D

Groetjes,
Kaykie
Gebruikersavatar
Door Angelique
#323268
[quote="Kaykie"]
Hallo!!

Sinds ongeveer 2 weken staat Kay alleen nog maar op vers vlees en sinds 3 jaar (hij is ook 3 ) eet hij eindelijk gewoon zijn bak leeg!! Maar dat is een ander verhaal. Ik loop dus de hele dag te zwijmelen over het nieuwe en gezonde voer; krijg ik van sommige mensen van die achterlijke vragen!! En eerlijk gezegd weet ik hier ook geen antwoord op; in rauw vlees zou coccidiose zitten en wormeieren. Of dat 'rare rauwe vlees' daar dan op gecontroleerd wordt? Want die zouden alleen maar kapot kunnen gaan bij verhitting, en als ik het goed begrijp is dat nu net niet de bedoeling!!
Eigenlijk vind ik dat die mensen zich nergens mee moeten bemoeien; ik zeg er toch ook niks van dat zij hun honden volstoppen met troep (brokken)!!
Toch zou ik heel graag de volgende keer dat ik die persoon zie, vertellen hoe dat zit met die 'beestjes', gewoon om te jennen!!! ;D

Groetjes,
Kaykie
[/quote]

Vertel maar gewoon dat het vlees wat jij aan je honden voert afkomstig is van "voor menselijke concumptie" goedgekeurde dieren. Als er dan volgens hun enge dingetjes in jouw vlees zit, dan zit dat ook in dat van hunnie. Laat ze dan voortaan hun biefstukje maar heel goed doorbakken ;D
Maar goed, ander verhaal. Een gezonde hond met een goede weerstand is niet zo gevoelig voor enge beestjes in zijn eten. Het maagzuur wordt na een tijdje vlees voeren een stuk zuurder waardoor bacteriën veel minder kans hebben op overleven. Daarbij zijn honden niet gevoelig voor alle bacteriën die schadelijk voor ons zouden zijn.
Daarbij komt nog, hoe steriler je eten en je omgeving, des te zwakker wordt je.
Door Alies
#325932
Wat een gezeik zeg! Ik koop energique altijd bij Pet's place en 1 verkoopster zegt altijd nou je kan beter niet alleen vleesvoeding geven hoor ze moet er wel brokken bij hebben. Ik kan het dan wel uitschreeuwen!!!! >:( >:( >:(
Door jeanne
#325935
[quote="Alies"]
Wat een gezeik zeg! Ik koop energique altijd bij Pet's place en 1 verkoopster zegt altijd nou je kan beter niet alleen vleesvoeding geven hoor ze moet er wel brokken bij hebben. Ik kan het dan wel uitschreeuwen!!!! >:( >:( >:(
[/quote]schreeuw dan een keer joh, het liefst als er een hele rij achter je staat ;)
Door Alies
#325938
hahaha is nu niet meer nodig want Tara krijgt nu carnibest en dat haal ik bij degene waar Tara ringtraining krijgt. Als je tegen haar over brokken begint wordt ze ook woest hahah! ze vind het ook vieze troep
Door 202spots
#326172
[quote="Kaykie"]
Toch zou ik heel graag de volgende keer dat ik die persoon zie, vertellen hoe dat zit met die 'beestjes', gewoon om te jennen!!! ;D
[/quote]

Gewoon zeggen dat de wormpies OOK als rauwe vleesbron gezien word, en de eitjes zijn rijk aan eiwitten. ;)
Door miep
#326344
:-X heb gisteren ook mijn mond maar gehouden bij de dierenarts.Mijn hond NOa dus krijg ook vlees.Ze was te dik zeiden ze.Ik geef maar een 1 pnd per dag. Hun weten niet beter dan dat ze brokken krijgt.Nu wil ik van jullie wel eens weten wat een boef van 14 mnd mag hebben.Ik wordt n.l gek van die zegt dat en die zegt zo, ik dacht dus aan 500gr per dag.


Groetjes Miep
Door miep
#326371
Noa weegt 37 kilo.En ze krijgt gemalen kip( vers van de kippenpoelier) en soms pens en rodi. ;D
Door Truus
#326504
[quote="miep"]
Noa weegt 37 kilo.En ze krijgt gemalen kip( vers van de kippenpoelier) en soms pens en rodi. ;D
[/quote]
Krijgt Noa ook nog ander vlees? en ook botten? Alleen hoofdzakelijk kip is geen complete maaltijd .
Wat geef je nog meer?
Laatst gewijzigd door Truus op za 28 mei 2005, 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Doedels
#326675
[quote="miep"]
alleen dat dus.
[/quote]
Heb je de barfdocumenten in de bieb al gelezen? Daar staat wat een hond nog meer zou moeten eten.
Door 202spots
#326677
Is dat gemalen kipfilet? of gemalen kip met botten erbij?
Als het zonder bot is,dan ben je fout bezig,en als je uitsluiten kip geeft (met bot) dan is dat te eenzijdig en moet veel meer afwisseling van ander vlees bron gevoerd worden.
Konijn,Eend,Lam,Rund,Paard,Vis en ook orgaanvlees.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door