Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Loeka
#325956
Ondanks mijn zeer grote twijfels, heb ik mijn nestje toch met 9 weken laten enten. Tegen katten en niesziekte. Helemaal geen entreactie gehad tot precies 1 week na de enting. Ik had helemaal niet door dat dit, zo laat, nog door de enting kwam. Er liepen er 3 van de 5 mank. Waarvan 1 niet eens meer op zijn poot ging staan. Deze ene voelde zich ook duidelijk ziek, at niet en ik vermoede koorts. De volgende ochtend nog geen verbetering dus meteen de da gebeld. Blijkt het dus een entreactie te zijn! >:( De ene die het ergst er aan toe was heeft een injectie Tolfedine gekregen. De anderen mochten ik thuis Tolfedine geven. Inmiddels is dat bij die twee niet meer nodig, die zijn helemaal opgeknapt.

De da wilde ook nog een AB-kuur meegeven, maar omdat hij toch al iets beter leek hebben we daar mee gewacht en besloten om het een dagje aan te kijken. Gistermiddag(na zijn injectie?) ging het uitstekend, maar vandaag is het toch niet zo heel erg best met hem ondanks zijn pijnstiller.

Oja voor de enting met 12 weken adviseerde de da om dode entstof te gebruiken ipv de levend verzwakte. Ik zit er sterk aan te denken om de ene die er zo slecht op reageert wat later te enten.

Wat nu? Toch een ab-kuur geven, of toch nog aankijken of hij het zelf overwint? Het kreupelen is nu zo goed als weg bij hem, maar hij heeft nog wel lichte verhoging. Kan ik iets katvriendelijkers geven wat hem er weer bovenop helpt?
Door Loeka
#326346
Inmiddels is diegene die het het ergst te pakken had ook weer opgeknapt. Gelukkig!

Idd ja, ze moeten volledig geënt zijn. Maar ja een ziek kitten mag en wil je ook niet meegeven :-\ Ik heb gelukkig nog maar liefst een week om dat te beslissen 8)
Gebruikersavatar
Door chooky
#326348
Als je weer moet enten, zou ik een kuurtje thuja D6 geven. Bij de hondenafdeling staat wel ergens hoeveel je moet geven en wanneer je moet starten (in ieder geval moet je voor de enting al starten dacht ik)
Door Loeka
#326409
chooky schreef: Als je weer moet enten, zou ik een kuurtje thuja D6 geven. Bij de hondenafdeling staat wel ergens hoeveel je moet geven en wanneer je moet starten (in ieder geval moet je voor de enting al starten dacht ik)
Dan moet ik denk ik wel de dosis aanpassen? Het is nog maar een kitten van 12 weken als hij straks geënt moet worden.
Door Lizzy
#326756
Thuja schijnt bij de meeste entreacties niet het gewenste resultaat te leveren, tenzij het om een mazelen-enting gaat of tenzij het middel past bij de rest van het geheel. Zie deze link http://www.caberfeidh.com/Revax.htm en dan specifiek dit stukje:

"Thuja's reputation for helping with vaccine reactions arose during the days when the only vaccine that existed was the smallpox (cowpox) vaccine. The blanket use of thuja to protect after a vaccination is not based on homeopathic principles, and using thuja in this way is at best pointless (unless it happens to be the right remedy to match your dog's unique symptoms). What you need to do, if you decide to vaccinate, is observe the dog for his or her own unique reaction and symptom picture, and pick the single most similar remedy. In other words, the remedy which, when given to healthy people, produces the same symptom picture which your ill dog has. This is not something a pet owner should do on their own, but only with the advice of a skilled homeopathic veterinarian"
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door