Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Streepjesheren
#3260558
Hallo,
Vond vandaag bij in kvv geit van Naturis een enorm stuk kogel. Ja, de geit wordt geschoten, dat snap ik, lood zou in NL niet meer mogen maar... de kogel reageert niet op een magneet. Een lepel van staal doet dat wel aan dezelfde magneet. Heb foto's.
Heb t vlees niet meer gegeven. Wat te doen? Terug naar winkel (verwacht schouderophalen ivm eerdere afwezige service). Mailen? Pech voor mij? Of wegens mogelijk loodvergiftiging stoppen met Naturis? Graag jullie reacties.
Door Lizzy
#3260562
Streepjesheren schreef:Hallo,
Vond vandaag bij in kvv geit van Naturis een enorm stuk kogel. Ja, de geit wordt geschoten, dat snap ik, lood zou in NL niet meer mogen maar... de kogel reageert niet op een magneet. Een lepel van staal doet dat wel aan dezelfde magneet. Heb foto's.
Heb t vlees niet meer gegeven. Wat te doen? Terug naar winkel (verwacht schouderophalen ivm eerdere afwezige service). Mailen? Pech voor mij? Of wegens mogelijk loodvergiftiging stoppen met Naturis? Graag jullie reacties.
Maar een geit wordt toch niet door een kogel om het leven gebracht?

Heb je er een foto van, van de kogel?

Ik zou ook even contact opnemen met de fabrikant. Misschien dat er ook pens in deze voeding zit en de kogel eerder in de pens heeft gezeten dan in het vlees zelf?

Niet magnetisch zijn:
Aluminium
Austenitisch Roestvast Staal (bv. de aanrecht in de keuken)
Koper
Messing
Brons
Zink
Lood
Door Streepjesheren
#3260574
:P Dank, heb Naturis zojuist gemaild met verzoek om info en mijn bezorgdheid over de gezondheid van niet alleen mijn honden voorgelegd. Zal eventuele reactie laten weten.
Heb foto's. Kan ze niet invoegen, zie niet hoe, wel mailen. Vond eerder in goedkopere kvv plastic (blauw) en stukje staal. Daarom naar duurdere Naturis gegaan. :o
Ok, er zijn dus meerdere metalen niet magnetisch. De kleur is echter loodgrijs. Ik vraag me af of zo'n kogel lood afgeeft in het vlees. Zou in lab zichtbaar kunnen zijn. Iemand een lab-mogelijkheid? ::)
Door Too
#3260581
Vind de gedachte dat t uit een pens kan komen of misschien van een machine is afgebroken of... heel wat logischer dan het kogel idee.
In koeienpens kon je da gekste dingen tegen , geiten zijn ook niet heel kieskeurig die vinden iets ook al gauw eetbaar.

Zoals Lizzy al aangeeft er zijn heel veel niet-magnetische metalen dus dat is geen bewijs,
Door Streepjesheren
#3260633
:-\ Hallo, nou heb het zonder uitleg laten zien aan voerverkopers, die zijn direct: hee een kogel. Ik heb niet in het leger gezeten, maar een kogel herken ik wel. En geen rond, pletbaar hagel is het, echt een groot stuk kogel met vrij veel gewicht, waar een punt aan zit.

De winkel waar ik het heb gekocht verwees me min of meer schouderophalend naar de manager die er vandaag en morgen niet is. Ik dacht, ga langs en geef ze de kans om te reageren. Een andere winkel die veel hondenvoer verkoopt (niet de manager) zei mij als dit bij hen gekocht was dat ze direct geld terug te geven en contact op te nemen met de leverancier. Het gaat bij om het vertrouwen in het product en bijgevolg om de relatie met de verkopers. Zonder reactie van de leverancier laat ik het liever hierbij, ik heb er genoeg tijd aan besteed. Maar mochten ze als fabrikant nog reageren dan laat ik het in dit topic weten.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3260647
Helaas is Naturis niet bepaald transparant over hun kvv. Het is erg lastig om analyses van hun te krijgen of informatie over samenstellingen, herkomst of uitleg over de erg hoge eiwitpercentages. Het is ook niet geheel duidelijk of ze een premix toevoegen of niet.
Op mail werd nauwelijks tot niet gereageerd, via de telefoon zei een dame dat vlees vlees is en nou eenmaal veel eiwit en vet bevat maar dat ze niet wilde ingaan op analyses en percentages. Bedrijfsbeleid.

Ik ben uiteindelijk op andere merken over gestapt.

Ik hoop voor je dat je ooit antwoord zal krijgen van Naturis, maar je kan er maar beter niet op rekenen.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3260662
Els&Flow schreef:Helaas is Naturis niet bepaald transparant over hun kvv. Het is erg lastig om analyses van hun te krijgen of informatie over samenstellingen, herkomst of uitleg over de erg hoge eiwitpercentages. Het is ook niet geheel duidelijk of ze een premix toevoegen of niet.
Op mail werd nauwelijks tot niet gereageerd, via de telefoon zei een dame dat vlees vlees is en nou eenmaal veel eiwit en vet bevat maar dat ze niet wilde ingaan op analyses en percentages. Bedrijfsbeleid.

Ik ben uiteindelijk op andere merken over gestapt.

Ik hoop voor je dat je ooit antwoord zal krijgen van Naturis, maar je kan er maar beter niet op rekenen.
Wat mij betreft reden om Naturis niet te geven of aan te raden. Je hebt gewoon geen flauw idee wat je voert...
Gebruikersavatar
Door pluk
#3260663
Streepjesheren schreef::-\ Hallo, nou heb het zonder uitleg laten zien aan voerverkopers, die zijn direct: hee een kogel. Ik heb niet in het leger gezeten, maar een kogel herken ik wel. En geen rond, pletbaar hagel is het, echt een groot stuk kogel met vrij veel gewicht, waar een punt aan zit.

De winkel waar ik het heb gekocht verwees me min of meer schouderophalend naar de manager die er vandaag en morgen niet is. Ik dacht, ga langs en geef ze de kans om te reageren. Een andere winkel die veel hondenvoer verkoopt (niet de manager) zei mij als dit bij hen gekocht was dat ze direct geld terug te geven en contact op te nemen met de leverancier. Het gaat bij om het vertrouwen in het product en bijgevolg om de relatie met de verkopers. Zonder reactie van de leverancier laat ik het liever hierbij, ik heb er genoeg tijd aan besteed. Maar mochten ze als fabrikant nog reageren dan laat ik het in dit topic weten.
Foto's kun je heel makkelijk met Tinypic uploaden als de foto op hetzelfde apparaat staat. Klik op icoontje van Tinypic onderaan je nieuwe bericht en dan wijst t zich vanzelf.

Overigens vermoed ik dat geiten gedood worden op dezelfde manier als koeien, met een stalen pin. Maar waar deze "kogel" dan vandaan komt...?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3260696
trulla schreef:dit is nou een geweldig heterdaadje, en laat zien dat je gewoon voorgelogen en besodemieterd wordt.
Triest genoeg maar wel tof dat je dit met ons wilde delen.
Ik zeg Naturist in de ban, want het is mooi geweest met die leugens en geheimzinnige gedoe.
Uuuuh, Naturis heeft nog helemaal niet gereageerd???
Door Too
#3260702
@Trulla
Hoe kom je daar nou bij, je mag natuurlijk zelf weten wat je koopt en waarom, maar nu ben je al met pek en veren in de weer voordat er ook maar iets bekend is. Wat mij betreft is het wel zo netjes om hoor en wederhoor toe te passen
Door Streepjesheren
#3260711
Geen reactie vernomen van Naturis.
Hierbij de foto's ter info. Ja, op het geitenvlees met bloemkool (weggegooid...). Puntje kogel niet goed in beeld. De kogel lijkt voor 1/3 te zijn afgebroken.
Ik vermoed dat het vlees geimporteerd wordt uit landen waar het goedkoper is, lood (achtige) kogel niet wettelijk verboden zijn. Dit kan ik niet hard maken.
Ik vind dat je mag weten wat je koopt, wat voer je aan je hond, en als je het niet weet, maak zelf de afweging of je het vertrouwt of niet. Ik heb nog een rol Naturis in de vriezer, alleen vandaag gratis af te halen :cool: . Einde!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door