Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Madame
#325844
Mijn GEWELDIGE lieve wit/zwarte Newfy REU!!!! denkt dat de pups iets te kort komen. Ha Ha.
De twee pups (bobtails)die hier rondlopenen zijn nu 16 weken oud.
Vanaf de geboorte van de pups denkt Axel dat hij de vader is (sorry Broer, de kleur is momenteel nog hetzelfde). Echter de laatste paar dagen, en ik denk omdat hij vermagert dat het al langer aan de gang is, kots hij het eten uit voor de pups als ze aan z'n bek likken. Zo erg is dit natuurlijk niet, echter omdat ik Barf, zijn de stukken behoorlijk groot.
Deze ochtend dus een vismenu: zalm, kabeljauw,forel.
Zijn wel een stukken van zo een 15/20 cm lang, met dikke graten. Vond ik dus niet zo leuk.
Ik zag het dus weer gebeuren, maar bij de pups is het hap slik weg!!! Je ben gewoon te laat.
Zit ik zoveel moeite te doen om alles in kleine stukjes te hakken voor ze. (ha ha)
Grote stukken kopvlees, hart en pens zijn er dus op deze manier ook al ingegaan.
Nou ben ik niet zo bang voor de pups, behalve dan dat ik zelf hier vannochtend om 6 uur sta te kokhalzen van dat Axel overgeeft. Lijkt wel of hij er en soort sapje bij produceert dat het voor de pups nog lekkerder ruikt.
Dat luchtje is heel herkenbaar omdat zijn moeder dat ook deed. En dat deed ze zelfs nog als hier een pup kwam logeren van bijna een jaar oud!!!!!!
Maar die geur is zo doordringend, dat je het bijna niet weg krijgt.
Mijn vraag is dus, heeft iemand dit al is meegemaakt met een reu en zo ja, wie weet er een oplossing.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#325845
Ik denk dat er geen echte oplossing is in de zin van dat Axel stopt met het voer opgeven voor de pups, het enige wat je kunt proberen is om ze minstens twee uur apart te houden na het eten.
Door Madame
#325858
Ja aandoenlijk is het zeker, hij is echt een geweldige hond!! Van hem zijn er geen twee op de wereld!!!
En dat is maar goed ook.
Maar ik kan hem ook niet bij de pups weg halen. Al de honden zijn hier in huis en de pups zijn z'n lust en leven, om het zo maar te zeggen. Daarbij komt ook nog eens dat hij een behoorlijke grote afwijking heeft aan zijn voorpoten, die staan volledig buiten zijn lichaam, ik zeg wel eens, je bent de kromste hond van heel Nederland!!!! Maar daarom maak ik me dus zorgen.
Hij wordt al mager gehouden door zijn afwijking.
Hij weegt voor zijn grootte maar een 45kg, terwijl dit zo een 65 zou moeten zijn, dus ik vind dit niet echt leuk.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#325872
Dus er is niets aan te doen, behalve misschien de puppen leren dat ze dat niet mogen doen, wat een zeer moeilijke zaak wordt want ze zijn al goed beloond voor dit gedrag met lekker voer :-\
Laatst gewijzigd door sylvia op vr 27 mei 2005, 09:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
#325951
Wat een geweldige hond! Ik vind het echt fantastisch dat hij nog zoveel natuurlijk gedrag vertoont, en het lijkt me voor de puppen ook ideaal voer. Alleen sneu dat hij er zelf zo mager van wordt.
Ik denk dat hij er vanzelf mee ophoudt als de pups groter worden en voldoende zelf eten. Extra bijvoeren lijkt mij een goed idee, en misschien toch hem na het eten even van de puppen verwijderd houden totdat 'ie zijn eigen portie verteerd heeft.
Door jeanne
#326034
sylvia schreef: zodat hij meer heeft om op te geven
hmm tja
je zou dan ervoor moeten kunnen zorgen dat ie niet bij de pups kan een tijdje?
maarja, ik denk maar wat hardop???
pleister op zijn mond plakken is ook geen optie vrees ik ???
Gebruikersavatar
Door sylvia
#326038
jeanne schreef: hmm tja
je zou dan ervoor moeten kunnen zorgen dat ie niet bij de pups kan een tijdje?
maarja, ik denk maar wat hardop???
pleister op zijn mond plakken is ook geen optie vrees ik ???
Mariska schrijft al dat dat niet uitmaakt , dat langer uitelkaar houden, hij krijgt s'morgens vroeg eten en kotst het smiddags nog uit.
Door Doedels
#326130
Wat een fantastiche hond! Kun je niet een filmpje maken? :D Ik zou graag beelden hebben voor workshops en zo. Misschien helpt het als je de reu voorlopig voer geeft dat snel en gemakkelijk verteert. Dan neemt hij zo veel mogelijk op voordat hij het uitkotst en de pups hoeven geen moeilijke stukken te eten. Of zijn de pups niet zozeer het probleem? Je hebt kans dat de pups het blijven doen zolang ze nog niet volwassen zijn en zolang de reu het toestaat. En dat zou wel eens heel erg lang kunnen duren. Ik probeer mee te denken, maar zo eenvoudig is het niet. Ze hebben elke keer weer een fantastische beloning. In welke situaties gaan de pups bekstoten?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#326300
Helen schreef: Of 's avonds te eten geven en alleen 's avonds en 's nachts apart houden van de pups.
Als je normaliter om 5 uur sochtends je honden eten geeft dan leef je savonds denk ik niet ::) ;D
Door Helen
#326302
Angelique schreef: Als je normaliter om 5 uur sochtends je honden eten geeft dan leef je savonds denk ik niet ::) ;D
Goed punt ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door