Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#3255123
Chendo krijgt steeds meer vreemde plekken. Het begint met een blaasje met iets wat lijkt op pus, wat daarna indroogt tot een soort korstje. Uiteindelijk begint dat te schilferen en blijft er een kale plek over met schilfers er om heen waar geen haar terug wil groeien
Zou dit aan de prednison kunnen liggen of zou dit gerelateerd zijn aan zijn leverprobleem?
Ik meen dat ik dat hier ergens een keer gelezen heb.
Door enya13
#3255375
langdurig predniso[lo]n gebruik kan de ziektevan cushing veroorzaken. bij die ziekte horen o.a. slechte leverwaardes en ook een huidaandoening genaamd calcinosis cutis. ik heb 2 honden met cushing gehad en 1 vd 2 had die blaasjesaandoening ook. lijkt precies op wat jij beschrijft. mss even op googelen.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3257369
tt-tjes schreef:Denk niet dat ik haar zo maar aan de telefoon krijg. Ik zal anders Lisette Overduin eens mailen.
Het ligt er maar net aan wat jij zelf als mogelijk oorzaak ziet. Iets inwendigs dan moet de bij Lisette zijn, maar echt een huidprobleem (komt natuurlijk ook vaak van binnenuit) dan zou ik Margreet vragen.
Ze zijn beiden heel erg goed vind ik (wij zijn bij beiden met een hond). Maar waarom zou je Margreet niet kunnen bellen? Die twee werken al een poos niet meer vanuit hetzelfde adres, maar op de site van dierendermatoloogvroom.nl kun je lezen wanneer ze bereikbaar is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door