Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door kreeftje1986
#3255779
Hallo,

Ik heb een chihuahua reu van 4 jaar, heeft sinds kort epilepsie (lichte vorm van epilepsie, kramp aanvallen)
Ik ben sinds kort overgestapt van brokken naar kvv. Ik begon eerst met Barfmenu, hij luste alleen de natuurlijk, lam en de groentemix.
Eend/konijn en de kip variant lust hij totaal niet en van vis moet hij ook echt niks hebben en zalm olie druppels in zijn eten werkt ook niet...
Nu ben ik Naturis aan het proberen, de rund compleet en kip/rund compleet en lam compleet, alleen dat lust hij. En kan ik hem met deze smaken heel de week voeren met de groentemix van Barfmenu?
In het weekend doe ik 1 pens dag van smuldier pens compleet.
Heeft iemand ervaring met Naturis?

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3255795
Welkom op Barfplaats!

Ideaal voer je minstens 4 verschillende diersoorten, liever meer. In de genoemde kvv zit vooral rund en kip, daarnaast geef je lam en een beetje makreel (in de groentemix). Je zit dus aan vier, maar vanwege het grote deel kip en rund zou ik je toch dringend willen aanraden om iets anders erbij te gaan zoeken.
Voor zo'n klein hondje zou ik zeker eens kijken bij de kvv voor katten. Daarin hebben ze vaak wat kleinere rollen waardoor je makkelijker meerdere smaken kunt proberen. Daarnaast wil ik je ook aanraden om het echt even te proberen of hij echt niet gaat eten. Sommige honden gaan expres "mutsen" om te kijken of er dan misschien wat anders kom.

Met Naturis heb ik geen ervaring.
Door PollekeD
#3256028
Kan je m niet laten wennen door bijv steeds een t-lepeltje meer van de kip door het lam te roeren? En geen punt als ze eerst hun neus op halen. Honger maakt rauwe bonen zoet :D
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3257633
Ik heb een tijd Naturis gevoerd. Prima kvv. Ik ben ermee gestopt omdat ik goedkoper aan een andere kvv kan komen. Ik heb een grote dame, die gek is op eten. :)

Als je hondje wel groentemix at van tinlo barfmenu kan je ook pens (van Naturis) toevoegen, met wat groente erbij. Of een combinatie maken in je vriezer van tinlo en naturis. Ik zou zelf niet iedere dag groentemix van tinlo voeren, maar 2x per week. Wel iedere dag wat groente erbij geven, voorlopig gewoon van je eigen maaltijd. Eens kijken wat hij lekker vind.
Vis(olie) toevoegen komt wel, eerst maar eens ontdekken wat hij wel wil eten. Je kan ook tonijn uit blik proberen, op waterbasis wel te verstaan.
Gebruikersavatar
Door KimikŌji
#3258873
Wij hebben een tijd lang, ongeveer 4 maanden denk ik, Naturis gevoerd. Het werd met smaak gegeten, maar onze dame viel er van af. Iets te vetarm voor haar denk ik. Nu blijft ze fantastisch op gewicht met dezelfde porties van Barfmenu. Als jouw schat lekker smult van Naturis en mooi op gewicht blijft als je eenmaal de juiste portie-grootte hebt gevonden zeg ik: Lekker doen!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door