Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Cindy de Wolf
#3255619
Denk je een rustige week in de Ardennen te hebben...gisteravond rond 20.30 een rondje camping met Revy, Smokey en Misty. Dat doe ik altijd zodra de camping leeg begint te lopen en het in de avond weer donker is. De camping is vrij groot dus een rondje rondom kost je wel 30-40min. Stap ik naar buiten en hoor direct de noodoproep van kittens voor hun moeder. Geschat op max 100m van onze caravan. Maarja veel zwerfkatten hier en de natuur dus omgedraaid en ronde gaan lopen. Kom ik terug nog steeds noodoproep, klonk wel wat zwakker. Met vriendlief overlegd. Die had zoiets van laten gaan anders overleven ze niet. Maar minstens al een uur echt blerren...afijn na 10min toch gewapend me zaklamp op zoek gegaan. Ik hoefde nog geeneens moeite te doen om ze te vinden. Ze lagen 60m van onze caravan, 1 naast een boom en de ander aan de andere kant 3m in de bosrand tussen de bladeren. De laatste was zwakker. Ik schrok van hoe klein ze waren. Amper de oogjes open dus ik denk zo rondom de 16 dagen. Wat dan. Goed om me heen gekeken maar verder geen kittens te zien, ook geen moederpoes of glimmende oogjes. Ik weer terug naar de caravan. Vriendlief overgehaald toch mee te komen en wat ik al verwachtte ook hij schrok van hoe het erbij lag. Vermoedelijk of gedumpt of moederpoes is iets overkomen. Ze zijn zeker ondervoed en ze waren fris. Opgetild en meegenomen. Provisorische kruiken gemaakt, koemelk gemengd met suikerwater en wat Multi vitaminen en mineralen via een pipet naar binnen gekregen. Gewogen 190 en 200g. Revy's oude stoffen bench opgescharreld, toevallig 2 stukken vetbed nog hier en ze nadat ze genoeg hadden geinstalleerd in de bench voor de nacht. Ze zijn de nacht goed doorgekomen, hebben ze 3 keer gemeld omdat ze honger hadden, Kruiken ververst, buikje gemasseerd en nu is het duimen dat we ze er doorheen krijgen. Inmiddels kittenmelk besteld.

Afbeelding

#3255674
Och gos, hulpeloze diertjes weten jou ook wel te vinden, hè? :biggrin2: Sorry voor de grijns, maar ik vind het gewoon zo geweldig dat je je iedere keer weer over zulke guppies ontfermt. Doet m'n hart goed!

Kleine snuppiewuppies. Ik hoop dat ze flink aansterken; aan jouw goede zorgen zal het niet liggen. En misschien heb je geluk en loopt mamakat nog rond en heeft die een eigenaar en is de hele buurt nu naarstig op zoek naar de twee baby's. Maar die kans is waarschijnlijk klein...
#3255811
Anne in Duitsland schreef:Och gos, hulpeloze diertjes weten jou ook wel te vinden, hè? :biggrin2: Sorry voor de grijns, maar ik vind het gewoon zo geweldig dat je je iedere keer weer over zulke guppies ontfermt. Doet m'n hart goed!

Kleine snuppiewuppies. Ik hoop dat ze flink aansterken; aan jouw goede zorgen zal het niet liggen. En misschien heb je geluk en loopt mamakat nog rond en heeft die een eigenaar en is de hele buurt nu naarstig op zoek naar de twee baby's. Maar die kans is waarschijnlijk klein...


:P :P breek me de bek niet open. Je bent overigens niet de enige die dit zegt....

Maar goed we zijn meerdere keren vandaag wezen kijken op de vind plaats maar geen tekenen van moederpoes of andere kittens.
Ze doen het voor nu goed. Heb wel goede hoop dat ze het gaan redden. De kleinste is vandaag op onze ratjetoe maaltijden 10g aangekomen en weegt nu 198g. De grootste is 4 gram aangekomen en weegt nu 204g. Ze hebben vandaag een mix gekregen van koemelk, whiskas kattenmelk, nutrilon, wat suiker en een klein schepje Multi vitaminen. Als alles mee zit komt morgen de kittenmelk binnen...
#3255813
Anne in Duitsland schreef:Och gos, hulpeloze diertjes weten jou ook wel te vinden, hè? :biggrin2: Sorry voor de grijns, maar ik vind het gewoon zo geweldig dat je je iedere keer weer over zulke guppies ontfermt. Doet m'n hart goed!

Kleine snuppiewuppies. Ik hoop dat ze flink aansterken; aan jouw goede zorgen zal het niet liggen. En misschien heb je geluk en loopt mamakat nog rond en heeft die een eigenaar en is de hele buurt nu naarstig op zoek naar de twee baby's. Maar die kans is waarschijnlijk klein...


:P :P breek me de bek niet open. Je bent overigens niet de enige die dit zegt....

Maar goed we zijn meerdere keren vandaag wezen kijken op de vind plaats maar geen tekenen van moederpoes of andere kittens.
Ze doen het voor nu goed. Heb wel goede hoop dat ze het gaan redden. De kleinste is vandaag op onze ratjetoe maaltijden 10g aangekomen en weegt nu 198g. De grootste is 4 gram aangekomen en weegt nu 204g. Ze hebben vandaag een mix gekregen van koemelk, whiskas kattenmelk, nutrilon, wat suiker en een klein schepje Multi vitaminen. Als alles mee zit komt morgen de kittenmelk binnen...

Revy heeft zich ontwikkeld tot een goede helper/verzorger! Trots op mijn kleine jongen.
#3256036
Ze zijn vandaag beide 5 gram gegroeid. Vanaf de middag zitten ze op kittenmelk. Helaas blijken ze beide onder de vlooien te zitten. Dus kammen kammen en kammen. Net maar bij de onlinedrogist omgevingsspray besteld want als wij van de week naar huis gaan wil ik de volgende keer niet dat onze caravan ons tegemoet komt wandelen...voor de kittens wat tea tree meebesteld aangezien grof geschut echt not done is. Morgen ook (helaas) de honden wat geven voordat het de spuigaten uitloopt.
Door Martine-Tom
#3256039
Cindy de Wolf schreef:Ze zijn vandaag beide 5 gram gegroeid. Vanaf de middag zitten ze op kittenmelk. Helaas blijken ze beide onder de vlooien te zitten. Dus kammen kammen en kammen. Net maar bij de onlinedrogist omgevingsspray besteld want als wij van de week naar huis gaan wil ik de volgende keer niet dat onze caravan ons tegemoet komt wandelen...voor de kittens wat tea tree meebesteld aangezien grof geschut echt not done is. Morgen ook (helaas) de honden wat geven voordat het de spuigaten uitloopt.
Tea tree is hardstikke giftig voo rkatten!!!
Door Borke
#3256044
Super dat jullie de kittens helpen. Bestaat Stichting Kattenzorg nog in Den Haag? Misschien kan je ze aan hen overdragen. Daar hadden wij ooit onze eerste katten vandaan eind jaren zeventig ;-)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door