Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Hope
#3256000
Omdat er hier ook veel kattenmensen zitten met katten die overal op en onder kruipen waar je ze wellicht niet zo zou willen hebben...

Het zit zo.

Wij hebben een vrij groot huis voor ons samen. Over een paar maanden komt daar een minie-mensje bij en we moeten daarvoor wat schuiven. Geen probleem, ruimte genoeg, maar... de katten.
Manlief vind de katten binnen laten 's nachts onzin. Ik vind dat niet en ik vind het fijner als ze in de nachten binnen zijn. We hebben nu een perfect compromis: de katten slapen in "het hobbyhok".
Het hobbyhok is een grote ruimte boven de bijkeuken. Er is geen verwarming, er is een dakraam en verder is er eigenlijk niets. Ze hebben daar een heerlijke ruimte om te ravotten (het staat nu natuurlijk vol met kattenspullen) en kunnen er slapen zonder dat het er al te warm is.

Boven hebben wij 3 slaapkamers. 1 slaapkamer gebruiken we voor onszelf. 1 slaapkamer gebruiken we als logeerkamer en 1 slaapkamer gebruiken we voor de fitness-apparaten die manlief absoluut niet kan missen. Hij heeft die elke dag nodig voor zijn lijf.

Manlief had bedacht dat hij zijn fitness toestellen in het hobbyhok zou zetten om ruimte te maken voor een kinderkamer. Maar... het is vrij kwetsbaar spul waar we liever geen katten-nagels in hebben staan en we zouden dan speciaal daarvoor elke dag een verwarming moeten laten branden. Manlief kan vanwege zijn beperking niet sporten en rekken in de kou.
Boven zou het betekenen dat we dan een kinderkamer hebben en een logeerkamer. Maar die logeerkamer gebruiken we niet vaak.

Mijn idee was om niet die sporttoestellen, maar de logeerbedden naar het hobbyhok te brengen. Het is een mooie ruimte, met een leuk kamerscherm kan ik dan nog wel opdelen als dat zou moeten, we hoeven dan niet elke dag dat hok warm te stoken en manlief hoeft niet aan de andere kant van het huis (het is namelijk een andere trap die je moet nemen) te sporten. Ik denk dat het makkelijker is om elke dag te blijven sporten als het makkelijk te bereiken is. En dat hobbyhok is niet een ruimte waar je vaak komt of voorbij loopt. Nu heeft manlief wel veel discipline dus wellicht kijk ik dan teveel met mijn eigen ogen naar dat laatste. Ik zou namelijk gewoon geen zin hebben om elke dag daar te gaan sporten, in een hok zonder uitzicht op wat dan ook.

Als we de logeerbedden op de hobbykamer zetten, zitten we met de katten. Manlief vind het niet fris als de katten van de bedden hún bedden maken. Hij is bang dat de matrassen dan naar kat gaan ruiken of dat ze er op zouden plassen. De katten in de garage laten slapen is geen optie omdat die veel te groot en veel te onbereikbaar is. Als er een keer een kat moet spugen dan vind ik dat nooit meer terug en er staan spullen die gevaarlijk zijn voor de katten (gereedschap, grasmaaier, spullen die om kunnen vallen, waar ze in kunnen vallen en doorheen kunnen zakken). Ik wil de katten dus graag in het hobbyhok laten. Manlief vind dat prima, zolang we maar besluiten of we dan de sporttoestellen er neer gaan zetten (en hoe we dan het leer gaan beschermen tegen Lottepot die óveral haar nagels aan scherpt behalve aan de krabpaal) of dat we de bedden er heen brengen en zorgen dat die niet naar kat gaan ruiken of de matrassen verwoest worden door diezelfde Lottepot.

Dus... ik ben op zoek naar ideeën. Twee luchtbedden (ik heb echt 2 slaapplaatsen nodig) wat een beetje fatsoenlijk ligt en wat ik in een kast kan opbergen? Een kast plaatsen is geen probleem.
Een inklapbaar logeerbed met een hoes? Een plank op de matrassen? Ik weet het echt niet.
Of toch de sporttoestellen er heen?

Wat zouden jullie doen?
#3256006
Joh, gewoon van de hobbyruimte de kinderkamer maken en je kind spartaans opvoeden. :P :biggrin2:

Maar zonder gekheid: hoe vochtig is de lucht in die hobbyruimte? Want als je daar bedden met matrassen neerzet, en het raampje is altijd open, dan ben ik bang dat je matrassen al snel gaan verschimmelen daar. Als dat wel meevalt, dan zou ik inderdaad van de hobbyruimte de logeerkamer maken, want die gebruik je waarschijnlijk niet zo vaak. Matrassen goed afdekken, bijvoorbeeld met iets hards of een aantal dekens, zodat de katten er weinig kunnen aanrichten.
De katten 's nachts buiten laten zou ik inderdaad ook niet willen, maar goed, da's een gevoelskwestie. Al hadden jullie ook afspraken met de buren daarover, geloof ik?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3256009
Een bed gaan ze gegarandeerd op liggen (en vast ook wel een keer pissen en kotsen waarschijnlijk).

Ik zou niet te moeilijk doen en gewoon de logeerbedden er neer zetten met iets van een zeiltje erover. Luchtbedden moet je elke keer opblazen als je loge's hebt en dat is k*t. Een opklaplogeerbed zul je ook wat overheen moeten doen, anders gaan ze er net zo makkelijk bovenop liggen.

Wij hebben jaren het logeermatras achter de kast in de kattenkamer gehad. Rechtopstaand. Bovenop hadden we een dikke laag fleecejes en in totaal hing er een groot laten over tegen de haren. Ging prima, we hebben nooit klachten gehad. Das misschien ook nog een idee?
Door Anneloog
#3256021
Hier is de logeer kamer ook katten kamer ( 3 katten) en was kamer en kledingkamer ( mijn kledingkast staat er) , dit gaat prima samen. De bedden zijn goed afgedekt met plaids ( meerdere) en heb er krabpalen en katten dozen ( oude chipsdozen met kussens) staan waar ze zich 's nachts mee redden. Als mijn schoonvader komt logeren dan was ik beddengoed ff van te voren lucht ik de kamer en stofzuig ik en dan heeft mijn schoonvader met astmatische bronchitis nergens last van. Als er dus logees zijn dan hebben de katten ff pech en mogen dan de kamer niet op. Heb kattenbakken er trouwens niet staan die heb ik in de hal beneden dus dat scheelt misschien. En verder bijna nooit gekotst of zo op de kamer meegemaakt maar dat is snel genoeg opgeruimd aangezien ik er elke dag wel minimaal 2 keer kom.
Gebruikersavatar
Door kira
#3256023
Gewoon een goede hoes erover heen. Of opklapbedden, wij hebben er twee en onze loges zijn altijd zeer content. Er gaat een hoes om die bedden heen en neemt relatief weinig ruimte in.
#3256024
En de kamer waar nu de fitnesstoestellen staan is niet groot genoeg om er de bedden bij te passen? Evt dichtklapbaar...
De kamer te combineren...
Dat zou mijn voorkeur hebben, maar je moet er de ruimte voor hebben natuurlijk...
Door Martine-Tom
#3256026
Ik zou de matrassen met een goede hoes afdekken en er een deken oid overheen leggen. Mijn katten hebben nog nooit op een bed geplast, als je daar bang voor bent gewoon een matrashoes die waterafstotend is erover heen doen.
Door Too
#3256030
Kindje, dagelijks sporten zouden bij mij prioriteit hebben en dus op de fijnste meest makkelijke plek in huis zijn.
De logeerbedden afdekken evt met een stevige hoes moet toch voldoende zijn.
Waarom zouden ze op bed plassen doen ze het nu ook al overal?
In 35jaar heeft er nog nooit iemand op mijn bedden geplast
#3256032
Ik vraag me dan eerder af waar de katten moeten slapen wanneer er logee's zijn? Gewoon in dezelfde kamer?
Want als ze gewend zijn op het bed te kunnen slapen, wat gaan ze dan doen wanneer er mensen in liggen?
Ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat ziet zitten om samen met de katten te slapen...
Gebruikersavatar
Door Hope
#3256035
Borke schreef:Wat maakt het voor jou uit of de katten in de hobbykamer zijn of in de stal, waar ze als kitten waren?
Omdat de stal tegenwoordig een vrije uitloopstal is voor de paarden en dus altijd 24/7 open is.
Door Too
#3256040
@PoP mij katten hebben geen enkele behoefte aan vreemden op hun bed... die gaan zelf al elders liggen.
Wellicht kunnen de poezen bij Nelson als er logees zijn
Gebruikersavatar
Door Hope
#3256046
Ik ga morgen even uitgebreider reageren. Onze buitenb vinden het inderdaad fijn dat de katten niet altijd vrij rondlopen. Als er mensen komen longeren kunnen de katten bij Nelson blijven maar voor elke dag is dat niet erg handig omdat ik dan nog meer moet schoonmaken om Nelson jeukvrij te houden. Twee katten geven best wat stof en de krabpaal etc zijn ook niet bijzonder goed voor hem.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door