Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door amber2
#324397
Wie heeft er ervaring met dit product (of met de hokamix voor honden)? Ik hoor er hele verschillende berichten over tot nu toe, van heel negatief tot heel positief.
Door 202spots
#324473
Wanneer je 'n gezond diet aan je hond(of cat) geeft,dan zit daar meestal alle voedingstoffen al in. ;)
Ik noem dit dan liever Hokaspokus weg is je geld mix... :-\
Door amber2
#324550
Het gaat om onze oude kat die verschillende kwaaltjes heeft en die geen vers kan eten, dus niet om aan het voer van een gezond dier toe te voegen. Dan zou het inderdaad zonde van het geld zijn!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#324708
amber2 schreef: Het gaat om onze oude kat die verschillende kwaaltjes heeft en die geen vers kan eten, dus niet om aan het voer van een gezond dier toe te voegen. Dan zou het inderdaad zonde van het geld zijn!
Wat mankeert hij dan dat hij geen vers kan eten?
Door amber2
#324814
Dit heb ik hier al een paar keer eerder verteld in andere threats, dus waarschijnlijk weet je het wel weer als ik het vertel. Hij heeft zijn hele leven blik en brok gegeten (is nu 15) en heeft daardoor blijkbaar zo'n verzwakt verteringsstelsel dat hij rauw niet meer aankan. Al meerdere keren geprobeerd heel voorzichtig over te stappen (eerst koken, langzaam mengen e.d.), maar het komt er binnen een kwartier weer uit. Denk zelf dat hij bijna geen maagzuur meer aan kan maken oid omdat dat bij blik/brok nooit nodig is geweest (hij heeft ook nooit muizen en vogels gegeten).
Gebruikersavatar
Door sylvia
#324829
amber2 schreef: Dit heb ik hier al een paar keer eerder verteld in andere threats, dus waarschijnlijk weet je het wel weer als ik het vertel. Hij heeft zijn hele leven blik en brok gegeten (is nu 15) en heeft daardoor blijkbaar zo'n verzwakt verteringsstelsel dat hij rauw niet meer aankan. Al meerdere keren geprobeerd heel voorzichtig over te stappen (eerst koken, langzaam mengen e.d.), maar het komt er binnen een kwartier weer uit. Denk zelf dat hij bijna geen maagzuur meer aan kan maken oid omdat dat bij blik/brok nooit nodig is geweest (hij heeft ook nooit muizen en vogels gegeten).
o ja , sorry , ik lees zoveel dat ik niet alles onthou.
Je kunt het inderdaad eens gewoon proberen kijken hoe hij erop reageert. Het is inderdaad wel erg jammer dat zijn verteringsysteem schijnbaar gewoon kapot gegaan is van jaren slechte voeding. Maar je zult het er nu mee moeten doen, dus proberen kan nooit kwaad.
Trouwens als hij wel brok en blik verdraagt zou hij ook gekookt vlees moeten kunnen verteren, dat lijkt me beter dan brok of blik wat hoofdzakelijk uit graan bestaat.
Misschien kun je ook een natures diet proberen.
Door amber2
#325015
Ja, doe ik ook hoor! Hij eet nu Anifit en een klein beetje brok erbij omdat hij anders te mager wordt. Hier is hij al een heel stuk van opgeknapt! Maar ik begrijp dus dat hier geen mensen zijn die ervaring hebben met de catmix van kroeske? Nou ja, dan probeer ik het gewoon een maandje, eens kijken wat het doet.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#325018
Misschien kun je ook eerst kijken of je erachter kan komen welke kruiden er nu precies allemaal inzitten (email naar fabrikant)
Door amber2
#325211
Ik heb hier op deze website (in een oude threat) al een lijst gevonden met de belangrijkste kruiden die erin voorkomen; vind het er wel goed uitzien eigenlijk!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#325220
amber2 schreef: Ik heb hier op deze website (in een oude threat) al een lijst gevonden met de belangrijkste kruiden die erin voorkomen; vind het er wel goed uitzien eigenlijk!
hoeveel kruiden weet je dan, ik weet graag alles wat erin zit voor ik het aan mijn dieren geef.

Ik denk dat ik zelf liever zelf iets zou samenstellen aan kruiden en suplementen , dan weet je exact wat je geeft.
Door amber2
#325229
Op die lijst hier op de site staan 20 kruiden. Dus dat is wel het grootste deel (in totaal zitten er 30 in; o nee, in de kattenversie blijkbaar 35, als je naar de naam kijkt!) Zal eens mailen of ze de complete lijst willen geven, maar ik betwijfel het eigenlijk, want anders hadden ze het wel op de verpakking gezet toch? Aan de ene kant wel logisch misschien dat ze niet de exacte samenstelling willen geven... Aan de andere kant, voor hetzelfde geld is je hond/kat allergisch voor bepaalde kruiden en dan is het wel handig om te weten wat er precies in zit.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#325238
Ik ben al niet een echte hokamix fan, wij gaven het vroeger aan onze bouvier en eerlijk gezegd merkte je geen verschil of je het wel of niet gaf
Gebruikersavatar
Door sylvia
#325570
amber2 schreef: Maar 1 ervaring is toch nog niet genoeg om te zeggen of een product goed of slecht is...?
dat was mijn ervaring, eerlijk gezegd heb ik nog niet 1 ervaring gehoord die positief was, ik ken heel veel fokkers en er is er niet 1 die hokamix geeft, zegt dat je
iets meer dan?

Maar een ieder staat vrij zijn eigen wiel her uit te vinden ;)
Laatst gewijzigd door sylvia op do 26 mei 2005, 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door