Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door trulla
#3255598
Gekozen oplossing Het vet wat ik tegen kom doe ik in een zak en geef dat aan een liefhebber ipv weggooien

Ganzenvet kom ik nogal vaak tegen in de wintermaanden, wat doe ik daar mee.
Laatst gewijzigd door trulla op wo 15 mar 2017, 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door koekje
#3255601
Voor katten vind ik dit geen meerwaarde hebben. Zij hebben meer dan honden behoefte aan hoogwaardig spiervlees (en orgaan en vleesbot uiteraard).
Voor honden heb ik wel eens gelezen dat mensen soms een beetje aan het menu toevoegen, ter compensatie bij extreem mager vlees of bij een schrale hond. Ik weet niet of dit zo gezond is voor de hond, of dat je in zulke gevallen niet gewoon betere kwaliteit en meer kan voeren.

Ik denk dat deze vraag wel voor de hondenafdeling bedoeld is, dus ik verplaats hem.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3255602
Ik gooi vet weg. Maar voor honden die wat schraal zijn wordt het vaak gewoon gegeven bij de maaltijd.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3255605
Ik vind het zonde om dingen weg te gooien. Dus als het niet te gek veel is, voer ik dat rustig op.
Soms een blokje bij de zalmkop i.p.v extra spiervlees, of in de winter een blokje als ik meer moet voeren vanwege de kou.
Door kakocavi
#3255766
Ik zou het rustig voeren, ook aan een kat. Vet is een heel schone en waardevolle brandstof, schoner dan eiwit. En wilde dieren hebben in de herfst vaak best een vetlaagje.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door