Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door AnoukFrodo
#3255561
Nou mooi is dat. Ik allemaal maar prachtig menu's samenatellen, achter vuile pens aan, bloedbaden in de keuken enz, is Frodo ineens aan het miepen geslagen.

Pens > lussiknie
Runderstrot > lussiknie
Fazant > lussiknie

Sowieso eerst botwerk naar binnen en dan maar hopen dat de rest ook nog naar binnen gaat. Het lijkt vooral het spiervlees te zijn waarmee meneer loopt te mutsen. Herkent iemand dit?

Nu heb ik hem onlangs tussendoor wat dagen kvv gegeven, zou het daardoor komen? Verder lijkt hij voor het eerst wat last te hebben van zijn anaalklieren, ineens happen naar achtereind.

Frodo is ruim 1,5 jaar, barft een maand of tien nu. Is dit dwarsigheid of iets anders. Ik geef hem niks extra, niet eten? Dikke jammer. Maar daardoor heeft hij afgelopen dagen echt de helft op van hij normaal eet
Gebruikersavatar
Door AnoukFrodo
#3255564
Frodo is gecastreerd, dus ik betwijfel of dat het is, al moet ik zeggen dat ik daar zelfs aan heb gedacht.

Rare is dat er echt een soort afbreuk lijkt te zitten in wat hij lust. Vraag me ook af hoe ik het menu moet aanpassen als hij echt geen pens meer lust maar dat post ik dan wel in de andere rubriek als het zover is.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3255568
AnoukFrodo schreef:Frodo is gecastreerd, dus ik betwijfel of dat het is, al moet ik zeggen dat ik daar zelfs aan heb gedacht.

Rare is dat er echt een soort afbreuk lijkt te zitten in wat hij lust. Vraag me ook af hoe ik het menu moet aanpassen als hij echt geen pens meer lust maar dat post ik dan wel in de andere rubriek als het zover is.
Fazant at hij voorheen wel? Dat is namelijk wel een typisch iets wat veel honden niet lusten.

Verder is het ook vaak een kwestie van stug volhouden, eventueel eerst z'n spiervlees eten en pas als dit op is het vleesbot neerzetten kan weleens werken.
Wat bij mijn hond vooral bij orgaan beter werkt is het in net wat kleinere stukken snijden, dat er minder gekauwd hoeft te worden zeg maar.

Qua pens kun je nog variëren in rund, schaap, geit etc of bijv gemalen pens. En verder opvoeren wat je hebt en daarna iets anders kopen :-[ ik heb diverse malen geprobeerd kwartel er in te krijgen, maar hij vreet het niet, dan niet doen we toch iets anders? Keus genoeg

Wat betreft happen naar achteren: ik zou idd even checken voor vlooien en ontstoken anaalklieren. Overigens zie ik niet direct een relatie tot mutsen met eten
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3255591
Hoe lang doet hij al moeilijk?
Nog niet erg lang, lijk ik uit je tekst te halen?

Het zou misschien kunnen dat hij je gewoon test. Dat hij liever alle dagen kip eet en kijkt of hij dat niet voor elkaar kan krijgen.
Als het nog niet erg lang is, zou ik ook nog gewoon stug volhouden.
En ik ben daar zelfs echt erg in. Als het na 2 dagen niet op gaat gaat het weg ( in mijn geval in de kliko-kat) en dan durf ik hetzelfde meteen nog eens uithalen... :-[
Nu miept mijn Madame al jaren vrijwel nooit meer, maar in het begin deed ze dat heel regelmatig...
Ik doe het wel enkel met zaken die ze voorheen wel at. Paard vond ze nooit lekker en dat koop ik gewoon niet....

Je kan ook fijnsnijden en mengen of samen laten ontdooien met iets dat hij wel heel lekker vind. Meer kans dat het dan wel mooi mee op gaat en dan blijft hij de smaak houden.
Gebruikersavatar
Door AnoukFrodo
#3255798
Rosalie schreef:Naar achteren happen kan duiden op de aanwezigheid van een vlo (vlooien).
Denk idd dat dat het is. Gisteren gezellig een studie gemaakt van omgeving anus en denk niet dat oorzaak daar zit
Gebruikersavatar
Door AnoukFrodo
#3255799
pluk schreef:Fazant at hij voorheen wel? Dat is namelijk wel een typisch iets wat veel honden niet lusten.

Verder is het ook vaak een kwestie van stug volhouden, eventueel eerst z'n spiervlees eten en pas als dit op is het vleesbot neerzetten kan weleens werken.
Wat bij mijn hond vooral bij orgaan beter werkt is het in net wat kleinere stukken snijden, dat er minder gekauwd hoeft te worden zeg maar.

Qua pens kun je nog variëren in rund, schaap, geit etc of bijv gemalen pens. En verder opvoeren wat je hebt en daarna iets anders kopen :-[ ik heb diverse malen geprobeerd kwartel er in te krijgen, maar hij vreet het niet, dan niet doen we toch iets anders? Keus genoeg

Wat betreft happen naar achteren: ik zou idd even checken voor vlooien en ontstoken anaalklieren. Overigens zie ik niet direct een relatie tot mutsen met eten
Fazant was hij nooit echt fan van maar at hij wel. Vind vooral het weigeren van pens, zowel gedroogd alls vers, zo raar. Hij vertikt het echt, maakt niet uit van welke diersoort. Eerst was hij er helemaal lyrisch van.

Maar goed, vandaag kalkoenvlees als eerste gegeven, daarna kippenrug en stuk parelhoenkarkas en dat is allemaal weer schoon op gegaan
Gebruikersavatar
Door AnoukFrodo
#3255800
pearlsofpassion schreef:Hoe lang doet hij al moeilijk?
Nog niet erg lang, lijk ik uit je tekst te halen?

Het zou misschien kunnen dat hij je gewoon test. Dat hij liever alle dagen kip eet en kijkt of hij dat niet voor elkaar kan krijgen.
Als het nog niet erg lang is, zou ik ook nog gewoon stug volhouden.
En ik ben daar zelfs echt erg in. Als het na 2 dagen niet op gaat gaat het weg ( in mijn geval in de kliko-kat) en dan durf ik hetzelfde meteen nog eens uithalen... :-[
Nu miept mijn Madame al jaren vrijwel nooit meer, maar in het begin deed ze dat heel regelmatig...
Ik doe het wel enkel met zaken die ze voorheen wel at. Paard vond ze nooit lekker en dat koop ik gewoon niet....

Je kan ook fijnsnijden en mengen of samen laten ontdooien met iets dat hij wel heel lekker vind. Meer kans dat het dan wel mooi mee op gaat en dan blijft hij de smaak houden.
Ik denk dat het dwarsigheid is na een paar dagen kvv, vond hij erg lekker en ook wel makkelijk denk ik. Nu moet ie er weer voor werken.

Maar dat van ineens pens niet meer eten vind ik nog steeds raar
Gebruikersavatar
Door pluk
#3255805
AnoukFrodo schreef:Fazant was hij nooit echt fan van maar at hij wel. Vind vooral het weigeren van pens, zowel gedroogd alls vers, zo raar. Hij vertikt het echt, maakt niet uit van welke diersoort. Eerst was hij er helemaal lyrisch van.

Maar goed, vandaag kalkoenvlees als eerste gegeven, daarna kippenrug en stuk parelhoenkarkas en dat is allemaal weer schoon op gegaan
Weet je, honden zijn af en toe gewoon rare wezens...

Die van mij heeft als pup geweigerd konijn te eten zowel kvv als karkas, na 2 jaar nog maar eens geprobeerd.. en ja hoor.. ineens lust hij konijn :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door AnoukFrodo
#3255810
pluk schreef:Weet je, honden zijn af en toe gewoon rare wezens...

Die van mij heeft als pup geweigerd konijn te eten zowel kvv als karkas, na 2 jaar nog maar eens geprobeerd.. en ja hoor.. ineens lust hij konijn :biggrin2:
Uit solidariteit met onze konijnen, lust Frodo geen konijn :cool:
Door smulpaap
#3255967
Ik had het hier met vis , wilde eend en duif . Vis en wilde eend werd in het begin gegeten . met vis stopten ze al erg snel , en ik kan het bij wijze van een week lang aanbieden , ze hebben liever honger . Wilde eend was dan weer wel dan weer niet . Ik ben er eens twee jaar mee gestopt , toen aten ze het een paar keer . Daarna nooit meer .
Ik ben er dus maar mee gestopt . Ze zijn verder niet moeilijk met eten . En er bleef dus voldoende over om wel te eten
Duif , daar hebben ze allemaal eens aan geroken . En daar bleef het bij
Met fazant miepten twee van de vier honden , ik kwam er op een gegeven moment achter waarom . Reden , de organen . Die mocht ik er vooraf uit slopen anders lieten ze het liggen
En er was er eentje die wel fazant bouten wilde , maar geen karkas
Met wilde gans idem , gans ... lekker hoor . Maar wij willen geen maag , ook niet als ik de maag spoelde . Hart en lever van gans was wel weer lekker

Dus ja , je kan vol blijven houden . En kijken of je hond het ooit gaat eten
Maar als je hond verder niet miept en voldoende andere diersoorten krijgt dan kan je ook schrappen wat er niet zo gemakkelijk ingaat
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door