Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3255460
Net bij het snijden van de aardappels viel er een kwart rauwe aardappel op de keukenvloer, en die gekke Rocco pikt het in. Ik had niet verwacht dat 'ie ervan ging vreten maar hij heeft de helft op ::) Nou lees ik verschillende dingen: giftig/geef mijn hond wel eens rauwe aardappel want hij vindt het lekker en hij heeft er geen last van/hond dood van aardappel...
Hij heeft dus 1/8e van een aardappeltje op...daarna ging hij drinken...
Wat denken jullie?
#3255465
Hier is me dat ook weleens gebeurd per ongeluk. Toen floepte een stuk aardappel ook uit mijn hand met schillen en voordat ik het kon pakken zat het al in een maag van een van de honden.
Hier was niets aan de hand, denk ook wel dat het een beetje meevalt. Het is met name de schil en die witte/groene/gele uitlopers die er soms aanzitten die een stofje bevat die niet zo goed is.
#3255487
Aardappels op zich zijn niet giftig. Wel zit er solanine in de schil en uitlopers. Aardappels moet je nooit in te veel licht of zonlicht bewaren en als de schil groenig is moet je ruim schillen. Dan valt het wel mee met de giftigheid.
#3255506
pearlsofpassion schreef:Bah!
Ik heb dat ooit 1 keer geprobeerd en daarna nooit meer. Oh, wat vond ik dat goor!

Staat overal aangeschreven als giftig maar ik ken mensen die de schillen aan hun konijnen voeren en die hebben er ook geen last van. Ik zou het zelf wel nooit bewust doen.
Ik deed dat vroeger ook ::)
Aardappelschillen aan konijnen voeren. Er is er nooit 1 ziek geworden maar ik doe het toch maar niet meer, haha.

Ik denk dat zo'n stukje wel los zal lopen.
#3255507
Rauwe aardappel is niet giftig, alleen eventuele groene plekken onder de schil zijn giftig. Mijn teckel at vroeger elke avond een stukje rauwe aardappel. Als ik aardappelen ging schillen kwam ze naar de keuken. Was er gek op. En werd er 17 jaar oud mee.
#3255616
Erna schreef:Aardappels op zich zijn niet giftig. Wel zit er solanine in de schil en uitlopers. Aardappels moet je nooit in te veel licht of zonlicht bewaren en als de schil groenig is moet je ruim schillen. Dan valt het wel mee met de giftigheid.
Van dat groen weet ik inderdaad, dat dat echt niet goed is :-X

Alles was gisteravond zoals anders, geen gespuug of ander gedrag...gelukkig maar.

Bedankt voor het delen van jullie ervaringen ;)
#3255755
;D ;D ;D


Nou, dan is Moya zeker een varken. :-[ Die graaft het liefst de aardappels uit het land. Om ze dan af te knagen. Ik heb het liever niet, maar soms wil ze het gewoon even proeven. Ze krijgt dus regelmatig rauwe aardappel binnen, ik heb nog nooit iets aan haar gemerkt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door