Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kiraly
#3255455
Bij mij in de buurt loop een beauceron teefje van 5.5 maand. Een leuk hondje. Deze mensen zijn erg onervaren met dit ras. Ze hadden ooit een labrador en dat was stukje lopen en klaar. Nu loopt dit pupje al met een halti omdat mevr haar niet kan houden. Je kan denken niet mee bemoeien maar vind het sneu, omdat het een zeer inteligent pupje is. En eigenlijk wordt het in mijn ogen verknoeid. Als ik met hun een praatje maak willen ze ook niks aannemen( bijvoorbeeld hoe je dr kan afleiden van autoos en fietsers, trekken enz) ik heb al 20 jaar een beauceron en vind het fantastische honden, mits goed opgevoed van kleins af aan, wat dan ook weer geldt voor ieder ras, en ik leer ook nog elke dag van mijn hond. Maar je ziet dat het bijgestuurd moet worden. Ik weet bij welke fokker ze vandaan komt. Wat zouden jullie doen? Niks of .........iets of gewoon niet me bemoeien.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3255456
Wat wil je doen als ze al niet luisteren bij een praatje? Dan kan je veel willen, maar kennelijk willen die mensen dat niet.
Door Kiraly
#3255458
Nee dat is ook zo, maar zou je toch af en toe een tip of iets geven of zelfs die moeite niet meer nemen. En dan hopen dat als je nu iets zegt wat weg gewuifd wordt later terug komt in hun gedachte en dat ze er als nog evt wat mee kunnen doen, als hun frustratie hoog wordt.
Door Lil
#3255468
pfffff laat die mensen toch. Ze zitten er overduidelijk niet op te wachten, dus verspilde moeite.
Heel misschien staan ze open voor een goede hondenschool (moet je er wel eentje in de buurt kennen), maar verder denk ik dat je alleen weerstand oproept als je je ermee gaat bemoeien.
Door Lizzy
#3255471
Kiraly schreef:Bij mij in de buurt loop een beauceron teefje van 5.5 maand. Een leuk hondje. Deze mensen zijn erg onervaren met dit ras. Ze hadden ooit een labrador en dat was stukje lopen en klaar. Nu loopt dit pupje al met een halti omdat mevr haar niet kan houden. Je kan denken niet mee bemoeien maar vind het sneu, omdat het een zeer inteligent pupje is. En eigenlijk wordt het in mijn ogen verknoeid. Als ik met hun een praatje maak willen ze ook niks aannemen( bijvoorbeeld hoe je dr kan afleiden van autoos en fietsers, trekken enz) ik heb al 20 jaar een beauceron en vind het fantastische honden, mits goed opgevoed van kleins af aan, wat dan ook weer geldt voor ieder ras, en ik leer ook nog elke dag van mijn hond. Maar je ziet dat het bijgestuurd moet worden. Ik weet bij welke fokker ze vandaan komt. Wat zouden jullie doen? Niks of .........iets of gewoon niet me bemoeien.
Ik zou wel iets doen. Als is het maar voor je eigen gemoedsrust. Ja, we kunnen allemaal altijd onze mond wel houden maar daar is de wereld nog nooit beter van geworden naar mijn mening.

Ik zou er op af lopen en zeggen "joh, ik weet dat het mijn zaken niet zijn maar ik vind het gewoon zo jammer om te zien dat jullie Beauceron aan een halti loopt. En aangezien ik al 20 jaar ervaring met dit ras heb, wil ik aan je vragen of je misschien mijn hulp kunt gebruiken?".

Kijk, nee heb je en dan weet je dat en dan ben je er klaar mee. En dan heb je het in ieder geval geprobeerd. En misschien willen ze wel met je in gesprek als ze horen dat je al 20 jaar ervaring hebt met dit ras.
Door Kiraly
#3255479
Lizzy schreef:
Ik zou wel iets doen. Als is het maar voor je eigen gemoedsrust. Ja, we kunnen allemaal altijd onze mond wel houden maar daar is de wereld nog nooit beter van geworden naar mijn mening.

Ik zou er op af lopen en zeggen "joh, ik weet dat het mijn zaken niet zijn maar ik vind het gewoon zo jammer om te zien dat jullie Beauceron aan een halti loopt. En aangezien ik al 20 jaar ervaring met dit ras heb, wil ik aan je vragen of je misschien mijn hulp kunt gebruiken?".

Kijk, nee heb je en dan weet je dat en dan ben je er klaar mee. En dan heb je het in ieder geval geprobeerd. En misschien willen ze wel met je in gesprek als ze horen dat je al 20 jaar ervaring hebt met dit ras.
Ik denk dat ik dat idd nog een keer probeer. Ik wil ze helpen omdat ik het ook wel eens heb zien mis gaan. Ik heb ook niet alle wijsheid hoor, maar simpele dingen zoals aan de lijn lopen, ze zijn zo lekker trainbaar. En het is een werkhondje, dus er zit pit in. En idd nee heb ik en ja kan ik krijgen
Gebruikersavatar
Door Lizetta
#3255593
Als je jouw liefde voor het ras als insteek neemt, zullen ze het in ieder geval aan willen horen. Of ze er naar luisteren/ iets mee doen, is het volgende. Maar proberen kan altijd!
En misschien hebben ze er nu geen oren naar, maar pupperd komt straks in de puberteit en misschien dat ze jou dan toch wat vragen. Heb je toch iets bereikt...
Zo heb ik ook ooit eens iemand met een labrador van 10 weken aangesproken. die had 'm aan een flexlijn... en die pup maar trekken. Ik heb haar toen als tip gegeven om een vaste lijn te kopen, alsof ik zelf ook de overstap gemaakt had van flex naar vaste lijn (heb nog nooit een flex gehad ;D ). maanden later kwam ik ze weer eens tegen, mevrouw helemaal blij. Ze had mijn advies toen maar stom en overdreven gevonden, maar nu pups 9 maanden was, was een vaste lijn toch echt handiger.... en hij liep zelfs redelijk aan die vaste lijn ;)
Door miik
#3255832
ik zou eerst zelf aanbieden om ze te helpen wat lizzy ook zegt....
En anders zou ik contact opnemen met de fokker en die aanmoedigen eens samen te wandelen met ze.
Ik heb dat ook gedaan met een paar pupkopers die wat moeite hadden met hun eerste border collie. We spraken dan af om gezellig samen te wandelen en tijdens het wandelen gaf ik ze dan tips. Door regelmatig gezellig af te spreken kon ik ze op weg helpen en een beetje bij sturen... Maar ja, dan moet die fokker dat wel zien zitten en hun dat zelf ook willen ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door