Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3255253
De gewone vlieg dus.
Iedere dag enorm veel vliegen binnen, en aan de westkant bij de grote raampartij liggen er per dag zo'n 40 dode vliegen. Nu weer een hoop vliegen boven in de overloop tegen het punt van het dak in het westen. Kijk ik eens goed buiten zit onze hele westgevel vol met vliegen :-X :-X :-X
ik HAAT vliegen. Ik wordt er helemaal kriegel van. Ik vind het echt gore poepbeesten. Geef mij maar 10 spinnen ipv een vlieg. Maar er valt niet tegenop te meppen, ze komen dus binnen via dakkieren op de westgevel.

:help: S.O.S.!!!
Wat kan ik hieraan doen?
Door Lil
#3255262
Verdelging bellen? Op maneges laten ze vaak preventief spuiten. Weet alleen niet of dat voor nu al handig is. Vliegen gaan rond deze tijd vanzelf dood.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3255263
Ja ze liggen dus met bosjes dood in de woonkamer, maar iedere dag dus tig nieuwe en mijn gevel zit er vol mee. :-X En ondertussen vallen ze me lastig bij het koken ed :-X
Denk dat ik een onkruid spuit ga halen en met een ladder ga klooien
Door Lil
#3255264
Kaio schreef:Ja ze liggen dus met bosjes dood in de woonkamer, maar iedere dag dus tig nieuwe en mijn gevel zit er vol mee. :-X En ondertussen vallen ze me lastig bij het koken ed :-X
Denk dat ik een onkruid spuit ga halen en met een ladder ga klooien
Van de ongediertespuitbussen vond ik Hg goed werken.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3255268
Kan ik die dan ook in zo'n hogedrukspuit vullen?
Kom met een ladder nl. niet zo hoog.

Was trouwens fijn thuiskomen 2 weken gelden na de vakantie :-X Maar dus nog steeds last. Wil vandaag ook niet helpen dat er tegenover een paardenwedstrijd is vandaag, krijg ik nog lekker nieuwe erbij ::)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3255304
Kaio schreef:Kan ik die dan ook in zo'n hogedrukspuit vullen?
Kom met een ladder nl. niet zo hoog.

Was trouwens fijn thuiskomen 2 weken gelden na de vakantie :-X Maar dus nog steeds last. Wil vandaag ook niet helpen dat er tegenover een paardenwedstrijd is vandaag, krijg ik nog lekker nieuwe erbij ::)
Je moet gewoon ff naar de bouwmarkt, daar haal je een fles boktorrenzooi en daar spuit je de gevelkieren waar ze binnen komen mee in. Favoriete plekken in huis spuit je ook even in. Wel heel goed luchten dan.
Dit spul leng je aan in zo'n hogedrukspuit die je noemt.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3255307
gevel die nog wel zo'n 12 meter doorloopt, en eh 3 verdiepingen hoog is (poort is al 1,80 die je ziet):
Afbeelding
Dan even uitvergroting:
Afbeelding
ook onder het zwarte dak zitten er veel

uitzicht uit keukenraam
Afbeelding

Dan sta ik binnen 50 meter in de weilanden, akkerbouw, en iets verderop achterom staan koeien en/of paarden. Zal ook wel helpen met de vliegen dus .
Tanna schreef:Zou er een dood beest onder de dakpannen kunnen liggen?
kan natuurlijk altijd maar dat kan ik dus niet ff kijken. Aan de andere kant is de woonomgeving ook wel gunstig voor die krengen
Hope schreef:Zijn het geen clustervliegen? Daarmee moet je wel wat doen anders heb je er volgend jaar nog veel meer.

http://www.nvpb.org/Publicaties/Allemaa ... de-vliegen
Dat zou eens goed kunnen dus, zijn nl. meerdere soorten vliegen ed. En veel >:(
Angelique schreef:
Je moet gewoon ff naar de bouwmarkt, daar haal je een fles boktorrenzooi en daar spuit je de gevelkieren waar ze binnen komen mee in. Favoriete plekken in huis spuit je ook even in. Wel heel goed luchten dan.
Dit spul leng je aan in zo'n hogedrukspuit die je noemt.
Ok dat ook maar gaan zoeken, hoop dat ik erbij kan, plafond is nl. 5 m hoog aan die kant van binnen ::) Dan is modernere architectuur best onhandig ....
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3255320
hannabelgje schreef:Bij de DM verkopen ze ook vliegenstekkers. Niet zo gezond misschien maar het helpt hier wel goed.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Dat zijn die die ook iets verspreiden toch? Naja sprayen is ook niet je van het, en de hele dag achter vliegen aanlopen helpt ook niet. Maar uiteindelijk moeten ze toch buiten weg want dat is de oorzaak. Ben wel bang dat het dat is wat Hope zegt :(
Gebruikersavatar
Door Hope
#3255324
Kaio schreef:Dat zijn die die ook iets verspreiden toch? Naja sprayen is ook niet je van het, en de hele dag achter vliegen aanlopen helpt ook niet. Maar uiteindelijk moeten ze toch buiten weg want dat is de oorzaak. Ben wel bang dat het dat is wat Hope zegt :(
Mijn schoonouders hadden het voor het eerst vorig jaar, een beetje zoals jij het zegt. Nu liggen er elke dag zo'n 300 dode vliegen in huis :-X

Even informatie inwinnen bij een ongediertebestrijder. Als je nu goed bestrijd ben je er ook echt vanaf en krijg je later geen verrassingen meer.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3255343
T
*Lia* schreef:Het zijn niet van die hele grote als ik het goed zie.
Nee zeg maar "gewone". niet van die bromvliegen nee. Maar heeeeeeel veel dus.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door