Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door cath
#3255181
Ik hoorde iemand vragen of een kat krekels mag eten.
Ik zou denken van wel.
Weet er iemand meer over?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3255198
Krekels als in dikke zwarte of gewone groene sprinkhanen?
Sprinkhanen zowiezo wel en ik dacht krekels ook. Er zijn legio diersoorten die ze eten, het zou me straf lijken dat katten ze niet zouden mogen.
Door Too
#3255215
Ja hoor dat mogen ze best,
lang geleden gaf een bp-er het zo af en toe aan haar katten voor de vitamine B 1 [?] gewoon uit de dierenwinkel.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3255219
Ik denk dat ze die best mogen hebben. Mijn katten zijn dol op insecten, ze vangen ze zelf en zullen ook best eens een krekel pakken.
Door kakocavi
#3255269
Waarom niet? Wilde katten vangen ook wel eens een insect. Mijn eigen kat eet vliegen. Het lijkt me een goede bron van eiwit en nutriënten. Helaas zijn ze erg duur als je de prijs omrekent naar gewicht.
Gebruikersavatar
Door koekje
#3255282
Ik heb ook wel eens, jaren geleden, een bakje -ik dacht- sprinkhanen gehaald voor Ot en Sien. Ze vonden het vooral leuk.
Ik bewaarde ze zo in het bakje in de koelkast. Daar gingen ze van slapen :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door cath
#3255355
Dacht het ook wel.
Maar vond het toch beter om eventjes te horen hier ;)
Thanx voor de reacties :)
Door Too
#3255361
overigens... heb ik indertijd ook van die beesten aangeschaft, gezond extraatje voor de flatkatten dacht ik.
Mwah, één van de twee vond t allemaal best lollig maar die beesten liepen steeds weg....
loedertje knaagde er wat poten af en dat was het dan >:(
tegenwoordig behelpt ze zich met bromvliegen
Gebruikersavatar
Door cath
#3255362
Too schreef:overigens... heb ik indertijd ook van die beesten aange schaft, gezond extraatje voor de flatkatten dacht ik.
Mwah, één van de twee vond t allemaal best lollig maar die beesten liepen steeds weg....
loedertje knaagde er wat poten af en dat was het dan >:(
tegenwoordig behelpt ze zich met bromvliegen
;D dat is ook niet slecht he, want die willen wij niet ;)
Gebruikersavatar
Door Meneer M Hond
#3256898
Weet iemand of honden ook (gedroogde) insecten mogen hebben? Mijn hond snoept graag mee van de gedroogde meelwormen van de hamster maar ik heb eigenlijk geen idee of dat eigenlijk wel goed is voor hem. Hij vangt ook graag vliegen.. ::)
Gebruikersavatar
Door koekje
#3256941
Ik zou niet zo snel weten waarom niet. Het punt is alleen dat een hond groter is en meer eet op een dag. Maar af en toe eens voor de leut kan volgens mij best.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door