Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Linda1504
#3255204
IK KAN NIET REKENEN IN%
Maar ik weet hoeveel mijn hond moet hebben per dag
En wat ik moet geven

HOEF dan ook geen menu maar gewoon hoeveelheden van

Hoeveel spiervlees
Hoeveel bot
Hoeveel groente
En hoeveel orgaan

Meer info hond
Ras:Amerikaanse bulldog
Gewicht 35 kilo
Geen allergie voor zover bekent
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3255206
Wat voer je nu en hoeveel geef je daarvan?

Als je nu kvv voert kan je beginnen met dezelfde hoeveelheid op barf. Je merkt dan vanzelf of je meer of minder moet gaan voeren naargelang je hond mager of te dik zou worden.

Voer je nu brok, dan kan je beginnen met het dubbele aan gewicht in vlees te voeren. Dat klopt niet helemaal, maar is vaak een goed startpunt om van te vertrekken.

Wat je ook kan doen is gewoon 700gr per dag voeren en van daaruit vertrekken. Dat zou een gemiddelde voedingsbehoefte zijn voor een hond van 35kg. Maar elke hond is anders, dus persoonlijk kijk ik liever naar wat hij voorheen kreeg.
Door Linda1504
#3255208
Ik voor nu een kilo lotgering per dag met ene keer wat karkassen,nekken,lamsribben,eenden,nekken,kalkoennekken,of ander gevogelte karkas
Volgens de gek en hulp zou hij 1600 gram pd moeten hebben ik vindt dat wel veel want nu met zelfs 1 kilo kvv vindt ik hem iets ge dik
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3255212
1600gr is 4%. Hoe oud is je hond?
Als hj nu 1kg eet van Lotgering en daar een tikje te dik op is, zou ik ook een kg barf gaan geven. Lotgering is namelijk erg vet dus veel kans dat dat met een barfmenu wel.goed komt. Als je binnenkort hem nog steeds te dik vind, kan je er nog wat vanaf doen.

Ik moet wel zeggen dat als de rekenhulp je gezegd heeft hoeveel hij van elk onderdeel moet hebben en je zover al bent, ik je vraag niet goed begrijp.
Wat begrijp je dan niet?
Door Linda1504
#3255217
Ja ik ben idd met de rekenhulp achtergekomen
Hij is 7 maanden en zou dus 5% moeten hebben volgens de rekenhulp
Gebruikersavatar
Door Tal
#3255254
Ik weet niet of je ook nog kvv Lotgering wil blijven geven naast het Barfen maar Lotgering heeft ook meerdere mixen die rond de 16% vetgehalte zijn.
Dat is hetzelfde percentage als de Tammenga vleesmix compleet.
Door Linda1504
#3255969
Welke soorten zijn dat dan hij krijgt nu al verschillende soorten
Naast totaal voer met pens ook wild mix,kalkoen met zalm,en eend rund]
Gebruikersavatar
Door jimbo_bear
#3258278
7 maanden en nu al 35Kg!!! Is een echte bully.

Ik hem ook een Amerikaanse Bulldog, is nu 16 maanden en weegt 37Kg. Houd hem goed in de gaten in de groei periode, te snel groeien kan zwaar zijn voor de gewrichten. Het eerste jaar groeien ze sowieso heel hard.
Ik voer hem 3%. Mijn hond loopt minimaal 3x per dag (2x min 30 min en 1x min 45min). Ik voer hem de volgende hoeveelheden per dag.

Botvlees(42%)= 470 gram
Spiervlees(28%)= 310gr
Pens(10%)=110 gr
Orgaan(10%)= 110 gr
Groenten(10%)= 110 gr
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3258290
Ik kan ook totaal niet rekenen en gebruik ook de rekenhulp.
Heb ook een Amerikaanse bulldog. Mijne had vreselijk last van groeipijn en heb een poosje het groeipijn dieet gegeven. Dat heb ik ook uitgerekend met de rekenhulp hoor, ik ben echt een kneus met rekenen...

Lotgering is inderdaad wat vetter, helemaal in het begin heb ik dit ook gevoerd, 7 jaar geleden, toen ik over ging op andere merken moest ik ook meer geven, en als je wil barfen is de kans groot dat je toch wat meer moet geven.
Met 7 maanden had Harry genoeg aan 4% trouwens.
Hij is nu 9 maand en krijgt nu 3,5 procent, normaal menu weer, maar op aanraden nog wel extra groentes (niet berekend in zijn menu)
Gebruikersavatar
Door Tal
#3258796
Linda1504 schreef:Welke soorten zijn dat dan hij krijgt nu al verschillende soorten
Naast totaal voer met pens ook wild mix,kalkoen met zalm,en eend rund]
Als je op het soort vlees gaat staan en klikt met je muis dan zie je een analyse. Ik moet daar op mijn laptop iets voor naar beneden scrollen (om dat vakje met daarin de analyse te zien). https://www.lotgering.nl/Prijzen.aspx
Eend paard staat op 16,7% vet.
Totaalvoer light met paard rund lam op 16,5% vet.
Rund (is 100% rund, uitsluitdieet) 15,4% vet.
Eend kip staat op 15% vet.

Helaas staat niet van iedere soort een analyse maar bij de wildmix staat 21.3%.

Wij voeren merendeel de wat minder vette soorten maar ook de lam (enkelvoudig, staat bij lotgering als uitsluitdieet), staat op 19,1%

Daarbij ook van Tammenga een paar soorten, bv geit. Denk dat dat wel weer wat vetter is. Ook geven we zelf naast de kvv kippennek, spiervlees van verschillende dieren, soms wat orgaanvlees (van verschillende dieren, verschillende organen).

Groetjes, Chantal
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door