Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door eefje
#325115
onze Youp van 10jaar oud heeft de laatste dagen last van zijn buik,hij spuugt en vreet gras alsof hij een koe is.
Dat gras eten doet hij al sinds het weer een beetje begon te groeien,ze grazen met z'n 2e het hele veld kaal :o
Nou heeft hij verder niks raars gegeten en gedaan het enige wat er anders was is dat hij vorige week een teek had die voor een hele dikke wang zorgde maar die teek is direct verwijdert en zou dus verder toch geen problemen moeten opleveren?
Oja hij is op 13mei geent tegen parvo en weil
Hij heeft nog nooit wat gemankeerd en normaal eet ie gewoon niet als ie buikpijn heeft maar nu is het toch anders.
heeft iemand misschien een idee ?

groetjes eefje
Door Doedels
#325171
Probeer hem eens te laten stoppen met dat gras eten. Honden eten gras omdat ze misselijk zijn. Het helpt met spugen. Vaak blijven ze er van eten, maar het gaat op den duur de maagwand irriteren waardoor ze de misselijkheid in stand houden.
Voor een entreactie lijkt het me wat laat.
Weet je zeker dat je die teek binnen 24 uur hebt verwijderd?
Door Lizzy
#325193
eefje schreef: onze Youp van 10jaar oud heeft de laatste dagen last van zijn buik,hij spuugt en vreet gras alsof hij een koe is.
Dat gras eten doet hij al sinds het weer een beetje begon te groeien,ze grazen met z'n 2e het hele veld kaal :o
Nou heeft hij verder niks raars gegeten en gedaan het enige wat er anders was is dat hij vorige week een teek had die voor een hele dikke wang zorgde maar die teek is direct verwijdert en zou dus verder toch geen problemen moeten opleveren?
Oja hij is op 13mei geent tegen parvo en weil
Hij heeft nog nooit wat gemankeerd en normaal eet ie gewoon niet als ie buikpijn heeft maar nu is het toch anders.
heeft iemand misschien een idee ?

groetjes eefje
Entreactie kan (tot 3 maanden na de enting), maar lijkt me ook onwaarschijnlijk. Dit klinkt eerder als een virusje. Ik zou Okugest + probiotica gaan geven en wat Doedels aan geeft (zou ik ook doen): even geen gras laten eten. Het kan inderdaad nu ook wat irriterend werken. Ook zou ik diverse keren per dag een kleine maaltijd geven. En dan weer heel even aankijken hoe het gaat.
Door eefje
#325510
dat graseten hoe kan ik hem dat afleren?
want dat doet ie nl al een hele tijd en hij doet gewoon alsof hij staat te snuffelen en gaat dan dus staan eten.
Hij heeft nu niet meer gespuugt .
Die teek zag ik op het moment dat zijn wang dik werd,ik vermoed dat ie er niet langer als een dag gezeten heeft hij was zo groot als een anti conceptiepil(sorrie voor de vreemde benaming ;D )
kan dit nog uit maken dan?

groetjes eefje
Door Doedels
#325722
eefje schreef: dat graseten hoe kan ik hem dat afleren?
want dat doet ie nl al een hele tijd en hij doet gewoon alsof hij staat te snuffelen en gaat dan dus staan eten.
Hij heeft nu niet meer gespuugt .
Die teek zag ik op het moment dat zijn wang dik werd,ik vermoed dat ie er niet langer als een dag gezeten heeft hij was zo groot als een anti conceptiepil(sorrie voor de vreemde benaming ;D )
kan dit nog uit maken dan?

groetjes eefje
Fijn dat hij niet meer heeft gespuugd. Dan zal het toch misschien een virusje zijn geweest.
Een teek ter grootte van 'de pil' is niet kakelvers meer. Ik vraag dit omdat een teek na 24 uur een besmetting kan overbrengen. Die kan dan weer leiden tot allerlei vage klachten. Maar ik zou me niet druk maken. Als Youp opknapt dan heeft het niets met teken te maken.
Dat gras eten zou ik evengoed proberen te voorkomen. Sommige honden kunnen er prima tegen, maar andere blijven er misselijk van. Hoe? Tja, verbieden, belonen als hij er mee stopt en vooal alternatieven bieden. Als Youp het druk heeft met andere dingen, dan komt hij niet aan gras eten toe. Als gras eten al een gewoonte is geworen dan kan het wel even duren voordat je er van af bent. Succes.
Door eefje
#325733
ja dat afleren word dus moeilijk want dit is een gewoonte sinds een jaar.
als we aan het spelen zijn legt hij zelfs de tennisbal opzij voor hele happen gras.
Maar het schijnt nu weer minder te worden,volgens mijn zusje had hij vanmiddag geen gras gegeten.
Maar ik vroeg het omdat zijn wang dus zo dik was geweest en omdat zijn klieren vorige week ook wat opgezet waren en omdat ie al 10 is wilde we niet onnodig lang door lopen voor we naar de DA gaan.
Nou goed hij doet weer gewoon nu dus misschien toch nog te snel gebrult ;)

groetjes eefje
Door Doedels
#326148
Hoi Eefje,
Gaat het nog steeds goed met Youp? Het bleef toch in mijn hoofd malen wat je schreef over de teek, dikke wang en opgezette klieren. Als mijn hond dat had zou ik de DA bellen om te vragen of ik me daar druk over moest maken. Misschien iemand anders op het forum die hier een mening over heeft/ iets van af weet?
Door eefje
#328409
hij was bruin van kleur en zag er heel normaal uit maar ik moet er bij zeggen dat ik pas 3keer een teek gezien heb,ze zitten hier denk ik niet zo veel.
Hij heeft helemaal niet meer gespuugd sinds mijn laatste bericht en eet ook minder gras.
Verder stinkt hij nu ook iets minder uit zijn bek maar zijn mondgeur is nog steeds niet fris.
maar het gaat nu wel weer beter met hem(hij vreet nu steeds onze jongste hond op maar dat zal niet met de gezondheid te maken hebben denk ik ;D)

groetjes eefje
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door