Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door enchanted
#3254066
Sinds gisteren krijgt 1 van mijn hondjes nierdieet van Bandit vanwege nierfalen.
Ik ben even benieuwd naar ervaringen met kvv nierdieten. Bijvoorbeeld gingen de waardes ook iets omlaag, hoe voelde je hond zich na enige tijd dit gevoerd te hebben? Hoe lang duurde het eer je hond zich beter ging voelen. Gaf je naast nierdieet ook nog iets anders aan supplementen?

Ik zou heel graag wat ervaring willen delen.
Door enchanted
#3254090
Jazeker maar ik zie maar weinig concrete ervaringen met nierdieten (niet alleen van Bandit uiteraard).
Vandaar ook mijn vraag. Ik zie heel veel tips voorbijkomen maar dat is het dan.
Door enchanted
#3254182
Hallo Mike,
Ik durf dat niet zo goed.
Qua kosten maakt het me niet uit, geld is geen issue.

Ik zal me er eens in verdiepen want ik zal toch heea moeten fijnmalen ivm het ontbreken van veel tanden en kiezen....
Gebruikersavatar
Door Mike de Geus
#3254187
Hmmm, dan zal ik het gewoon proberen. Ik weet dat ik voor 1 van mijn klanten eens per 2 maanden een flink aantal bakjes nierdieet insla van Bandit, ik ga er dus wel vanuit dat het dier het er goed op doet. Mocht ik de klant weer eens zien zal ik eens navragen of meneer nog iets anders voert ban Bandit.
Door Diego
#3254814
Ik heb een hond gehad die heel ernstig nierfalen kreeg en die heb ik op Bandit nierdieet gezet.
Hij kon niet meer barfen, eten ging moeilijker, kauwen lukte niet goed ( hoog bejaard en geen goede tanden meer). En bandit at hij met smaak.
Ik heb alles geprobeerd, want het is zo ontzettend belangrijk dat ze blijven eten!
Op het laatst at hij alleen nog warme Bandit uit mijn hand. Bandit heeft hem wel goed gedaan en at hij tot de laatste dag met smaak.
Ik gaf hem ook extra visolie erdoor en veel gekookte groente. En gaf hem 4 á 5x per dag eten. Dat is beter voor nierpatienten.
De nierwaardes werden niet beter door Bandit. Nieren die niet goed werken, teveel uitgevallen zijn worden ook niet beter door Bandit. Misschien wel stabiel.
Ik ben blij dat ik Bandit gegeven heb aan hem.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door