Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Hope
#3254731
Lotje en Jimmy slapen 's nachts altijd in "de hobbyruimte". Dat is een ruimte boven de bijkeuken die we verder eigenlijk niets mee doen. Ideaal voor de katten, het is een behoorlijk stuk en het is er niet warm omdat er geen verwarming zit ::)

Nu waren we Lotje kwijt, al best lang. Overal geroepen, de baas buiten een ronde gemaakt, in huis gezocht, de stal, de buren gevraagd... Geen Lotje. Vanmorgen Jimmy weer buiten gelaten en weer op zoek naar Lottepot. Buiten gekeken, het voer was niet aangeraakt dus weer roepen en zoeken. Nog steeds geen Lotje.

Vanmorgen gaat manlief boven de kattenbakken schoonmaken en hoort hij geritsel achter de houten schotten. Achter die schotten zitten waterleidingen en verwarmingsbuizen. Hij dacht aan muizen, of een rat misschien. Maar even later hoort hij het weer, harder ook. Manlief roept mij, ik ook naar boven, wat zou dat zijn? We praten tegen elkaar en ineens horen we een heel zachte "miauw". Lotje!
Wij roepen en roepen om te kunnen horen waar ze precies zat en toen op geluk twee schotten eraf gehaald en daar was ze. Onder het spinnenrag en half klem in die smalle ruimte.

We hebben nog geen flauw idee hoe en waar ze erachter is gekomen. Ze zijn nu allebei buiten en we gaan straks op onderzoek uit. Die arme poes, ze had zo'n honger. Ze moet daar echt al een poos gezeten hebben.
En niet even roepen hé, neeeee, gewoon stil blijven zitten. Je moet haar eens horen als het regent buiten, dan heeft ze een heel luchtalarm wat ze laat afgaan, dat hoor je een straat verder nog wel.

Arme Lotje. Ze heeft wel een lekkere barfhap gehad voor de schrik.
Door Anne in Zweden
#3254737
Leuk, zo'n hartverzakkingskat. >:( :biggrin2: Zo heb ik lang geleden in Zweden eens drie dagen naar Bambi lopen zoeken in de stromende regen. Overal gezocht, geroepen, de berg achter het huis op geklomen voor het geval ze op jacht was in het bos. Op de derde dag loop ik langs een verlaten schuurje naast ons weggetje waar ik al twintig keer langs ben gekomen, hoor ik ineens miauw. Komt Bambi doodgemoedereerd aangekuierd, kurkdroog. Ze had prinsesheerlijk in een stapel stro in dat schuurtje liggen pitten tijdens de regenbui, en geen enkele keer dat ik daar langs kwam even van zich laten horen. Honger had ze ook niet, want het barst in zo'n schuurtje natuurlijk van de muizen...

Fijn dat Lotterd weer terecht is!
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3254761
Ocharme!
Wat een geluk dat je haar hoorde!
Je moet er niet aan denken! :-X
En wat zal je ongerust geweest zijn.

Hier ook katten die zich niet laten horen als ze opgesloten zitten. Dan denken ze dat ze iets fout gedaan hebben zeker? En houden zich dus maar stil. Ik heb me ook al vaak suf gezocht, maar dan weet ik tenminste dat ze in huis moeten zijn. Zet alle deuren open en met etenstijd komen ze wel uit.

Heb je de opening nu al gevonden?


Ooit hebben wij eens een kitten uit een spouwmuur gehaald bij de buren. Kitten van een week of 8-10. Buren op vakantie. Alleen dat gegeven zegt al genoeg. Kitten zat in de garage, recent gebouwd dus nog kale steen en daar waren de spouwen aan de zijden van de deur niet dichtgemaakt.
Op een keer hoorden we gemieuw en dat verplaatste zich over de hele muur. Binnen kijken, niet vinden...
Duurde echt een tijd tegen dat wij door hadden dat hij IN de muur zat, waar hij erin gekropen was en er dus ook weer uit moest. Hoe we erin geslaagd zijn hem te lokken is mij nog altijd een raadsel want bleek dat het te smal was om te draaien waardoor hij met zijn kont naar de opening zat. We hadden het al bijna opgegeven, maar dat kon ik toch niet...
Op een keer kon ik er met mijn vingers toch bij. Ik heb gegrabbeld wat ik vast kon krijgen en niet meer gelost...
Maar ik heb zelden zo gevreesd dat we het niet gingen kunnen redden als toen.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3254800
We hebben nog niet gevonden hoe ze erin kan zijn gekomen. Ze blijven in de garage of bijkeuken vannacht, morgen verder zoeken. Ik wil niet dat het nog een keer kan gebeuren, Jimmy is groter en zou klem kunnen komen.

Godzijdank hebben we haar gevonden. Ik moet er niet aan denken dat we dat niet hadden gedaan. Blijkbaar kon ze niet terug of wist ze de weg niet.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3255041
Lotje heeft heel veel geluk gehad dat jullie ze op tijd hebben gevonden! Pffff, wat een avontuur! Nu er nog achter zien te komen hoe ze daar is kunnen komen, zodat het niet weer kan gebeuren.
Maar ja, mocht je ze ooit opnieuw kwijt zijn, dan ga je natuurlijk daar als eerste kijken, dus al zou je de opening niet vinden dan is het nog niet meer zo gevaarlijk.
Hier ben ik zo ooit een kat 1 week kwijt geweest. Die was via het dakraam het dak opgelopen en bij de buren via het dakraam naar binnen. Ik hoorde hem op onze zolder op een gegeven moment klagelijk miauwen en het geluid kwam van de buren. Hij bleek zich toen daar ergens in de kruipruimte te hebben verstopt. Hij was werkelijk broodmager en liep te wankelen :'(
Hij heeft het gelukkig wel gered toen.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3264569
src_esther schreef:Ik moest aan Lotje denken toen ik dit gifje zag:
Afbeelding
:-X

Ja, dit zou dus echt iets voor haar zijn.
Ondertussen heeft ze wel geleerd zich te laten horen als ik roep. Waar gedroogde long al niet goed voor is :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Dian
#3264590
O, o, heerlijk zo'n kat die zich niet laat horen. Je had nog lang kunnen zoeken, wie verwacht nu dat ze achter schotten zou zitten. Hoop dat je snel de "ingang" vind, zodat dit niet weer gebeurt. Hartkleppen zijn wel getest zo.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Hope
#3264655
De ingang is intussen gevonden en dichtgemaakt. Toen Lotje lekker had huisgehouden had ze ruimte genoeg om te draaien en kon ze er dus ook weer zelf uit. Maar wat een bende heeft ze gemaakt :-X
Ik moet het nog opruimen, maar goed, ze kan er in elk geval niet meer in.

Tot grote ergernis van Lotje trouwens ;D
Door src_esther
#3264677
Hope schreef:De ingang is intussen gevonden en dichtgemaakt. Toen Lotje lekker had huisgehouden had ze ruimte genoeg om te draaien en kon ze er dus ook weer zelf uit. Maar wat een bende heeft ze gemaakt :-X
Ik moet het nog opruimen, maar goed, ze kan er in elk geval niet meer in.
Dus ze zocht het plekje vaker op? Wat goed dat jullie het gevonden hebben.
Hope schreef:Tot grote ergernis van Lotje trouwens ;D

Lotje: :crying: Baasjes: :ras:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door