Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#325465
Hoi,

Ik ga vanaf dit weekend Carnibest light voeren.
Kan ik gewoon 2 maaltijden per dag geven
en zijn huidige brokken er naast laten staan
totdat deze op zijn? (Nog voor ca. 3 weken voor.)
Hij is al bekend en heeft een uitgesproken voorkeur voor Rodi burgers maar die vond ik te duur om alleen maar te voeren. (Ken weegt 30kg.) ;D

Even uitleg voor mijn vraag:
Ken (zwarte grote poedel reu 9 jr) zit nu op de Royal Canin brokken en deze staan voor het grijpen de hele dag. (trage / moeilijke eter en eet alleen als ik thuis ben)
Ik wil zijn brokken ernaast laten staan totdat de emmer leeg is. Hij heeft toen hij net bij mij was 10 dagen rodi burgers gekregen (overgang periode) omdat ik geen Pedrigee Pall wilde voeren en hij in de dierenwinkel steeds bij de Royal Canin bleef staan. ;)
Laatst gewijzigd door Poedelpret op do 26 mei 2005, 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#325466
[quote="Claudia N"]

Hoi,

Ik ga vanaf dit weekend Carnibest light voeren.
Kan ik gewoon 2 maaltijden per dag geven
en zijn huidige brokken er naast laten staan
totdat deze op zijn. (Nog voor ca. 3 weken voor.)
Hij is al bekend en heeft een uitgesproken voorkeur voor Rodi burgers maar die vond ik te duur om alleen maar te voeren. (Ken weegt 30kg.) ;D

Even uitleg voor mijn vraag:
Ken (zwarte grote poedel reu 9 jr) zit nu op de Royal Canin brokken en deze staan voor het grijpen de hele dag. (trage / moeilijke eter en eet alleen als ik thuis ben)
Ik wil zijn brokken ernaast laten staan totdat de emmer leeg is. Hij heeft toen hij net bij mij was 10 dagen rodi burgers gekregen (overgang periode) omdat ik geen Pedrigee Pall wilde voeren en hij in de dierenwinkel steeds bij de Royal Canin bleef staan. ;)




[/quote]

Tja, alles kan natuurlijk, maar als hij die brokken nu al slecht eet zal die ze helemaal niet meer eten als er een maaltijd CB naast staat. Dan zou ik liever, als je perse die brokken nog wilt opvoeren een paar dagen alleen CB geven en dan een paar dagen brok. Door mekaar geven wordt niet door iedere hond even lekker verdragen.
Weggooien en/of geven mag natuurlijk ook altijd en verdiend lichtelijk de voorkeur ;D
Door Mevroi Kruim
#325467
Nou, ik had ook zo'n ik moet me brokken niet-muts, en never nooit zou ik de hele dag eten laten staan. Met rauw is dat gelukkig hier ook helemaal niet nodig, da's in 0.3 sekonden verdwenen ;D
Die honden hebben het goed bekeken, die gore brokken moeten ze niet, vers is beter! En gelijk hebben ze.
Ik heb zelf geen brokken meer gevoerd toen ik zag hoe goed het ging met vers (barf in mijn geval) en het restje aan het asiel gegeven, maar als je beslist brokken wilt blijven geven zou ik ze na 5 minuten weghalen en niet laten staan. Daar kweek je juist luie/trage eters mee.
Door danielle1980
#325468
ik zou dat nooit doen, zou de brokken eigenlijk gewoon weggooien ::) :P

maar als je dan brokken wilt geven, zou ik s ochtends bv brokken geven, als ie t niet eet weg halen na tijdje en dan s avonds cb.
of andersom natuurlijk.

zou de brokken zo en zo niet de hele dag laten staan, moet naar mijn weten trouwens ook liever 8 uur tussen brok eten en vlees eten zitten. :-\
Laatst gewijzigd door danielle1980 op do 26 mei 2005, 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Peet
#325469
Ik denk..... :P....dat hij die Cb direct zonder problemen achterover slaat....en dat je de rest Royal C aan je plaatselijke asiel kan doneren...voordat je een rolmops hebt.... :P ;D

Maar ff een vraagje: waarom Cb light?
Als hij een lastige eter is, zou ik niet direct aan een Light voer denken... ???
Gebruikersavatar
Door Angelique
#325490
[quote="Peet"]
Ik denk..... :P....dat hij die Cb direct zonder problemen achterover slaat....en dat je de rest Royal C aan je plaatselijke asiel kan doneren...voordat je een rolmops hebt.... :P ;D

Maar ff een vraagje: waarom Cb light?
Als hij een lastige eter is, zou ik niet direct aan een Light voer denken... ???
[/quote]

Het is conform het advies van de fabrikant om oudere honden over te schakelen met CB-Light.
Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#325504
[quote="Peet"]
Ik denk..... :P....dat hij die Cb direct zonder problemen achterover slaat....en dat je de rest Royal C aan je plaatselijke asiel kan doneren...voordat je een rolmops hebt.... :P ;D

Maar ff een vraagje: waarom Cb light?
Als hij een lastige eter is, zou ik niet direct aan een Light voer denken... ???
[/quote]

CB light is mij door Corine zelf geadviseerd en wordt ook in hun brochure genoemd als overgangsvoer.
Ken is nog steeds een paar kg te zwaar maar ik wil hem niet laten dieeten vandaar ook light.
Ook zit er in light weer meer pens en dat zou beter verteerbaar zijn voor een gevoelig maag/darm gestel.

Vandaar :D
Door Peet
#325505
Ik ging uit van een moeilijke eter = mager = Cb light niet nodig ;)

Zeker als hij te dik is, zou ik er geen brokken bij laten staan.

Dan is hij zo weer op gewicht!
Enne, mutsen met eten = eten weg, morgen weer een kans. Klaar!
Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#325507
[quote="Peet"]
Ik ging uit van een moeilijke eter = mager = Cb light niet nodig ;)

Zeker als hij te dik is, zou ik er geen brokken bij laten staan.

Dan is hij zo weer op gewicht!
Enne, mutsen met eten = eten weg, morgen weer een kans. Klaar!


Klinkt goed, anders ben ik straks ook alleen maar aan het mutsen! ;D
[/quote]
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door