Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
#3254514
Goed, het is op zich niet zo'n heel dringende, diepgaande vraag maar...


Ik merk ineens dat mijn eitjes op zn kop in het doosje zitten. Met de punt naar beneden dus! Ik heb eigenlijk heel mijn leven gedacht dat het puntje de bovenkant is, en ze dus met de dikke bolle onderkant beneden zitten. Zo dus;

Afbeelding

Was dat altijd al? Is het toeval? Is het alleen bij de 10 stuks scharreleieren van de lidl? Of ook bij andere soorten en merken? En waarom dan?


Wie o wie geeft mij duidelijkheid!
Door eelke
#3254530
hannabelgje schreef:Volgens mij zaten ze vroeger inderdaad andersom in het doosje.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Ah een medestander! :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3254532
Volgens mij zaten ze vroeger altijd met het puntje omhoog ja.
Voor mij is dat puntje ook gewoon de bovenkant, hoe ze dat ding ook in een doosje doen. :biggrin2:
Door eelke
#3254534
Nou ik lees dus inderdaad met de punt naar beneden bewaren ivm de dooier en het luchtzakje.

Wat bijzonder! En hoe gek eigenlijk dat me dat nog niet eerder is opgevallen. (of nou ja, gek, eeeehmmm...).
Door hannabelgje
#3254535
Volgens mij zijn ze begonnen met broedeieren op die manier te bewaren en besloten ze dat het voor alle eieren beter is. Volgens mij is het het beste om ze gewoon op te eten. Ik ben dol op eieren.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door eelke
#3254536
Ja, dat was ook de aanleiding, ik ging twee eitjes lekker zacht koken, beetje zout er op. Maar meteen een doos van 10 vind ik wel veel.
Door Mandarijn
#3254541
Oh daar let ik nooit op. Ik kijk alleen of de eitjes geordend uit het doosje gehaald worden. En niet alles aan 1 kant. Ik word wild als er aan de rechterkant 3 eieren uit een doosje van 10 zijn en links 1 :biggrin2:
Door eelke
#3254542
Mandarijn schreef:Oh daar let ik nooit op. Ik kijk alleen of de eitjes geordend uit het doosje gehaald worden. En niet alles aan 1 kant. Ik word wild als er aan de rechterkant 3 eieren uit een doosje van 10 zijn en links 1 :biggrin2:
Ja vreselijk zulke dingen! Gewoon netjes van links naar rechts of van rechts naar links. Geen rare fratsen.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3254545
Mandarijn schreef:Oh daar let ik nooit op. Ik kijk alleen of de eitjes geordend uit het doosje gehaald worden. En niet alles aan 1 kant. Ik word wild als er aan de rechterkant 3 eieren uit een doosje van 10 zijn en links 1 :biggrin2:
Weet je waar ik ooit wild van werd? Twee eieren willen bakken, eitje tikken tegen de pan en dan erachter komen dat er een verrot kuiken in het ei zit. :-X
Door eelke
#3254546
Hope schreef:Weet je waar ik ooit wild van werd? Twee eieren willen bakken, eitje tikken tegen de pan en dan erachter komen dat er een verrot kuiken in het ei zit. :-X

Zeg! Nu verpest je wel een beetje mijn lekkerzachtgekookteitje-moment :???: Getver!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door