Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door geer
#325414
Willen die twee van mij absoluuuut niet knagen? Op niets! Ze vreten de Carnibest op als dolle wolven, maar zodra ik ze iets geef dat ook maar een heeeel klein beetje lijkt op iets waar ze op moeten kauwen, dan passen ze... Kipfilet is heerlijk, zolang het in hapklare stukjes is gesneden...wee als het nog aan een botje zit... Nekjes, ribjes, kuikjes...ze moeten het niet..zelfs gedroogde vleesdingetjes van Bandit gaan ze al te ver... WHY?! ::)
Door Femke
#325445
geer schreef: Willen die twee van mij absoluuuut niet knagen? Op niets! Ze vreten de Carnibest op als dolle wolven, maar zodra ik ze iets geef dat ook maar een heeeel klein beetje lijkt op iets waar ze op moeten kauwen, dan passen ze... Kipfilet is heerlijk, zolang het in hapklare stukjes is gesneden...wee als het nog aan een botje zit... Nekjes, ribjes, kuikjes...ze moeten het niet..zelfs gedroogde vleesdingetjes van Bandit gaan ze al te ver... WHY?! ::)
omdat ze net zulke verwende tr*tten zijn als die 2 van mij denk ik >:( >:( ;D

Zelfs een kippennek die ik zo plat heb geslagen dat het bijna kippennekkenmoes is geworden, willen ze nog niet.
Teveel moeite, daar hou ik het maar op. ::)
Door geer
#325447
Ik had laatst nekjes in ministukjes gesneden, 't waren echt miniflurpjes nek. Dat door de CB geroerd... Nou, de volgende ochtend was de CB op, maar de flurpjes lagen er nog. Ik kan kuikentjes toetakelen tot ze er echt niet meer uitzien als kuikentjes, maar ook die moeten ze niet.. Maar ik wil wel graag dat ze een beetje gaan kluiven...
Door Mevroi Kruim
#325480
Tja, dan zit er niks anders op dan honger laten lijden 8) 8) ;D want dat maakt zoals bekend zelfs rauwe bonen zoet. Dat je er daarna aan doodgaat, ach ... ;D ;D ;D
Door Supermax
#325553
Hier idem dito. De CB wordt goed naar binnen gewerkt. Maar voor de rest valt het vies tegen. Wat dat betreft is de oudste nog het makkelijkst, die vreet hele kippelevertjes op, 1 van de jonge poezen doet dat ook nog wel, de ander wil het alleen maar uit de blender...
Kipfilet idem dito, alleen de laatste poes wilt het helemaal niet.
Laatst eendenekken gehaald, maar dat vonden ze ook niet veel aan, ja als ik er stukjes vlees afsneed meer niet... De hond moest ze ook niet, dus dat was enkele reis vuilnisbak voor de nekken :(.
Gewoon rare beesten die katten ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#325568
Bij mij eten ze het alletwee gewoon op, nekken vleugels een beetje plat geslagen kippenpoot werken ze nog wel weg.
Maar dat komt denk ik ook wel omdat ze het van jongsafaan gewend zijn
Door Loeka
#325614
sylvia schreef: Maar dat komt denk ik ook wel omdat ze het van jongsafaan gewend zijn
Ik denk het wel. Hier eten de kittens vanaf een week of 8 al kippennekken. Hoewel er ook 1 bij was die eigenlijk pas sinds kort ook kluift, daarvoor liep ze met haar neus in de wind er bij vandaan :o ;D
Door Kefraya
#326076
Mijn poezebeest wil ook absoluut niet kluiven, spuugt de botjes uit de Bandit ook gewoon uit ...
Ik maak me wel een beetje zorgen om haar gebit: ze heeft toch al wel aanslag (is nu 5). Ik geef haar regelmatig een kippehartje om op te knagen, maar dat is blijkbaar niet genoeg :-\
Door Nelly
#326328
Zipper is niet bang voor een kippenekkie of ander klein botje met vlees; Mistral daarentgen vind het maar lala. Als hij echt niks anders krijgt, nou ja vooruit :-X
Door Seppe
#329264
Tja, zo komen we nergens. Ben ook sinds twee maanden aant barfen geslagen. Seppe, onze hond dus, is reuzecontent. Maar kat Deus (ondertussen al wel 8 jaar gewend aan blikvoeding) wil wel wat vlees met spiertjes, zeker als ik het overgiet met een beetje heet water. Maar orgaanvlees, ho maar, te veel door zijn bakje en hij haalt de neus op, 1 stukje om hem in de maling te nemen en ik vind gegarandeerd 1 stukje naast het bakje terug (rundshart eet hij wel). Wat beentjes betreft, alleen het gemalen kippenkarkassengedoe eet hij heel voorzichtig op (met wat heet water), geen nekje, geen vleugeltje en zeker niets groter. Groenten gaan er nu met mespuntjes (bij wijze van spreken) door.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door