Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door El_Kato
#3254332
Wij hebben 2 jaar geleden en vorig jaar 2 hondenmanden op maat laten maken met het idee dat we daar jaren mee zouden doen. Helaas is van beide manden het materiaal aan het scheuren, schijnt door de inwerking van lichaamssappen van de honden te komen. Op de site stond dat ze makkelijk schoon te maken waren, vochtige doek erdoor heen en klaar maar dat bleek toch niet voldoende te zijn :-\ . Het bedrijfje bestaat inmiddels niet meer dus bij hun kan ik niet meer terecht maar vooral de grootste mand (de oudste) word nu wel erg lelijk en is door de scheuren ook niet goed meer schoon te houden. Ik heb voor een biabed gekeken maar zie dan toch wel tegen de prijs op en vind het ergens ook weer zonde omdat de vulling van de manden nog goed is en een hoes dus ook zou voldoen.

Na wat zoekwerk kwam ik op deze site http://www.comfort-kussen.nl/losse-hoes ... euren.html heeft iemand hier ervaring mee? Of goede ervaringen met iemand anders die hoezen maakt?

De groote mand is rechthoekig en heeft alleen aan een lange kant een V inkeping maar dat zou denk ik niet zo'n probleem moeten zijn. De andere mand is een hoekmand dus denk dat we die gewoon weg moeten gooien als het te erg word…
Door El_Kato
#3254360
Bedankt voor je reactie!

Vraagje nog na onze laatse ervaring, waar maak je het mee schoon? Wil nl weer een nepleren hoes maar wel eentje waarbij het voldoende is als ik hem wekelijks met een doekje met water of een licht sopje kan schoonmaken.
#3254365
Ik heb geen nepleer maar waterdichte stof en die kan in de wasmachine.
Het is de allweather stof

http://www.comfort-kussen.nl/hondenkuss ... &filter=27

Ik heb hoezen van deze stof in het nachthok (in de garage) en ik moet eerlijk bekennen dat ik die wel regelmatig onthaar (met vochtige doek) maar niet zo heel vaak schoonmaak.

Spot 'graaft' in zijn kussen en deze hoes is tnt de enige die dat houdt....

Binnen hebben ze een dreambay mand en die is inmiddels ook gescheurd. Ik twijfel nog wat ik daarmee ga doen.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3254420
Wij hebben een poos terug 2 orthopedische kussens laten maken bij schuimrubberbetaalbaar.nl. Deze zijn bekleed met motorzadel-kunstleer. Wij zijn daar heel tevreden over. Misschien kun je daar ook losse hoezen laten maken?
Door Borke
#3254973
Doranto schreef:Wij hebben een poos terug 2 orthopedische kussens laten maken bij schuimrubberbetaalbaar.nl. Deze zijn bekleed met motorzadel-kunstleer. Wij zijn daar heel tevreden over. Misschien kun je daar ook losse hoezen laten maken?
Dat klinkt interessant!
Welke maat is dat en wat kostte dat?
Heb je een foto?

Ik zoek een nieuw bed voor Sofi :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door doranto
#3255150
Borke schreef:Dat klinkt interessant!
Welke maat is dat en wat kostte dat?
Heb je een foto?

Ik zoek een nieuw bed voor Sofi :biggrin2:
Als je een orthopedisch kussen wilt is het belangrijk dat de bekleding een bi elastisch materiaal is, omdat het effect van de traagschuim toplaag anders teniet wordt gedaan. Zodoende ben ik op het motor zadel kunstleer uitgekomen. Dat is bi elastisch en mat zwart zodat het hier mooi bij ons lederen bankstel past. Ik heb voor de honden 2 rechthoekige rieten manden waar de kussens in liggen.
De kussens die ik heb hebben een kern van basijs pantera 170 dik 7 cm en een toplaag van 3 cm sensus sg 65 traagschuim
prijs per kussen ca. 120 à 130 euro, voor een maat van ongeveer 1 meter bij 70cm.
De kussens zijn helemaal rondom met het kunstleer bekleed, zodat ik de hoes evt. om kan draaien als de bovenkant lelijk zou worden. Dat zal echter niet zo gauw gebeuren denk ik, want Harrie heeft al verschillende keren geprobeerd om er een gat in te graven ::) , maar het is nog onbeschadigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door