Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3254167
Onze vloermop heeft de geest gegeven, al hielp het niet erg dat Meneer hem in 2 stukken brak en zei dat het tijd werd voor een nieuwe (en vervolgens naar zee vertrok). ::) Ik wil graag een goede vloermop, met een steel die niet gaat roesten en toch stevig is. Geen trap systeem, want ik ken meneer ook langer dan vandaag en dat is geen lang leven beschoren. Wij dweilen (en stofzuigen) dagelijks ivm zand en nu ook het verharen van Flowie. We hebben tegels op de vloer.
Eventueel kan een wisser ook, maar ik heb een giga hekel aan uitwringen van vuile dweilen. Een stoomreiniger is nog even geen optie, dat komt ooit nog wel. We hebben er 1 te leen gehad en vonden het nog niet zo fijn dat we er nou direct zelf een willen aanschaffen. :-\

Wat gebruiken jullie om de vloer te reinigen en wat is een fijn merk wat lang mee kan gaan?
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3254190
Ik gebruik of de mop van vileda of een duurder systeem van vileda, die heeft een ronddraaiwringer in de emmer. (maar daar moet je wel voor trappen). Telkens met de hand wringen is hier zeker geen optie!
Ik heb ook nog een karcher stoomreiniger maar vind dat niet echt je van het, duurt nog veel langer dan dweilen en mijn hand begeeft het halverwege vanwege de hele tijd het handvat in te moeten duwen.
Door Elf
#3254251
De MagicMop is ideaal. En zo af en toe de stoomreiniger. Wij hebben een basaltvloer, natuursteen, en daar mag je niet te vaak op stomen omdat dan de impregneerlaag en de lijnolie die je er in dweilt er steeds weer uit komt.
Gebruikersavatar
Door Ina
#3254272
Lizzy schreef:http://www.magicmop.eu/

Al jaren.
Deze...., 2 keer zelfs..... want we hebben er ook één voor buiten (ja sorry... lichte tegels en een rare man :biggrin2: )
Als de meiden met hun baggerpoten door de tuin racen en strepen achterlaten op de keurige tegels.... en in dezelfde vaart doorgaan door de woonkamer en keuken, haalt manlief heel braaf de wondermop er achteraan als ze zijn uitgeraasd :thumbup:

Echt een super ding en gaat onwijs lang mee
#3254289
Het word een magicmop, al besteld via de link van Lizzy. Dank. :-*

Een stoomreiniger komt er nog wel eens, maar wij hadden een enorm apparaat te leen, duurde heel lang voor hij warm was, was een log en zwaar apparaat. En meneer moest naar zee dus we hadden ook verder geen tijd om op gedegen onderzoek uit te gaan.

Dak voor alle tips.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door