Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door judithj81
#3250712
Hallo, ik zit toch enige tijd met een vraag over de KVV rollen.
Ik heb 2 katten en 1 hond. Ik voer de katten uitsluitend Carnibest want die zijn best lastig met eten maar mijn hond voer ik dus verschillende merken alleen ik vraag mij af wat is nu het verschil per merk? Is er onderzoek gedaan naar welk merk kwalitatief het beste is? Ik heb er nu weer eentje gekocht om te proberen van het merk: 'buddy' te koop bij Ranzijn maar het lijkt wel drap wat eruit komt.
Zal het ook niet zo zijn dat veel worsten gewoon in dezelfde fabriek gemaakt worden en een andere naam + samenstelling krijgen om de verkoop gewoon hoog te houden?

Ik hoor graag jullie mening hierover.
Door Cockerlover
#3250714
KVV fabrikanten schieten als paddestoelen uit de grond en dus moet je toch een beetje zoeken naar "het beste" voer. Dat hangt bovendien ook af van je hond. Mijn hond kan het heel goed doen op Haaksbarf terwijl jouw hond daar ziek van wordt (bij wijze van spreken). Als je kvv wil vergelijken, kijk dan eens op http://www.voerwijzer.com. Daar vind je een overzicht van veel merken met hun samenstelling erbij. Ik wissel merken en diersoorten af, duurdere (zoals Haaksbarf) met goedkopere zoals Degomeat.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3250717
Er zijn meerdere goede merken. Wat ik belangrijk vind in een kvv:
- bot als calciumbron
- geen premix
- geen granen, rijst etc toegevoegd.

Focus je sowieso niet op 1 merk. Het beste is om meerdere merken te voeren omdat ieder merk zn eigen samenstelling heeft. Zo bevat bijvoorbeeld de ene geen nier en de ander vrij veel nier, dit middelt dan uit.

Persoonlijk hou ik van een grovere kvv, ook geef ik liefst biologisch.
Door judithj81
#3250754
Bedankt voor de reacties! welk merk gebruik jij Pluk? zou ook wel biologisch willen geven maar de prijs zal ook wel aan de hoge kant zijn of valt dat wel mee?
Gebruikersavatar
Door pluk
#3250794
judithj81 schreef:Bedankt voor de reacties! welk merk gebruik jij Pluk? zou ook wel biologisch willen geven maar de prijs zal ook wel aan de hoge kant zijn of valt dat wel mee?
Ik barf tegenwoordig, maar heb voorheen met name Darf gevoerd. De prijs zit nu rond de 4,50-5,00 per kilo meen ik.
Door enya13
#3250932
je voert al carnibest aan de katten, er is ook cb hond [ook bio versie] bij ons in de welkoop verkopen ze barfmenu. erg duur, maar prima spul.
alle waar naar zijn geld. de goedkopere merken zijn vaak vet en er zit veel goedkoop orgaanvlees in plus daarom allerlei toegevoegde vitamines enz.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3251015
Voor biologisch kom je dan al snel op Darf uit. Mijn lab ging van Darf echter heel veel meer poep eten. Dat stopte , of werd minder, toen we weer van darf naar dogmeat gingen. Het is een beetje zoeken waar je hond het goed op doet.
Hier ligt altijd wel dogmeat, tinlo, all animal, alaska en af en toe oervoer on de vriezer. Hunters home is ook een fijne kvv vind ik.
Gebruikersavatar
Door Mike de Geus
#3254176
Helaas is er geen merk de beste te noemen. Voor jouw hond zal merk x het beste uit de bus komen, voor mijn hond misschien wel merk Y. Ook is een onderzoek enkel een momentopname van de kvv van die dag, het is dus erg moeilijk om een label "beste" te koppelen.

Wel is het zo dat er verschillende merken zijn waar de kwaliteit hoger ligt dan bij andere merken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door