Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door M@rina
#3253738
Saar is bijna 11 en we merken dat, zodra we wat langer lopen dan normaal, ze veel heeft gerend o.i.d, ze de volgende dag wat stram is. Niet gek natuurlijk want ze gedraagt zich soms als een jonge dolle trien.
Ik wil haar wel wat gaan geven voor gewrichten en spieren, maar wat? Hoor graag jullie tips en adviezen.
#3253810
M@rina schreef:Saar is bijna 11 en we merken dat, zodra we wat langer lopen dan normaal, ze veel heeft gerend o.i.d, ze de volgende dag wat stram is. Niet gek natuurlijk want ze gedraagt zich soms als een jonge dolle trien.
Ik wil haar wel wat gaan geven voor gewrichten en spieren, maar wat? Hoor graag jullie tips en adviezen.
Ik geef mijn actieve bejaarden van 11 en ruim 13 glucosamine .
Ik weet niet of je bij Saar weleens een bloedonderzoek laat doen ?
Mocht je besluiten om glucosamine in te zetten dan is het denk ik wel van belang om even te laten checken hoe haar nierwaardes zijn
Zijn de nierwaardes nog in orde dan kan je glucosamine inzetten
Ik heb voor mijn honden de glucosamine van het merk Puur Extra , o.a te koop bij Medpets
Verder geef ik ze de visolie van Doils - Joint , deze variant bevat een hoge dosering EPA - DHA (voor de gewrichten )
Er zijn natuurlijk meerdere merken glucosamine en visolie
De gluco van Phytonics is ook een goede , net als de visolie van bv Solgar
Dat is een kwestie van proberen
Verder denk ik dat je wel weet dat een goede visolie zo zuiver mogelijk moet zijn

Het stram zijn verdwijnt natuurlijk niet (geheel ) :biggrin2: Als ze hier bv teveel hebben gedaan dan is het ook hellup , ik kom even niet zelf op de bank
Maar ze herstellen nog wel steeds snel . De volgende dag springen ze zelf weer op de bank . En als we dan een dag wat rustiger aan doen dan zie ik geen stramheid meer , ook niet tijdens het wandelen
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door