Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3252660
Nu het zo koud is buiten, is het niet prettig om de achterdeur de hele dag open te hebben. En dus ben ik op zoek naar een hondenluik.
Een die goed afsluit zodat er niet te veel kou en tocht binnen komt.

Welk luik hebben jullie en hoe bevalt dat?
Door Lil
#3252921
Ik he. Een staywell een harde zo'n 6 a 7 jaar nu. Sluit prima, maar hard heeft den groot nadeel: veel lawaai en nu voor het eerst een hond die het niet fijn vindt (2 katten en 3 honden gingen probleemloos erdoor). Ik zou nu een zachte klep kiezen.
Door hannabelgje
#3252926
Ik heb een zachte klep, maar die is gaan scheuren. Geen onderdelen meer leverbaar dus nu een giga tochtend hondenluik. Ook reuze handig.....

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3252950
Ik had ook met zachte klep. Beviel an sich wel, was niet gescheurd, maar tochte toch lekker door. Wind waaide 'm gewoon open. Die harde maekn weer zo,n pokkeherrie en ook die laten best wind door. Als het freaking rotweer is met noorderwind ofzo, dan moet die maar gewoon dicht.
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3252972
Dat klinkt allemaal nog niet ideaal.

En hoe zit het met afsluitbaarheid? Hij komt in de buitendeur, dus ik zou er graag voor ´s nachts een slot op hebben, want als er een hond door kan, kan er ook een inbreker door.

Misschien wordt het een doe-het-zelf project....
Door Lil
#3252973
Spikkelneus schreef:Dat klinkt allemaal nog niet ideaal.

En hoe zit het met afsluitbaarheid? Hij komt in de buitendeur, dus ik zou er graag voor ´s nachts een slot op hebben, want als er een hond door kan, kan er ook een inbreker door.

Misschien wordt het een doe-het-zelf project....
Bij mijn luik met harde klep zit een grote hardplastic plaat die je erin zet. Inbreker is sneller en stiller met ruit inslaan. Ik geloof dat bij die met zachte klep een metalen plaat zit. Je kunt ook met de knoppen afsluiten bij de mijne. Dat wilde ik toen omdat ik nog katten had, dus ik heb vierweg opening. In en uit, helemaal dicht, alleen Naar buiten of alleen naar binnen. Dat kan met de zachte klep niet. Maar nu ik geen katten meer heb gebruik ik nooit meer de variant alleen naar binnen; het is nu of volledig open of volledig dicht. Maar voor overdag/s nachts doe ik gewoon de knoppen op dicht. Dat forceren maakt veel lawaai, dus denk ik dat een slimme inbreker via een koevoet of het raam naar binnen komt en niet via moeilijk stuk te maken hard plastic. Ben ik en honden langer weg dan gaat die complete plaat erin.
Door hannabelgje
#3252974
Hier zit ook een hard plastic plaat in die je er in schuift. Heel degelijk ding.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door Borke
#3253054
Wij hadden in ons vorige huis een zacht luik waar zowel Borke als de Maine Coons prima doorheen konden. Het was afsluitbaar met een metalen plaat. Stel je niet teveel voor bij zo'n metalen plaats. Iemand met stevige schoenen trapt zo'n ding er zo uit. Leo had bij ons aan de binnenkant 2 grendels gemaakt die volledig over dat luik heen sloten en die deden we er voor als hij dicht ging. Denk aan 2 stevige tralies die de opening bedekten. Dat was niet mooi, wel inbraak proof :cool:

Ieder luik brengt tocht met zich mee. Degenen die goed afsluiten minder, maar die maken meer lawaai. Ideaal is het niet. Bij dit huis hebben we het niet meer gedaan, speelden we weer portier :biggrin2:
Door Lil
#3253151
Borke schreef:Wij hadden in ons vorige huis een zacht luik waar zowel Borke als de Maine Coons prima doorheen konden. Het was afsluitbaar met een metalen plaat. Stel je niet teveel voor bij zo'n metalen plaats. Iemand met stevige schoenen trapt zo'n ding er zo uit. Leo had bij ons aan de binnenkant 2 grendels gemaakt die volledig over dat luik heen sloten en die deden we er voor als hij dicht ging. Denk aan 2 stevige tralies die de opening bedekten. Dat was niet mooi, wel inbraak proof :cool:

Ieder luik brengt tocht met zich mee. Degenen die goed afsluiten minder, maar die maken meer lawaai. Ideaal is het niet. Bij dit huis hebben we het niet meer gedaan, speelden we weer portier :biggrin2:
Ja, tot nu toe enige nadeel is het lawaai van die harde. Verder geen spijt van, want ik heb geen last van het lawaai omdat ik we niet ben (sorry, dat klinkt gemener als ik het bedoel).
Door Lida. S
#3253162
Ik had een harde staywell. Deze heeft het 2 dagen volgehouden. Toen hadden de honden hem gesloopt. Ze vonden het leuk om er doorheen te rennen. In en uit en in en uit en dan met twee tegelijk. Ik hoef geen hondenluik meer.
Door Lil
#3253183
Lida. S schreef:Ik had een harde staywell. Deze heeft het 2 dagen volgehouden. Toen hadden de honden hem gesloopt. Ze vonden het leuk om er doorheen te rennen. In en uit en in en uit en dan met twee tegelijk. Ik hoef geen hondenluik meer.
Ik denk dat dan geen enkel luik gaat houden. Over in en uit: gaat hier in sneltreinvaart, al ruim 6 jaar lang zo'n 10 keer per dag op en af en o ja Jones is eigenlijk te groot ervoor. Nu dus voor het eerst hele kleine barstjes in de klep (kan nog een nieuwe kopen en ga dat uit veiligheid maar ff alvast doen denk ik), maar ja ding wordt extreem intensief gebruikt. Maar met twee tegelijk in sneltrein overleeft vrees ik niets.

O ja keihard ertegen beuken als het is afgesloten (zonder plaat, dus alleen op mijn pinnetjes) gaat ook niets overleven vrees ik. Ik doe dan ook gewoon de keukendeur dicht dan is het duidelijk geen mogelijkheid tot buiten en als ze wel de keuken in moeten en het is dicht zet ik de plaat erin. Daar kunnen ze tegen beuken wat ze willen (doen ze niet, is duidelijk te zien dat er dan geen doorgang is).
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door